شناسه خبر : 81209
سه شنبه 12 اسفند 1399 , 14:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در جریان پیشروی انقلابیون یمن

فرماندهان ارشد منصور هادی در مأرب به هلاکت رسیدند

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت شهر مأرب در شرق یمن، برخی منابع از کشته شدن تعدادی از فرماندهان برجسته نیروهای «هادی» خبر دادند.
رسیدن انقلابیون یمن به 7 کیلومتری شهر مأرب باعث شده تا تلفات متجاوزان سعودی در این شهر نیز بیشتر شود. در درگیری‌های روز شنبه در مناطق کوهستانی منطقه «صرواح» و «البلق الشمالی» در غرب استان نفت‌خیز «مأرب»، تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای «عبدربه منصور‌هادی» رئیس‌ جمهور مستعفی یمن کشته شدند. برخی منابع نیروهای‌هادی گفته‌اند که سرتیپ «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیروهای ویژه‌هادی در مأرب و سرتیپ «لطف الحوری» رئیس‌عملیات نیروهای ویژه درمیان کشته شدگان هستند.
طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، «علوی الباشا بن زبع» عضو شورای مشورتی یمن و برخی از فعالان یمن با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی کشته شدن «شعلان» را خسارت بزرگی برای نیروهای «هادی» در مأرب برشمردند.
برخی منابع در نیروهای‌هادی همچنین از کشته شدن تعدادی از فرماندهان نظامی طی چند روز گذشته از جمله سرتیپ «ناصر سعید البرحتی» فرمانده تیپ دوم عملیات مشترک و سرتیپ «عبده علی الوافی» معاون فرمانده تیپ دوم عملیات خبر دادند.
نزدیک به سه هفته است که عملیات آزاد‌سازی استان نفت‌خیز و راهبردی مأرب آغاز شده است. روز شنبه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با آزادی بلندی‌های «جبل البلق القبلی» یک قدم بزرگ دیگر به سمت شهر مأرب برداشتند. به نوشته منابع خبری یمنی، بلندی‌های البلقی از ناحیه غربی مشرف بر شهر مأرب است و از این رو نقطه راهبردی محسوب می‌شود. همزمان پیشروی‌های دیگری نیز در محور شمال غرب و جنوب غرب مأرب نیز صورت گرفت.
در مقابل این ناکامی‌ها، یک فروند پهپاد تهاجمی ائتلاف سعودی بامداد دیروز یک خانه مسکونی در شهر الحدیده را در حالی که ساکنانش خواب بودند هدف قرار‌داد. الحدیده استان ساحلی در غرب یمن است که در کنترل نیروهای صنعا قرار دارد.
به نوشته وبسایت شبکه المسیره، در اقدامی که نشان از نقض آشکار توافق سوئد درباره الحدیده است، پهپاد متعلق به ائتلاف سعودی در منطقه «الربصه» در شهر الحدیده یک خانه مسکونی متعلق به فردی به نام «صابر أمین عبدالله فتینی» را بمباران کرد که بر اثر آن پنج نفر شهید شدند. یک کودک نیز در میان شهداست. حمله پهپادی بامداد امروز به غیرنظامیان یمنی، پس از آن صورت گرفت که ائتلاف سعودی از حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ریاض و مناطق جنوبی عربستان خبر داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi