شناسه خبر : 81207
یکشنبه 17 اسفند 1399 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس باورمحور، پای دفاع از ارزش‌ها می‌ایستد

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایثار و فداکاری یک مکتب است و باید آن را تقویت کنیم...

فاش‌نیوز - عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایثار و فداکاری یک مکتب است و باید آن را تقویت کنیم.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، فاطمه مقصودی نماینده‌ی مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی رسیدگی مجلس به بخش هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1400 در رابطه با وضعیت معیشت و مطالبات جامعه ایثارگران خاطرنشان کرد: ببینید اگرچه یک مقدار کوتاهی، از قبل در مورد جامعه‌ی ایثارگری شده است ولی ما انتظار داریم که در لایحه‌ی بودجه‌ی 1400 که برای اولین بار نمایندگان مجلس یازدهم آن را بررسی می‌کنند و می‌تواند اولین آزمون آنها باشد، جایگاه این عزیزان مشخص و آن‌طوری که حقشان است، آن را ادا کنیم.

 وی با اشاره به تصویب بند "و" تبصره‌ی دو بخش هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه‌ی 1400 تاکید کرد: در رابطه با ایثارگران، در تبصره‌ی 2 بند و تصمیمات خوبی گرفته شد که در واقع رسیدگی به حقوق و معیشتشان است. اگرچه متاسفانه امروز شاهد این هستیم که مشکلات بسیار زیادی دارند که از جمله‌ی آن می‌توان به بحث  تهیه‌ی دارو و معیشت اشاره کرد.

 عضو مجمع نمایندگان استان لرستان ادامه داد: متاسفانه حقوق آنها با دیگر کارمندان دولت همسان نیست و این موضوع آزاردهنده است. بنابراین به نظر من باید مشکلات آنها برطرف شود تا انگیزه‌ی جوانان نسل‌های بعد را نسبت به ایثار و فداکاری که یک مکتب است، تقویت کنیم. چرا که وقتی ما امروز سپاسگزار سربازان قدیمی باشیم، سربازان آینده‌ی ما فردا اشتیاقشان بیشتر خواهد شد.

  مقصودی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کوچک شدن سفره‌ی معیشتی جامعه‌ی ایثارگری متذکر شد: مورد بعدی این است که ما مدیون آنها هستیم و باید این عزیزان در آرامش و آسایش به سر ببرند. ولی متاسفانه در حال حاضر این طور نیست و بسیاری از آنها حقوق و امتیازاتی که باید داشته باشند را حتی ندارند.

 نماینده‌ی مردم بروجرد با بیان اینکه من به عنوان یک نماینده‌ی جامعه زنان، خاطرنشان کرد: تصور من این است که این عزیزان، مظلوم واقع شده‌اند. چرا که بسیاری از آنها حتی حرفی نمی‌زنند مبادا که اجرشان از بین برود و برخی هم در شرایط بدی بسر می‌برند. اگرچه امیدوارم این مجلس حرفی برای گفتن برای این عزیزان داشته باشند.

 نماینده‌ی مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع موانع موجود در اجرای مصوبه‌ی مجلس برای ایثارگران شرکتی، تصریح کرد: ما در حال حاضر در بررسی بودجه‌، تبصره به تبصره و بند به بند جلو می‌رویم تا ان‌شالله به یک نقطه‌ی مطلوب برای تامین مطالبات ایثارگران برسیم. چراکه هم ایثار و شهادتشان در شرایط بسیار سختی بود و از جان و مال و آنچه که مربوط به خودشان بود، گذشتند و پای مقاومتشان ایستادند.

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه‌ی ایثار و فداکاری رزمندگان با مدافعان سلامت و عرصه‌ی خدمت یادآور شد:

  فداکاری و ایثار عزیزان ما در دوران دفاع مقدس اکنون سرلوحه‌ی بسیاری از اقشار جامعه قرار گرفته است و به طور مثال امروز مشاهده می‌کنیم که معلمان ما در شرایط کرونایی انصافاً شهید دادند و دیدید معلمی که کرونا گرفته بود ولی با عشق و علاقه همچنان کار خود را انجام می‌داد.

 مقصودی نماینده‌ی مجلس یازدهم اضافه کرد: خدا را شکر می‌‌کنیم که ما یک جامعه‌ی "باور محوریم" و چون به بسیاری از مسائل مقدس باور داریم، تا پای جان از ارزش‌های خود دفاع می‌کنیم. به هر حال مقاومت رزمندگان و ایثارگران باعث شده است تا امروز این کشور به نقطه‌ی از اوج برسد که ما حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.

| مهرنوش یاسری

اینستاگرام

...
زیاد نایستید .
که واریس نگیرید .
کمی هم .
حقوق رزمندگان و جانبازان .
بالاخص ۵% را
زیاد کنید .
که مردیم .
از بس که .
گوشت نخریدیم .
میوه نخریدیم .
پسته و بادام .
نخریدیم .
چی خریدیم .
برنج نیمدانه .
مرغ بی نفس .
بادمجان ۴ کیلو هزاری مانده .
گوجه ربی .
نان بی کنجد .
غذایی که .
فقط نمیریم .
و نفسی که .
ممد حیات شود .
و مفرح که نه .
فقط آید .
خدایا .
آتشی بر دل .
نمایندگان .
تا جوشد .
و کاری کند .
کارستان .
که جانی گیریم .
و گوشتی بخریم .
و زنیم به جان .
تا جان گیریم .
و باز رویم جبهه .
تا شاید شهید شویم .
و آرامش گیریم .
از این .
قانون نویسان .
بی درد .
و مرفع.
آمین .
...

سلام و عرض ارادت به محضر جناب آقای خاکپور چقدر زیبا کوتاه ومفید البته آنچه بجای نرسدناله وفریاد ماست، فدات

...
خودم هزار بار خواندم .
چی نوشتم .
مربا.
...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi