شناسه خبر : 81228
چهارشنبه 13 اسفند 1399 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به اشتغال ایثارگران

ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بهره مند شدند و تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه حساب...

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال ایثارگران در سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان امروز چهارشنبه(۱۳ اسفند) در ادامه‌ی رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۰ با بررسی تبصره ۱۶با اختصاص مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال برای اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله موافقت کردند.

همچنین بر اساس بند ۲ - ۳ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت پرداخت بیماران معسر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران با معرفی این بنیاد در سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.

این گزارش حاکی است بر اساس بند(ز) تبصره ۱۶ دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف اند در اجرای ماده ۶۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن تعداد ۷۰ هزار نفر مشمولان ماده (۳ مکرر) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تامین کند. یارانه سود تسهیلات مذکور از ردیف 131600 جدول شماره(۷) این قانون تامین می شود.

همچنین بر اساس جزء الحاقی این بند، ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بهره مند شدند و تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه حساب نموده اند به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید، از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری این قانون بهره‌مند می شوند. یارانه سود این تسهیلات از ردیف مربوطه تامین می شود.

در بند الحاقی یک نیز آمده است: دولت و بانک مرکزی مکلف اند در اجرای بند(الف) ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه و با رعایت ماده ۶۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن ۵۰ هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان با حداقل ۳ ماه اسارت را تأمین کنند. یارانه سود تسهیلات مذکور از ردیف 111187 جدول شماره(۷) این قانون تامین می‌شود.

همچنین با تصویب نمایندگان مجلس با اصلاح بند یک جزء 1 (ه) و بند الحاقی یک مربوط به تسهیلات ایثارگران، بهارستان نشینان موافقت کردند که تسهیلات مرتبط با ایثارگران نباید در آیین نامه دولت کمتر از سایر اقشار باشد.

اینستاگرام
امریکا شاخص های اقتصادی ایران را نظارت می کند ..به همین دلیل نوآوری ایرانی باید افزایش شاخص های اقتصادی را افزایش دهد..که امریکا را وحشت زده خواهد کرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi