شناسه خبر : 81213
چهارشنبه 13 اسفند 1399 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح ۵۹ طرح بنیاد شهید توسط رئیس جمهور

«سعید اوحدی» از افتتاح ۵۹ طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط رئیس جمهور در روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند خبر داد.

 

افتتاح ۵۹ طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط رئیس جمهور«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در نشست با خبرنگاران که به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و معاونان این بنیاد برگزار شد، از افتتاح ۵۹ طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور در روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند خبر داد و اظهار داشت: ۲۴ طرح واگذاری زمین و مسکن به جامعه ایثارگری، تعدادی طرح مراکز توانبخشی و چهار طرح درمانی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۲۰ طرح در حوزه تولیدی و کشاورزی که سه طرح آن نیروگاهی است نیز در این راستا افتتاح خواهد شد، افزود: روز ۲۰ اسفند نیز بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی نخبگان شاهد و ایثارگر با شرکت ۳۰۰ طرح برگزار می‌شود که از ۱۲ طرح آن به‌عنوان طرح‌های منتخب تقدیر می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: «سند ملی ایثار» که قرار بود در روز شهید رونمایی شود، رونمایی آن به تاریخ سوم خرداد سال آینده موکول شده است.

اوحدی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر گفت: در روز‌های پایانی سال بخش عمده وعده‌های خود به جامعه ایثارگری را محقق کردیم. در بحث خدمات درمانی در تیر و مرداد شرایط سختی در حوزه درمان ایثارگران به وجود آمد که با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه وعده‌ بالابردن تعداد مراکز درمانی را تحقق بخشیدیم و حدود ۹ هزار مرکز درمانی به مراکز درمانی ویژه ایثارگران افزوده شد. بیش از ۷۰ شعبه بیمه دی در شهرستان‌ها راه اندازی کردیم تا بتوانند کار تسویه حساب خدمات درمانی را در شهرستان انجام دهند. ۶۵ دفتر بیمه دی نیز در شهرستان‌ها مستقر شده است؛ همچنین ۴۵ میز خدمت بانک دی در شهرستان‌ها دایر شد که تا آخر سال به ۶۵ عدد می‌رسد.

وی افزود: مجلس و دولت در خصوص بودجه نهایت همکاری را داشتند و با تصویب قانون، بودجه مورد نیاز بنیاد شهید امسال منطقی‌تر از سال‌های پیش تامین شده است.

اوحدی با اشاره به اشتغال فرزندان ایثارگران تصریح کرد: تمهیداتی برای رفع مشکل اشتغال فرزندان ایثارگران انجام شد که با توجه به جمعیت فرزندان ایثارگران، قانون جواب‌گوی نیاز این عزیزان نبود. در قانون معین شده تا پایان برنامه ششم همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد باید استخدام شوند که با تلاش‌های صورت‌گرفته، رئیس جمهوری دستور دادند این اتفاق نه تا پایان برنامه ششم بلکه تا پایان سال ۱۳۹۹ باید اتفاق بیافتد؛ از طرفی جلسه‌ای نیز با فراکسیون شاهد مجلس داشتیم، چون احتمال می‌دادیم آمارها از ۱۲ هزار نفر بیشتر باشد که در این جلسه قانونی ابلاغ شد تا همه فرزندان شاهد و ایثارگر تا سقف ۲۰ هزار نفر باید استخدام شوند لذا تا امروز بیش از ۷۰ مکاتبه را بنیاد شهید با دستگاه‌ها انجام داده است.

وی بیان داشت: در کنار بحث اشتغال، مصوبه استسفاریه مجلس برای تبدیل وضعیت، اعلام شد تا همه جامعه ایثارگری که به استخدام درآمد‌ه‌اند تبدیل وضعیت شوند که امیدواریم دستگاه‌ها نیز همکاری کنند.

اوحدی در خصوص مسکن ایثارگران توضیح داد: هنوز موفق به حل مشکل مسکن ایثارگران نشده‌ایم. قول داده بودیم مشکل مسکن جامعه ایثارگری باید در منطقه خودشان حل شود. در این راستا تاکنون ۲۹ سفر استانی داشته‌ایم و با همکاری وزارت مسکن بیش از ۸۰ هزار زمین را برای مسکن تامین و تملک کرده‌ایم. از آنجا که اولین اقدام روی زمین باید آماده سازی باشد، تفاهمنامه‌ای را با وزارت مسکن منعقد کردیم ه تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰ هزار مورد کار آماده سازی زمین به صورت رایگان انجام شود. تا امروز نیز کار آماده سازی بیش از ۱۹ هزار مورد زمین انجام شده است و یک روز قبل از عید بزرگ مبعث، واگذاری این زمین‌ها صورت می‌گیرد که برنامه داریم اعتبار مشخصی را برای آماده سازی ۵۰ هزار قطعه بعدی تخصیص دهیم. تهیه این ۷۰ هزار قطعه زمین در طول ۱۶ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به حوزه درمان ایثارگران گفت: در حوزه درمان یکی از سوالات مطرح شده در خصوص کمیسیون‌های پزشکی است. سال گذشته و پیش از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ کل پرونده‌ها که ۵۴ هزار پرونده بودند، در قالب ۲۵۰ جلسه در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفتند. در سال ۱۳۹۹ نیز تا به امروز حدود ۵۶ هزار پرونده مطرح و ۲۷۵ جلسه نیز تشکیل شده است. در سال گذشته کمیسیون تنها در روز چهارشنبه برگزار می‌شد که امروز شش روز هفته و به صورت مستمر برگزار می‌شود. پیش‌بینی این است که تا پایان سال تعداد پرونده‌ها به ۶۰ هزار می‌رسد.

اوحدی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون پزشکی در ۱۸ استان تشکیل شده و برای اولین بار برای جانبازان حاضر در سوریه نیز کمیسیون در آن کشور تشکیل شده است.

رئیس بنیاد شهید گفت: سفری به شهر «سی‌سخت» داشتیم که مشخص شد چهار هزار و ۲۶۰ منزل آسیب دیده و هزار و ۳۰۰ خانه کاملا ویران شده است و امکان سکونت ندارند. از این تعداد ۳۱۷ خانه متعلق به جامعه ایثارگری بود که ۶۰ منزل باید کامل ساخته شود. نماینده بیمه دی نیز در شهر حضور داشته و به کار بیمه منازل رسیدگی می‌کند. وام ۳۰ میلیون تومانی بنیاد شهید به ایثارگران زلزله‌زده اختصاص داده شده و همه این منازل ایثارگری بیمه شده بودند که کار مستندسازی صورت گرفته و خسارت آن تقدیم خانواده‌ها می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi