شناسه خبر : 81142
یکشنبه 10 اسفند 1399 , 08:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت اجر هجرت مضاعف شهدای فاطمیون

روایت اجر هجرت مضاعف شهدای فاطمیون+عکس و فیلم

حجت الاسلام پناهیان گفت: برای شهدای فاطمیون اجر هجرت مضاعف ثبت می‌شود؛ این شهدا ذوشهادتین هستند و دو بار هجرت کردند.

 مراسم بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون به یاد فرماندهان شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) بنیانگذار و فرمانده لشکر فاطمیون و رضا بخشی(فاتح) جانشین لشکر فاطمیون و در سالگرد شهادت این فرماندهان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

وی افزود: در جهان تفرقه و گسیختگی‌های بسیار وجود دارد، استقلال بعضی ایالت‌ها در آمریکا تبدیل به یک نظریه جدی شده، انگلستان رسماً به‌عنوان اولین کشور اروپایی با توافقنامه‌هایی همچون برگزیت از اتحادیه یورو خارج می‌شود و قبل از همه این موارد، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی هم نمونه بارز این تفرقه جهانی بوده است اما علیرغم این فروپاشی‌های جهانی، در منطقه ما به یُمن آموزه‌های زینب کبری(س) و مجاهدت شهدای فاطمیون، ملت‌ها به دورهم جمع می‌شوند.

لشکر فاطمیون , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , جبهه مقاومت اسلامی , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , فیلم ,

پناهیان تصریح کرد: وحدت ملت‌های این منطقه که به برکت فرهنگ شهادت‌طلبی و آموزه‌های معرفتی اسلامی صورت می‌گیرد، خودش در حکم یک اعجاز است و اینکه برای شهدای افغانستانی در حرم مطهر رضوی مراسم گرامیداشت برگزار می‌شود، نشان از وحدت ملت‌ها دارد. امام راحل در ایام انقلاب می‌فرمودند که متحدسازی قلوب تنها به خواست و اراده پروردگار عالم صورت می‌گیرد و هرگاه چنین وحدتی صورت گیرد، قطعاً نصر و فتح الهی درپی خواهد بود.

لشکر فاطمیون , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , جبهه مقاومت اسلامی , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , فیلم ,

این استاد برجسته حوزه علمیه، شهادت شهید سلیمانی را سرآغاز فصل جدیدی از وحدت ملت‌های مسلمان در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: فارغ از صدها هزار شهید و کشته‌ای که در تجاوز حزب بعث عراق به ایران اسلامی بر دو ملت تحمیل شد، چه بسیار توطئه‌هایی که دستگاه استکبار در این منطقه اجرا کرد تا بین دو ملت تفرقه ایجاد کند و با این حال، در قضیه شهادت شهید سلیمانی، گوشت و خون حاج قاسم و شهید المهندس باهم تلفیق شد و این ممزوجیت، نظام آن برنامه‌ریزی‌های بلند مدت دشمنان را دچار فروپاشی کرد و بار دیگر «وَ اَلَّفَ بَینَ قُلوبِهِم» را محقق کرد.

 

گوشت و خون حاج قاسم و شهید المهندس باهم تلفیق شد و این ممزوجیت، نظام آن برنامه‌ریزی‌های بلند مدت دشمنان را دچار فروپاشی کرد و بار دیگر «وَ اَلَّفَ بَینَ قُلوبِهِم» را محقق کرد.

 
 

وی با تأکید بر لزوم ثبت و مستندسازی زندگینامه شهدای مدافع حرم ابراز داشت: تا به حال چند فیلم سینمایی و سریال در خصوص شهدای مدافع حرم تولید شده و چند کتاب شناخته‌ شده و اثرگذار با محوریت این مجاهدان بدون مرز تألیف شده است؟ متأسفانه این کاستی‌ها در شرایطی وجود دارد که ظرفیت فرهنگی شهدای غیر ایرانی مدافع حرم، زمینه تدوین سیره‎نامه‎های آنان را در قالب‌های هنری اثرگذار همچون کتاب، فیلم و سریال حتی به‌صورت چندزبانه فراهم کرده است.

 

ظرفیت فرهنگی شهدای غیر ایرانی مدافع حرم، زمینه تدوین سیره‎نامه‎های آنان را در قالب‌های هنری اثرگذار همچون کتاب، فیلم و سریال حتی به‌صورت چندزبانه فراهم کرده است.

 
 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: افراد بسیاری در این جهان در انتظار ظهور منجی عالم بشریت هستند اما ملت افغانستان با تقدیم شهدای لشکر فاطمیون نشان دادند که برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) تنها نظاره‌گر نیستند و با جهاد و ایثارگری مقدمات ظهور را فراهم می‌کنند. برای شهدای فاطمیون اجر هجرت مضاعف ثبت می‌شود؛ این شهدا ذوشهادتین هستند و دو بار هجرت کردند که هجرت اول برای ادامه زندگی در یک کشور اسلامی بوده و هجرت دوم آن‌ها هم که ختم به شهادت شده است.

 

برای شهدای فاطمیون اجر هجرت مضاعف ثبت می‌شود؛ این شهدا ذوشهادتین هستند و دو بار هجرت کردند که هجرت اول برای ادامه زندگی در یک کشور اسلامی بوده و هجرت دوم آن‌ها هم که ختم به شهادت شده است.

 
 

وی گفت: بنی‌امیه پس از ماجرای شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، زینب کبری (س) را از خرابه‌ای به خرابه دیگر برد تا عزت او را مخدوش و لکه‌دار کند اما امروز ما می‌دانیم که هیچ‌کدام از این برنامه‌ریزی‌های دشمن ملعون راه به‌جایی نبرد و جهانی‌ شدن آوازه قیام اباعبدالله(ع) ثابت کرد که عظمت خون شهید، حقانیت او را در سرتاسر جهان فریاد می‌زند.

لشکر فاطمیون , مدافعان حرم , شهدای مدافع حرم , جبهه مقاومت اسلامی , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , فیلم ,

بیشتر بخوانید

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: زینب کبری(س) که تحت‌فشار جنگ روانی دشمن بود، به برکت خون پاک شهدای کربلا حقانیت این نهضت را به اثبات رساند و راهپیمایی باشکوه اربعین امروزه تنها یکی از پیامدهای حماسه‌آفرین قیام حسینی است و لذا به‌روشنی مشخص است که ماحصل ایستادگی خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، چشم آیندگان را به نور هدایت روشن خواهد کرد و به فضل پروردگار، روزی جوانان آزادی‌خواه جهان از سراسر عالم، اردوهای راهیان نور سوریه و سرزمین‌های اشغالی را هم تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi