شناسه خبر : 81129
شنبه 09 اسفند 1399 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جلسه فرماندهان ائتلاف سعودی در مأرب با موشک منهدم شد

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نشست سرکرده‌ها و افسران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در «مأرب» را هدف قرار‌دادند و بر اثر این حمله، چندین نفر کشته و زخمی شدند.
شهر مأرب طی روزهای گذشته به عرصه ناکامی ائتلاف سعودی در مقابل انقلابیون یمن تبدیل شده است؛ انقلابیون توانسته‌اند با پیروزی‌های سریالی، در آستانه آزاد‌سازی این شهر قرار بگیرند. اما انصارالله یمن علاوه ‌بر عملیات زمینی، با حملات موشکی نیز ضربات سنگینی به متجاوزان وارد کرده است. به گزارش فارس، منابع نظامی یمنی دیروز از هدف قرار گرفته شدن نشست سرکرده‌ها و افسران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در مأرب خبر دادند. این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که این نشست در منطقه سوم نظامی در مأرب برگزار شده بود که با یک موشک هدف قرار گرفته شد. به گفته این منابع، این حمله موشکی بسیار دقیق بود و باعث کشته و زخمی شدن شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی شده است. این در حالی است که آمار دقیقی از تعداد تلفات حمله فوق، منتشر نشده است. در همین ارتباط، یک منبع میدانی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حملات عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن را به سمت منطقه «الزور» در «صرواح» دفع کردند. به گفته این منبع، در جریان این درگیری، چند خودرو نظامی وابسته به دولت مستعفی منهدم و شماری از عناصر آن نیز کشته و زخمی شدند. منبع مذکور تصریح کرد، نیروهای یمنی منطقه «الجدافر» واقع در مناطق بیابانی بین مأرب و «الجوف» واقع در شمال شرق یمن را پاک‌سازی کردند.
همپیمانی قبایل با انقلابیون در مأرب
همزمان با فشارهای بین‌المللی برای جلوگیری از آزاد‌سازی شهر «مأرب» یمن، روند مشارکت عملی قبایل این استان در عملیات نیروهای ارتش آغاز شده است. روزنامه الاخبار گزارش داد، دولت صنعا در تلاش است که نسخه نیروهای دولت مستعفی یمن را در هم بپیچد و از طریق مذاکره با قبایل «عبیده»، «مراد» و «جهم»، این روند را شتاب ببخشد؛ به گونه‌ای که طی روزهای گذشته چندین معاهده با مشایخ عبیده امضا شده است. به گزارش این روزنامه، حزب «الاصلاح» -وابسته به اخوان المسلمین- اخیرا نشستی بین قبایل وابسته به خود برگزار کرد. شماری از شیوخ مأرب که اخیرا به نیروهای ارتش یمن پیوسته‌اند، در واکنش به نشست الاصلاح، نشستی را در صنعا برگزار کردند. بنابر این گزارش، این شیوخ بر اهمیت آزاد‌سازی مأرب از دست تروریست‌هایی تأکید کردند که از خارج مأرب به این استان منتقل شده‌اند تا بتوانند از منافع اربابان خود دفاع کنند. بزرگان قبایل مأرب با رد ادعای غربی‌ها درباره هدف گرفته شدن غیرنظامیان در جریان آزاد‌سازی این استان تاکید کردند که مأرب نباید خاستگاه پیاده شدن نقشه‌های آمریکا و انگلیس علیه یمن باقی بماند.
تظاهرات سراسری
شهرهای مختلف یمن صبح دیروز شاهد تجمع هزاران نفر با شعار «محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی، مردم یمن را می‌کشد» بود. این تجمع در برخی از شهرها، از جمله «صنعا»، برگزار شد. به نوشته المسیره، در شهر «دَمْت» در استان الضالع در جنوب یمن جمعیت بسیاری به خیابان‌ها آمده‌اند. در شهر «ذمار» نیز مردم در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند. اما در شهر صعده، تظاهر کنندگان در میدان «التظاهره» و در منطقه «شعاره» علیه محاصره ائتلاف سعودی شعار دادند. تجمعات مشابه در دو میدان اصلی شهر «البیضا» در جنوب یمن، در سه منطقه استان «الجوف» در شمال و در چهار منطقه استان «إب» در مرکز یمن برگزار شده است.
کمیته سازماندهی راهپیمایی‌ها وابسته به دولت نجات ملی یمن در فراخوان خود از تمامی مردم این کشور خواسته بود تا علیه محاصره همه‌جانبه یمن به خیابان‌ها بیایند. یورش ائتلاف سعودی به یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود و در طول این سال‌ها، این کشور تحت محاصره همه‌جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و ائتلاف سعودی اجازه هیچ پروازی را در فرودگاه بین‌المللی صنعا نمی‌دهد، مگر برخی پروازهای سازمان ملل که پس از رایزنی‌های سیاسی فراوان صورت می‌گیرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi