شناسه خبر : 81144
یکشنبه 10 اسفند 1399 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستوررییس جمهوربرای استخدام ۲۰ هزار فرزند ایثارگر

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز شنبه 9 اسفندماه، در دو نشست جداگانه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بنیاد میزبان اعضای هیئت مدیره تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمت‌گزار و رییس و اعضای هیئت مدیره انجمن فرزندان جانبازان سراسر کشور بود.
 
ادامه دیدارهای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکل‌های ایثارگری/ دستور رییس جمهور برای استخدام 20 هزار فرزند شهید و ایثارگر اجرایی شود
مهندس سعید اوحدی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)؛ تقارن این نشست‌ها با سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت زینب(س) را از حکمت‌های خداوند و موجب برکت دانست و عنوان کرد: قطعاً هدف ایجاد این تشکل‌های ایثارگری، هدفی مقدس و در ادامه راه و رسالت شهدا و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از رسالت‌های بسیار مهم فرزندان شهدا و ایثارگران را توجه به جریان تحریف راه و آرمان‌های شهدا خواند و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت زینب(س) که در طول تاریخ برجسته است، این است که توانست در جامعه‌ای که رسانه‌ها‌ی امروز را در اختیار نداشت و جریان تبلیغات در خدمت دشمن بود جریان بزرگ و سنگین عاشورا و اسلام را از تحریف برهاند، که امروز این رسالت سنگین برعهده فرزندان شهدا است.
 معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه بزرگترین و مهم‌ترین رسالت فرزندان شهدا، جلوگیری از تحریف ارزش‌های پدران شهید خود است، اضافه کرد: امروز همان‌طور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند، یکی از جریان‌های در دست دشمن برای تغییر مسیر انقلاب اسلامی، همین جریان تحریف است و اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم و ... هم شکست خواهد خورد؛ بنابراین یک رسالت بسیار سنگین تشکل‌های ایثارگری – که چکیده و عصاره آرمان‌های جامعه هدف خود هستند- جلوگیری از همین تحریف است. درواقع تشکل‌ها باید چشمان بینا و بسیار نافذی برای رصد و جلوگیری این تحریف باشند.
 اوحدی عدم توجه به جایگاه ایثارگران و ظرفیت فرزندان شاهد و ایثارگر در پست‌های مدیریتی، اجرایی و استخدامی را یکی از مصادیق بسیار بزرگ و خطرناک تحریف در جامعه خواند و عنوان کرد: احکام برنامه ششم توسعه تأکید دارد که تمام فرزندان شهدا تا اتمام برنامه استخدام شوند. ما از زمان ورود به بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی تلاش خود را برای تسریع در این امر به کار گرفتیم، بیش از 200 مکاتبه با دستگاه‌های مختلف انجام شد و ثمره آن این شد که رییس جمهوری دستور دادند تا پایان امسال 20 هزار فرزند شهید و جانباز 70 درصد استخدام شوند با این وجود تحرکاتی دیده می‌شود که به شکلی در مقابل دستور رییس جمهور هم مقاومت می‌شود. اما ما پای آن ایستادیم و از این حق کوتاه نمی‌آییم.
وی در ادامه ارتباط بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکل‌های ایثارگری را یک ارتباط مستمر خواند و افزود: یکی از آموزه‌های پرتکرار دینی ما، موضوع مشورت و بهره‌گیری از اتاق فکر است از این منظر نشست با تشکل‌های جامعه ایثارگری که نشست با خانواده و فرزندان و جامعه شاهد و ایثارگر است، برای ما سراسر خیر و برکت است و جنس خدمت به خاندان شاهد و ایثارگر از جنس نعمت‌هایی است که خداوند به ما عنایت کرده و باید بیشترین بهره را از آن ببریم.
 معاون رییس جمهور با اشاره به لزوم کار مشترک بنیاد در برخی موارد قانونی و عملی، اظهار کرد: از خردادماه تاکنون حدود 30 سفر استانی انجام شده است و در حالی که تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین 20 هزار زمین بود اما تا به امروز حدود 65 هزار زمین برای مسکن ایثارگران فراهم شده است.
 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل‌های ایثارگری را از تشکل‌های شاخص جامعه خواند و گفت: آنچه تشکل‌های شاهد و ایثارگر را از دیگر تشکل‌ها متمایز می‌کند، همین نقطه قوت و امتیاز بسیار برجسته و ویژه ایثارگری است که جزو ویژگی‌های ذاتی و درون خانوادگی تشکل‌های ایثارگری است. این ویژگی ذاتی که شاید جزو آرزوهای دیگر تشکل‌ها است، باید ظرفیت بسیار قوی و بزرگ برای تشکل‌های ایثارگری باشد.
وی افزود: شهدا پشتوانه قوی و ظرفیت عظیم و همان نورهای هدایت، بصیرت و توانمندسازی و پیشرفت هستند که اگر به سمت آن‌ها برویم، برکات زیادی نصیب ما و جامعه خواهد شد. اگر مجموعه تشکل‌های شاهد و ایثارگر از این ظرفیت و پشتوانه‌ای که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده، استفاده نکنند، ظلم بزرگی به خود کرده‌اند.
 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: پدران شما در سخت‌ترین شرایط جنگ در مقابل گلوله دشمن ایستادند و شهید، اسیر و یا جانباز شدند، ولی جامعه را نجات دادند. لذا وظیفه سنگینی که امروز برعهده ما و شماست این است که خارج از هر دسته‌بندی و نگاه سیاسی پای ارزش‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب بمانیم و مطالبه‌گر باشیم. اصلاً ماهیت تشکل‌ها باید مطالبه‌گری باشد و با این مطالبه‌گری به کمک بنیاد بیاید.
 اوحدی همچنین به رسالت فرهنگی تشکل‌های ایثارگری و فرزندان شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: امروز جبهه باطل با تمام قوا در میدان فرهنگی ایستاده و در جهت تحریف مسیر شهدا و انقلاب محتوا تولید و منتشر می‌کند. تشکل‌ها باید به این حوزه فرهنگی و رسانه و تولید مستند هم به‌صورت جدی ورود پیدا کنند؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌ویژه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد هم در این حوزه اعلام آمادگی می‌کند که در کنار تشکل‌های شاهد و ایثارگر باشد.
در‌ پایان این مراسم با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از لوگوی انجمن فرزندان جانبازان سراسر کشور رونمایی به عمل آمد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
با سلام
احتراما
جناب اوحدی دست از این بازی با کلمات بردارید
قانونی که به تصویب رسید برای تبدیل وضعیت ایثارگران (تفسیر بند >و
با سلام
احتراما
جناب اوحدی دست از این بازی با کلمات بردارید
قانونی که به تصویب رسید برای تبدیل وضعیت ایثارگران (تفسیر بند >و
باسلام جناب اقای مهندس اوحدی ایا فرزندان ایثارگران فاقد شغل دولتی که در مدارس غیر انتفاعی مشغول خدمت وده سال گزینش از سوی اموزش وپرورش مشغول بوده قانون استخدامی ایثارگران انان را لحظ نکرده باید از قوانین وقاعده های اداره اموزش وپرورش تبعیت وپیروی کنند ان هم با حقوق های ناچیز ولی زمان حق وحقوق اجتماعی انان را نیروی ازاد خطاب میکنند مگر مدرکی که دانش اموز این مدارس درپایان ترم گرفته برای هیچ ارگانی قابل قبول نبوده ونیست .این یک نمونه بارز از بی عدالتی که درحق من فاقد کار دولتی وفرزندم است.وبا این عدالت میخواهیم مبلق فرهنگ ایثار وشهادت هم باشیم.جناب اقای اوحدی اگر بگویم از بی عدالتی در حق من یکی شاید یک کتاب پنجاه برگی پر شود.ووقتی ظرفیت پر است میشود فریاد فریاد فریاد.تا شاید مردی فریادرس پیداشود .اما فکر نمیکنم.چون وقتی در حوضه مسولیت شخص مسول از بیت المال دزدی میشود وکسی رد مال نمیرود .ومیشود باب دزدی درهرسمت واداره.مابرچهکس زنیم فریاد فریاد .فقط فریاد یاخداوبر خدا زنیم.مولا نگهدار حق گو حق طلب وحق ستیز بوده وهست انشاالله.امین التماس دعا ازهمه گان دارم.یاحق.
با سلام
احتراما
جناب اوحدی دست از این بازی با کلمات بردارید
قانونی که به تصویب رسید برای تبدیل وضعیت ایثارگران (تفسیر بند >و
با سلام
احتراما
جناب اوحدی دست از این بازی با کلمات بردارید
قانونی که به تصویب رسید برای تبدیل وضعیت ایثارگران (تفسیر بند >و
با سلام
احتراما
جناب اوحدی دست از این بازی با کلمات بردارید
قانونی که به تصویب رسید برای تبدیل وضعیت ایثارگران (تفسیر بند (و) ماده 44برنامه پنجم توسعه) کاملا واضح بود و نمایندگان مجلس و افرادی از شورای نگهبان و معاونت قوانین مجلس جناب پورسید و تعداد زیادی از حقوق دانان برجسته به اینکه این قانون شامل حال شرکتی ها هم میشود تاکید کردند،جالب اینجاست که خود شما نیز به این موضوع پرداختید و فرمودید که با متخلفان برخورد میکنید و این قانون شامل شرکتی ها نیز میشود اما با گذشت زمان سخنان و رفتارتان تغییر کرد و جالب تر اینجا میباشد که به بخشنامه ای که همگی به آن اعتراض داشتند از جمله خودتان استناد میکنید
این دوگانگی در رفتار و گفتار شما بخاطر چیست!؟
یک سوال از شما و جناب امیر آبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران دارم
شما که باید مدافع ایثارگران باشید شما که خود را جانباز و ایثارگر میدانید
آیا طبق قانون فوق الذکر (تفسیر بند (و)ماده 44…)و آرای دیوان به شماره دادنامه 849 الی 874- مورخ 14/11/1392 و رأی وحدت رویه در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی در دستگاه های اجرایی (دادنامه شماره 2164- 2163 مورخ 21/12/1397 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری) نباید در حال حاضر افرادی که در پست های سازمانی و مشاغل حاکمیتی هستند به رسمی تبدیل وضعیت شوند؟؟؟؟!!

وقتی در آرای مذکور افرادی که به صورت شرکتی در پستهای سازمانی و مشاغل حاکمیتی بکارگیری شده اند را در حکم تبصره ماده 32میداند و حال با توجه قانون تفسیر بند (و)ماده44… آیا آنان که در حکم تبصره ماده 32هستند نباید تبدیل وضعیت به رسمی بشوند؟؟
این تبدیل وضعیت برای ایثارگران زمانی قشنگ است که خود دولت بیاید و کار را انجام دهد نه اینکه مانند هفت تپه ایثارگران تجمع کنند و حق بخواهند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi