شناسه خبر : 81202
سه شنبه 12 اسفند 1399 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عاقبت مذاکره با دشمنان از زبان شهیدهمت

فرزند شهید همت در صفحه مجازی‌اش به نقل از پدر شهید خود نوشت: «اگر در وضعیت فعلی پشت میز مذاکره بنشینیم، چنان کلاهی بر سرمان می‌گذارند که داغ ننگ آن، تا ابد بر پیشانی نسل‌های آینده‌ ما هم باقی بماند».

 

عاقبت مذاکره با دشمنان از زبان شهید «محمدابراهیم همت»هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، جنگ میان دو کشور نبود؛ بلکه بیش از ۳۶ کشور جهان از رژیم بعث عراق حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کردند، تا انقلاب اسلامی ایران که گفتمان جدیدی را در دنیای تحت سیطره ابرقدرت‌های شرق و غرب، ایجاد کرده است را ساقط کنند؛ در این راستا حامیان «صدام» با محاصره اقتصادی، نظامی، سیاسی و...، جمهوری اسلامی ایران را داخل یک قفس محبوس کرده و دور تا دور آن را محاصره کردند تا جایی که کشورمان در واردات «سیم‌خاردار» هم با محدودیت مواجه بود؛ اما با این وجود ملت ایران با مقاومت و استقامت مثال‌زدنی هشت‌ساله خود، نه تنها داغ «مذاکره» را بر دل دشمن نهاد، بلکه با وجود این‌که دشمن بعثی به سلاح‌های پیشرفته غرب و شرق مجهز بود، نگذاشتند حتی یک‌وجب از خاک مهین اشغال شود.

این‌روزها که در «گام دوم انقلاب» پای نهاده‌ایم و قدرت نیروهای مسلح با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس به جایی رسیده است که پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را با سامانه پدافند هوایی کاملاً ایرانی «سوم خرداد» منهدم کرده و در پاسخ به ترور جنایت‌کارانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایگاه آمریکایی عین‌الأسد را با اقتدار کامل موشک‌باران می‌کنند، دشمنان جمهوری اسلامی ایران دوباره ابزار تحریم را علیه کشورمان به‌کار گرفته‌اند و با حربه‌هایی نظیر «مذاکره»، می‌خواهند قدرت‌های علمی، نظامی، منطقه‌ای و... جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.

سردار شهید حاج محمدابراهیم همت با بصیرت والای خود در آن‌روزها یعنی در دوران دفاع مقدس، حربه مذاکره دشمنان را این‌گونه روایت کرده است، روایتی که این‌روزها همزمان با ایام سالگرد این شهید والامقام توسط فرزندش «محمدمهدی همت» در صفحه مجازی‌اش بازنشر شده است:

«آموزگار بسیجی شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده محبوب لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص): ...اگر در وضعیت فعلی، پشت میز مذاکره بنشینیم، چنان کلاهی بر سرمان می‌گذارند که داغ ننگ آن، تا ابد بر پیشانی نسل‌های آینده‌ ما هم باقی بماند.

ایران را محبوس کرده‌اند داخل یک قفس، و دور تا دور آن را محاصره کرده‌اند؛ محاصره‌ اقتصادی، نظامی و سیاسی. محاصره از دریا و زمین و هوا. نمی‌بینید چطور یکی یکیِ سایت‌های راداری ما را در مهرآباد و جاهای دیگر دارند می‌زنند؟ آیا هیچ‌وقت به حکمت این مسأله پی برده‌اید؟ برای اینکه ما را در محاصره‌ هوایی گذاشته‌اند. در سطح دریا؛ نمی‌بینید ناوگان آمریکا تا نزدیک جزیره‌ خارک ما، جلو می‌آید؟ برای اینکه ایران در محاصره‌ دریایی است.

از همه طرف ایران را در محاصره قرار داده‌اند و ما را توی یک قفس حبس کرده‌اند، تا دم به دم حلقه‌ محاصره را تنگ‌تر کنند و آخر، این انقلاب را، ساقط کنند.

شما آیا می‌گذارید این انقلاب ساقط بشود؟ پس هیچ چاره‌ای جز استقامت نداریم».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
گروهک تروریستی جیش الظلم مورد حمایت آمریکا، عربستان سودی و امارات به خودروی سپاه پاسداران در شهرستان سراوان حمله‌ی مسلحانه کرد.
کسانی که ایران را در منطقه، سوریه، عراق، یمن، برجام و... متهم و محکوم کردن روحانی و ظریف هم با آنها همکاری کردند و همکاری می کنند.
مکرون بارها ایران را در منطقه، یمن، برجام و... متهم کرده است و محکوم می کند/ روحانی در گفت‎‌وگو با مکرون: برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ تنها راه لغو تحریم‌های آمریکاست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi