شناسه خبر : 81114
شنبه 09 اسفند 1399 , 07:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست مشورتی راهکارهای توسعه ورزش ایثارگران برگزار شد

نشست مشورتی به منظور بررسی و ارائه راهکارهایی برای توسعه ورزش ایثارگران با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولین مرتبط دو حوزه در دفتر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.
 
نشست مشورتی راهکارهای توسعه ورزش ایثارگران برگزار شد

 مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با تأکید بر ضرورت گسترش روحیه امید به زندگی در بین ایثارگران گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جانبازان و ایثارگران در جامعه احساس سربلندی و مفید بودن کنند و نقش آنها در گشایش مشکلات پر رنگ شود.
وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر حمایت از جانبازان برای افزایش روحیه آنها در اجتماع، خاطرنشان کرد: ورزش در ابعاد روحی و روانی نقش تأثیرگذاری دارد و وقتی ایثارگران از روحیه بالا برخوردار باشند می‌توانند علاوه بر عرصه‌های ورزشی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز افتخارآفرین باشند.
وی با تأکید بر حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزش ایثارگران گفت: خدمت به ورزش جامعه ایثارگران نه در سطح وزارت خانه بلکه در سطوح بالاتر مورد توجه قرار می‌گیرد و این مهم‌ترین وظیفه قانونی و اخلاقی ما در قبال ایثارگران است چرا که بهترین خدمت‌ها، خدمت به ایثارگران است.
سلطانی فر بابیان اینکه این رویکرد در مدیران وزارت ورزش و جوانان و مدیران استانی دنبال می‌شود ادامه داد: با توجه به حضور ۵ هزار شهید ورزشکار در جامعه ورزشی کشور، همکاری و تعامل وزارت ورزش و جوانان با بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره ادامه خواهد داشت.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: فدراسیون‌های ورزشی برای روز بزرگداشت شهدا برنامه‌های متعددی دارند و در هر فدراسیون برنامه‌های زیادی در این خصوص طراحی و اجرا می‌شود.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با تأکید بر نقش ورزش در بهبود و کیفیت زندگی ایثارگران گفت: ورزش موجب افزایش روحیه و تقویت کیفیت زندگی ایثارگران می‌شود و نقش مثبتی در زندگی ایثارگران در خانواده و جامعه دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توسعه ورزش ایثارگران نقش مهمی در تسهیل کارهای دولت دارد، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها برای سازمان‌های مختلف دولت خیر و برکت دارد و از تحمیل هزینه به سایر فرایندها جلوگیری می‌کند لیکن لازم است از موازی کاری جلوگیری شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن درخواست از وزیر ورزش و جوانان برای توسعه ورزش ایثارگران در استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از ورزش ایثارگران در استان‌ها در نظر گرفته شود و با توجه به نزدیک شدن به روز شهید مسئولان وزارت ورزش و جوانان در این مناسبت‌ها حضور پیدا کنند.
سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در این نشست با اشاره به سابقه همکاری وزارت ورزش و جوانان با بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور توسعه ورزش ایثارگران، گفت: از سال ۹۴ تاکنون به منظور توسعه ورزش ایثارگران وزارت ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌ها و مراسم‌هایی به منظور تسهیل و حمایت از ورزشکاران ایثارگران برگزار کرده است.
وی با اشاره به حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی گفت: برنامه‌های مختلفی به منظور ارج نهادن به ورزشکاران ایثارگر انجام شده است از جمله این برنامه‌ها حضور مداوم ورزشکاران و همکاران بر سر مزار شهید گمنام در فدراسیون‌هاست که اثرات معنوی خاصی داشته است. حضور ورزشکاران در راهیان نور و معرفی تیم‌های ورزشی به نام شهدا، گرامی داشت یاد و نام شهدا در مناسبت‌های ورزشی و حمایت از قهرمانان ورزش ایثارگران از جمله دیگر فعالیت‌های وزارتخانه ورزش و جوانان بوده است.
سید مستجاد حسینی، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن قدردانی از توجه وزارت ورزش و جوانان به ورزش ایثارگران و موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران گفت: فدراسیون‌های ورزشی در تکریم ایثارگران نقش مؤثر و پررنگی را دارند و ورزش نقش مهمی در سلامت ایثارگران دارد و هزینه‌های درمانی و اجتماعی را کاهش می‌دهد.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و مأموریت‌های ورزشی بنیاد برای توسعه ورزش ایثارگران خاطرنشان کرد: حمایت از حضور ورزشکاران ایثارگر در مسابقات کشوری و برون‌مرزی، تمرینات ورزشی در منزل، ورزش همگانی و فعالیت‌های جمعی و خانوادگی ایثارگران، تجهیز اماکن ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری مناسبت‌ها و مشارکت در برگزاری جام شهدا و جام ایثار در رشته‌های مختلف ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان‌ها، استان‌ها و کشوری و برون‌مرزی از مأموریت‌های ورزشی بنیاد به شمار می‌رود.
حسینی با بیان اینکه ورزش ایثارگران در چهار رویکرد از جمله سلامتی، درمانی، قهرمانی و حرفه‌ای دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز ورزشی در 24 مرکز استان کشور احداث شده است که به ارائه خدمت به ورزشکاران ایثارگر و غیر ایثارگر مشغول است.
در ادامه سلطانی فر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه و رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش و جدیت ایشان در پیگیری امور ایثارگران در هیئت دولت تقدیر کرد.
در این نشست مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه ای به منظور حمایت از فعالیت‌های ورزشی ایثارگران با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا برسد که در این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های قانونی با دستور وزیر ورزش و جوانان برای تسهیل ورزش ایثارگران پیش بینی شده است.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi