شناسه خبر : 81222
چهارشنبه 13 اسفند 1399 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انصارالله خطاب به آل‌سعود:

اگر میدان نفتی یمن را بزنید آرامکو را می‌زنیم

با تشدید درگیری در جبهه‌های غرب و شمال مأرب در یمن و نزدیک شدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به میادین نفتی «صافر»، صنعا به ریاض هشدار داده که اگر به میدان نفتی «صافر» حمله شود، به آرامکو حمله می‌کنند.

عربستان با آن همه حمایت‌های خارجی و تسلیحاتی، در شهر مارب در حال واگذاری این جبهه به انصارالله یمن است. با وجود استمداد این رژیم از القاعده و داعش برای شکست انقلابیون یمن اما باز پیشروی‌های انصارالله همچنان ادامه دارد.
به نظر می‌رسد که ائتلاف سعودی پس از این شکست به دنبال بمباران میدان نفتی صافر در مارب باشد. این مسئله باعث شده تا دولت صنعا از طریق دیپلماتیک هشدارهایی به عربستان بدهد.
یمنی‌ها پیش از این گفته بودند، آل‌سعود برای جلوگیری از این پیشروی‌ها حتی چند باری التماس کرده و از آنها خواسته‌اند، مشکلات را طور دیگری حل کنند!
روزنامه الاخبار حالا گزارش داده، صنعا در پاسخ به احتمال حمله سعودی‌ها به چاه‌های نفت این شهر به ریاض هشدار داده که، ایستگاه نفتی واقع در میادین صافر، «خط قرمز» است و اگر جنگنده‌های سعودی یا اماراتی یا حامیان این ائتلاف متجاوز، این منطقه را بمباران کنند، پاسخ نیروهای یمنی نیز حمله به شرکت «آرامکو» -غول نفتی سعودی- خواهد بود.
به گزارش این روزنامه، دولت نجات ملی یمن همچنین خطاب به عربستان گفته، حجم حملات آتی، بسیار فراتر از عملیات اخیر «موازنه بازدارندگی پنجم» خواهد بود. این در حالی است که برخی قبایل مأرب هشدار داده‌اند که احتمالا عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، میادین نفتی صافر را بمب‌گذاری کرده‌اند.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم چند روز پیش از آغاز مرحله جدیدی از موازنه بازدارندگی خبر و هشدار داد که با هر گونه حمله، مقابله به مثل خواهد شد و مانند معادله «فرودگاه در برابر فرودگاه» در برابر حملات ریاض صورت خواهد گرفت. منابع آگاه با بیان اینکه صنعا قاطعانه تصمیم گرفته است که به
هرگونه حمله مستقیم یا غیر مستقیم ریاض به میادین نفتی صافر، «پاسخ دردناکی» بدهد، به نقل از مسئولان دولت یمن گفتند: «تا زمانی که آرامکو –ستون فقرات اقتصاد عربستان- را از کار نیندازیم، آرام نخواهیم گرفت».
حمله به جیزان
از سوی دیگر انصارالله یمن پس از حمله اخیر به ریاض و ابها بار دیگر به عربستان حمله کرد. سازمان دفاع مدنی عربستان بامداد سه‌شنبه گفت یک فروند موشک که توسط نیروهای یمنی شلیک شده بود، به منطقه جیزان اصابت کرده است. به نوشته صفحه توئیتر شبکه «اسکای‌نیوز»، این سازمان در بیانیه‌ای خبر داد که بر اثر اصابت موشک نیروهای یمنی به منطقه‌ای در جیزان، ۵ نفر مجروح شده‌اند. شامگاه دوشنبه بود که منابع محلی یمنی و سعودی خبر دادند که در شهرک صنعتی شهر جیزان صدای انفجار به گوش رسیده است. برخی منابع محلی سعودی نیز در آن زمان مدعی شدند که پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک را در آسمان جیزان رهگیری و منهدم کرده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi