شناسه خبر : 81216
چهارشنبه 13 اسفند 1399 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌های بنیادشهیدبمناسبت روزبزرگداشت شهدا

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.
 
برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا تشریح شد
سردار یعقوب سلیمانی روز سه‌شنبه 12 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های مربوط به روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم بزرگداشت روز شهدا با شعار «راه شهدا ادامه دارد» اجرایی می‌شوند و تلاش می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های مربوط به کرونا از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده شود. همچنین برنامه‌ها به صورت مردمی و محله‌محور برگزار می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه نقش‌آفرین خواهند بود.
وی افزود: افزایش شناخت مخاطبان و آحاد جامعه از موضوع روز شهید مهم‌ترین هدف برگزاری این برنامه‌ها است. معتقدیم جایگاه و نقش زنان در انقلاب اسلامی باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد و در این راستا کنگره «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» برگزار می‌شود. در این مسیر پیوند برنامه‎ها با موضوع زنان شهید، جانباز و آزاده در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری برنامه‎های تبلیغی، ترویجی، محیطی و مجازی به جای مراسمی و همایشی را از اولویت‌های مراسم سال جاری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‎های مجازی مکتوب، شنیداری و دیداری به‌ویژه رسانه ملی، ایجاد انسجام و مشارکت با دستگاه‎های اجرایی و نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به برنامه‎های ملی و سراسری و هم‎افزایی و هماهنگی برای باشکوه برگزار کردن آن‌ها از جمله دیگر رویکردهای سال جاری است.
سلیمانی با تأکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌ها گفت: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام منتهی به روز بزرگداشت شهدا رونمایی از یادمان شهدای نیروی انتظامی در یکی از ساختمان‎‏های ناجا، برگزاری مراسم احترام و تجدید میثاق با حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و مراسم ملی اهتزاز پرچم و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا در گلزار بهشت‌زهرا(س) و گلزارهای سراسر کشور، برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار، مراسم سراسری کاشت نهال به یاد هر شهید و برگزاری مراسم ویژه در باغ ملی گیاه‎‏شناسی تهران و برگزاری همایش ملی، علمی و حقوقی و کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ‎ساز» است.
وی برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری «لشگر فرشتگان تاریخ‎ساز»، تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده و رونمایی از 5 عنوان کتاب مربوط به کنگره ملی شامل (فرهنگ اعلام شهدای زن، جانباز و آزاده، مجموعه مقالات کنگره، کتاب وصایای شهدای زن در کنگره ملی لشگر فرشتگان)، برگزاری اختتامیه رویداد استارت آپ شاهد، برگزاری آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان فداکار در حوزه ایثار اجتماعی و هم‌زمان اهدای 300 تندیس به فداکاران عرصه سلامت در سراسر کشور، برگزاری مراسم افتتاح پروژه‎های بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدئوکنفرانس و اجرای طرح سپاس را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا دانست.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا گفت: ویژه‌برنامه مردمی با عنوان «کنگره سرداران شهید» و 4000 شهید منطقه 17 تهران و برگزاری ویژه‌برنامه مردمی با عنوان «پویش شهید مهربان من» (سرپرستی یک یتیم به نیابت از یک شهید) در گلزار شهدای صالح‏ آباد استان ایلام از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت روز شهدا است.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi