شناسه خبر : 81206
چهارشنبه 13 اسفند 1399 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مردم ایلام در مجلس:

کمبود اعتبار برای اجرای مصوبات معنی ندارد

قانون وقتی در مجلس شورای اسلامی نوشته می شود قطعا منبع اعتبارش نیز مشخص است چرا که اگر منبع نداشته باشد شورای نگهبان آن را رد می کند. بنا بر این در اینجا دیگر بحث منبع اعتباری مطرح نیست و بحث ناکارامدی است...

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تذکر به صندوق بازنشستگی درباره قانون "مزایای مناطق جنگی برای بازنشستگان" که ابلاغ شده و منبع آن هم مشخص است اما هنوز احکام آن اجرا نشده خبرداد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با بیان اینکه البته من نمی خواهم در مورد جامعه ایثارگری شعاری صحبت کنم اما واقعیت این است که جامعه ایثارگری یک جامعه ای است که در حفاظت تمامیت ارضی و دفاع از کشور نقش بسزائی داشته است متذکر شد: بنا براین ایثارگران دین بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه چه نمایندگان مردم و چه دولت دارند.

وی ادامه داد: ما هم هر کاری که از دست مان بر می آید برای این جامعه به خصوص در زمینه قانون گذاری و بحث بودجه انجام دهیم. هر چند آنچه مربوط به جامعه ایثارگری بوده است در این مجلس به شکلی رای آورده است و دوستانی هم که در مجلس یازدهم حضورر دارند خودشان متعلق به جامعه ایثارگری هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی متذکر شد: بنا بر این تمام تلاش ما بر این است که به شکل عملیاتی به این جامعه کمک شود و صرفا لقلقه زبان نباشد. آنجایی هم  که ما می توانیم کمک کنیم در همان بحث قانون گذاری و یک سری طرح ها و لوایحی است که در راستای منافع ایثارگران است و دولت هم در این راستا باید لوایح مرتبط با جامعه ایثارگری بیاورد تا در سر جمع به این جامعه بتوانیم کمک کنیم.

فلاحی در پاسخ به این سوال که کمبود منابع مالی بهانه ای برای اجرایی نشدن مصوبات ایثارگری از سوی دولت و مسئولان است تاکید کرد: قانون وقتی در مجلس شورای اسلامی نوشته می شود قطعا منبع اعتبارش نیز مشخص است چرا که اگر منبع نداشته باشد شورای نگهبان آن را رد می کند. بنا بر این در اینجا دیگر بحث منبع اعتباری مطرح  نیست و بحث ناکارامدی است بنا بر این ما حتما باید نظارت کامل خود را داشته باشیم که مصوبات به خوبی اجرا شود.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام ادامه داد: به طور مثال همین قانون "مزایای مناطق جنگی برای بازنشستگان"  که به صورت قانون و ابلاغ شده و منبع آن هم مشخص است اما هنوز احکام آن هنوز جاری نشده است. من در همین رابطه به صندوق بازنشستگی تذکر دادم. چرا که عیلرغم این قانون که رییس جمهور آن را ابلاغ کرده است و سازمان برنامه و بودجه هم در تاریخ 22/10/99 نامه آن را برای صندوق بازنشستگی ارسال کرده است ولی هنوز در احکام بازنشستگانی که در مناطق جنگی هستند اعمال نمی شود.

نماینده جوان مجلس یازدهم اضافه کرد: واقعا بحث بر سر این است که یک سری کج کار کردی ها در این زمینه وجود دارد و بنظر من آن جایی که مربوط به ایثارگران است ما حق اجحاف نداریم. شما در کشورهای اروپایی افرادی که در جنگ جهانی شرکت داشتند و تجاوزگر هم بودند را مشاهده کنید که امروز آن قدر زیر انبوهی از مدال ها هستند که نمی توانند راه بروند و به اصطلاح برای آنها یادمان و یادواره می گیرند.

فلاحی ادامه داد: در حالی که ما بهترین قهرمان ها را در کشورمان داریم و آنها متعلق به جامعه ای هستند که نه برای پول و نه در واقع برای مال دنیا و صرفا برای اینکه از سرزمین خود محافظت کنند ایثار کرردند. بنظر من حق شان این نیست که به آنها اجحاف شود. متاسفانه در حال حاضر آنها در شرایط بد اقتصادی و حتی مورد تهمت و افترا در جامعه هستند تا جایی که می گویند بردند و خوردند. در حالی که کسی با آنهایی که دارند می برند و می خورند کاری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه جامعه ایثارگری ما ایثار کردئد و همچان هم در این چارچوب کار ایثارگرانه خود را انجام می دهند خاطر نشان کرد: اینکه آنها در مقابل این تهمت و توهین ها سکوت کرده اند خود به نوعی ایثار است و به نظر من حقشان نیست که بیش از این مورد ظلم واقع شوند.

پایان/

اینستاگرام
سلام
احسن بر شما خانم فلاحی
حرفهای دل را مارا زدی
تشکرازشما

...
نمی شود .
امکان ندارد .
بچه های جبهه و جنگ .
تا دشمنی مثل
رئیس جمهور قبل احمدی نژاد دارد .
امیدی نیست .
...
سلام و عرض ادب و احترام به محضر سرکار خانم فلاحی انصافاً بیش از همه همان تهمت و افترا های که بازبانشان وگاها حتی از برادر وخواهرودوست وهمسایگان دیگه از بقیه چه انتظاری میشه داشت اما درخصوص حق و حقوق حقه قانونی امان ومزایاوامکانات بسی مایه ننگس برای دولت که به آنچه درقانون نیم بند آمده همان نیم بندراهم اجرائی نمیکنندوبدتراینکه مجلس نشینان نیز به بعدنظارتی اصلاً توجهی نداشته وپیگیری تاحصول نتیجه البته درکوتاهترین زمان ممکن ودراسرع وقت جزء وظايف نمایندگان میباشد که ظاهرا جناب قالیباف دستش بادولتیان دریک کاسه شده است، فقط به قول فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران که مردم ذات وباطن شماها روبفهمنداون روزدیگرفاتحه خوانده است فقط ایکاش همه که خودرامسیول می‌نامند همچون رهبر دلها ساده زیست بودند انوقت مردم حق اعتراض نداشتند ولی وقتی میبینند طرف در دولت کاره ای هست وحتی فردی که برای اولین بارهست که به مجلس راه پیدا کرده حسابی هاحسابی باروبندلیش رو بسته، موفق باشید.

...
احمدی نژاد بیاید .
ماداملعمر شدن ریاست جمهوری دوران رعب و وحشت حکومت سازندگی را زنده می کند .
و می گوید نازل شده است و حلال ماه دور سرش گفته که پادشاه بشود .
و بچه های جبهه و جنگ و دفاع مقدس و
ولایت فقیه را هم تعطیل می کند .
ای روزگار .
چه سلطانی کاشتیم .
چه فرعونی درو کردیم .
...

،،کمبود اعتبار برای اجرای مصوبات معنی ندارد،،
سلام،دولت مردان وسیاسیون معنی دارش میکنند.
فقط برای ایثارگران بودجه نیست برای آقایان که هست مگر شورای نگهبان مصوبه ای که تایید میکند بدون یشتوانه مالی است خیر
چه حرف خوبی زدید لقلقه زبان نیازی نیست حرف بس است عمل کنید به وعده هایتان اینقدر ما را سرکار نذارید که خدا سرکارتان خواهد گذاشت آن موقع راه بازگشتی نخواهید داشت چوب خدا صدا ندارد و دوا هم نداردراقب باشید
چه حرف خوبی زدید لقلقه زبان نیازی نیست حرف بس است عمل کنید به وعده هایتان اینقدر ما را سرکار نذارید که خدا سرکارتان خواهد گذاشت آن موقع راه بازگشتی نخواهید داشت چوب خدا صدا ندارد و دوا هم نداردراقب باشید
تا دیر نشده که شده دینتان را ادا کنید به جانبازان و ایثارگران که فردا دیر است و باید جواب گوی این قشر عظیم باشید در آینده خود دانید سالهای سال انتضار میکشیم قانونی تصویب بشه تصویب هم که شد سر و ته اش میزنند منجمله تسری امتیازات 25 درصد به جانبازان زیر 25 درصد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi