شناسه خبر : 81219
چهارشنبه 13 اسفند 1399 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همزمان با ۲۲ اسفند و روز شهدا:

۲۲ هزار برنامه در هفته بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود

تاکنون زمین۷۱هزارمسکن تامین شده که به مناسبت بزرگداشت روز شهدا با حضور رییس جمهور ۲۰هزار فقره از این زمین ها تحویل خواهدشد.

فاش نیوز - برنامه های بنیادشهید و امور ایثارگران به مناسبت 22 اسفند و گرامی داشت سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) در سال 1358 و تشکیل بنیادشهید انقلاب اسلامی با حضور مهندس اوحدی رییس بنیادشهید امور ایثارگران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ما در این نشست خبری که در سالن شهید رسول زاده برگزار شد حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیادشهید و تعدادی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، جرئیات برنامه های ویژه هفته بزرگداشت شهدا تشریح شد.

در این کنفرانس خبری که به صورت ویدیوکنفرانس برای سایر استان ها نیز قابل مشاهده بود، ابتدا مهندس اوحدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با تشریح عملکرد سه ماهه بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: با رایزنی های انجام شده و همراهی سازمان برنامه و بودجه 7 هزارمرکز درمانی به مرکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران افزوده شده که درحال حاضر این عدد به 9 هزار مرکز درمانی رسیده است.  

وی درادامه توضیحات خود در زمینه تشکیل کمیسیون های پزشکی نیز گفت: در طول سال 1398 در مجموع 54هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته که درسال 1399 با وجود محدودیت های کرونایی تاکنون 56هزار پرونده بررسی شده که در این میان تشکیل جلسات کمیسیون ها از هفته ای دو روز به 6روز در هفته افزایش یافته است. همچنین میزخدمت بیمه دی در 45  شهرستان ها راه اندازی شده که امید است تا پایان سال به 65  میز خدمت نیز برسد.

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در خصوص بودجه سال آینده بنیادشهید با تشکر از دولت و مجلس شورای اسلامی هم گفت: خوشبختانه باهمکاری دولت و مجلس بودجه مدنظر بنیادشهید و امور ایثارگران به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

مهندس اوحدی همچنین درخصوص  دو موضوع اشتغال و مسکن ایثارگران نیز تصریح کرد: طبق قانون 30درصد از استخدام ها باید به ایثارگران اختصاص یابد اما این تعداد، کفایت تعداد ایثارگران جویای کار نبوده است، بنابراین براساس برنامه ششم توسعه، فرزندان شهدا و جانبازان 70درصد تا پایان این برنامه باید به استخدام دولت دربیایند که در همین راستا ضمن مکاتبات بسیار با 70 دستگاه اجرایی، آزمون استخدامی اختصاصی برای جذب این عزیزان برگزار می شود.

معاون رییس جمهور در زمینه مسکن ایثارگران نیز با اشاره به سفرهای استانی خود خاطرنشان ساخت: با سفر به 29 استان کشور که به صورت هفتگی برگزار شده است تاکنون زمین71هزارمسکن تامین شده که به مناسبت بزرگداشت روز شهدا با حضور رییس جمهور 20هزار فقره از این زمین ها تحویل خواهدشد.

مهندس اوحدی همچنین در مورد سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با ایثارگران شهرستان زلزله زده سی سخت نیزیادآور شد: 3هزار واحد مسکونی در این منطقه آسیب دیده است که 317 خانه از این تعداد متعلق به جامعه ایثارگری است که در همین رابطه مبلغ 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه و مبلغی نیز به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است. همچنین تمام این منازل تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و بزودی خسارت خود را دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه بیمه دی با استقرار 2 چادر در این منطقه در زمینه بیمه درمان و پرداخت خسارات، در خدمت ایثارگران می باشد.

معاون رییس جمهور همچنین از افتتاح 59 طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه درمان، توانبخشی، مسکن، کشاورزی و تولید توسط رییس جمهور در پنجشنبه هفته آینده خبر داد.

در ادامه این نشست خبری، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیادشهید نیز به تشریح برنامه روز شهید پرداخت و گفت: در گرامی داشت روز شهید که با شعار "راه شهیدان ادامه دارد" اجرا می شود، تلاش می کنیم با توجه به محدودیت های کرونایی از ظرفیت های رسانه های مختلف استفاده شود که این برنامه ها به صورت مردمی و محله محور خواهد بود و سازمان های مردم نهاد در این زمینه نقش آفرینی خواهند کرد.

سلیمانی درقسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری 22هزار برنامه در هفته شهید، به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم جایگاه و نقش زنان در انقلاب اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این راستا کنگره "لشکر فرشتگان تاریخ ساز"با موضوع زنان شهید، جانباز و آزاده در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی بنیادشهید در پایان بر رعایت دستورالعمل های بهداشی ستاد مبارزه با کرونا در اجرای برنامه های روز بزرگداشت شهدا تاکید کرد و از برگزاری مراسم احترام و تجدید میثاق با امام راحل(ره)، تجلیل از شهدای نیروی انتظامی، مراسم ملی اهتزاز پرچم و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) و گلزار شهدای سراسر کشور، برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار، برگزاری مراسم ویژه در باغ ملی گیاه شناسی تهران و طرح "کاشت یک نهال به یاد هرشهید، برگزاری همایش ملی، علمی و حقوقی، رونمایی از 5 عنوان کتاب از جمله کتاب وصایای شهدای زن در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز، برگزاری اختتامیه رویداد استارت آپ های شاهد، آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان فعال در حوزه اجتماعی، اهدای 300تندیس به فداکاران عرصه سلامت درسراسر کشور و اجرای طرح سپاس را از دیگر برنامه های روز شهدا خواند و در ادامه از برگزاری "کنگره سرداران شهید و 4000شهید منطقه 17 تهران" در روز بزرگداشت روز شهدا خبر داد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi