شناسه خبر : 81238
پنجشنبه 14 اسفند 1399 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موشک باران عین الاسد و ضرب شست عراقی ها به آمریکا

حمله هوایی اخیر آمریکا به منطقه مرزی عراق، پرده دیگری از ادعا‌های بیهوده آمریکا در مبارزه با تروریسم در منطقه است.

 پس از حمله به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در اربیل عراق، با دستور «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، مواضع و پایگاه‌های نیرو‌های «حشدالشعبی» در مرز عراق و سوریه بمباران شد؛ شاید رییس جمهور آمریکا تصور می‌کرد با این ضرب شست کار تمام است.
 
 آمریکایی‌ها بیش از ۲۰ سال است که در عراق حضور دارند، بهانه آنها سرنگونی رژیم صدام بود؛ رژیمی که پیش از آن یکی از همپیمانان و سرسپردگان آمریکا در منطقه بود و در دوران جنگ تحمیلی کمک‌های آمریکا به صدام یکی از عوامل اصلی طولانی‌تر شدن جنگ و افزایش تلفات و خسارات وارده به ایران بود.
 
اما همین مهره خدمتگزار سرانجام تاریخ مصرفش به پایان رسید و آمریکا با حمله نظامی به عراق، رژیم صدام را سرنگون کرد و از آن زمان تاکنون همچنان در این کشور حضور دارد و به اشغالگری خود ادامه می‌دهد.
 
ادامه اشغال عراق از سوی نیرو‌های آمریکا، موجب ایجاد اتفاقات و تحولاتی در منطقه شد که یکی از آنها زایش گروه‌های تروریستی، تکفیری، وهابی است.
 
گروه تروریستی داعش با برنامه ریزی آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها تاسیس شد و در منطقه گسترش پیدا کرد.
 
 آمریکا به بهانه ایجاد امنیت و دموکراسی، عراق را اشغال کرد اما در این راه نه تنها تلاشی نکرد بلکه ساختار سیاسی و نظامی این کشور را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که همواره با مشکلات سیاسی روبرو باشد.
 
با این وجود هر دولتی که در عراق بر سر کار آمده است، خواهان خروج نیرو‌های آمریکا از خاک این کشور شده است.
 
مردم عراق نیز چنین خواسته‌ای دارند و بر این خواسته خود اصرار و تاکید می‌کنند، اما آمریکا بنا بر مصالح و منافع خود تن به این خواسته نداده و بر حضور در عراق افزوده است.
 
حمله به نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق، که از سوی گروه‌های مقاومت در این کشور صورت می‌گیرد، پاسخی به جنایات و اشغال این کشور به دست نیرو‌های ارتش آمریکاست.
 
 آمریکا ادعا دارد که برای مقابله و مبارزه با تروریسم در عراق ماندگار شده، اما تاکنون ارتش این کشور با گرو‌های تروریستی به ویژه داعش رو در رو به نبرد نپرداخته است و حتی گزارش‌های تایید شده ثابت می‌کند نیرو‌های نظامی آمریکا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و در نقل و انتقال آنها به دیگر مناطق، فعال هستند.
 
 جو بایدن پس از حمله موشکی و هوایی به پایگاه نیرو‌های مردمی حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه، تصور می‌کرد که با این واکنش، حملات به پایگاه‌های نظامی ارتش آمریکا در خاک عراق پایان می‌یابد، اما اینگونه نشد و البته پیش بینی هم می‌شد که حملات به نیرو‌های آمریکایی افزایش یابد؛ نشان دادن مشت آهنین از سوی بایدن کار ساز نبود.
 
 در چند روز گذشته مواضع و پایگاه‌های آمریکا در عراق هدف حملات انتقامی نیرو‌های عراقی قرار گرفته است که نشان دهنده عزم مردم عراق برای اخراج آمریکا از این کشور است.
 
 پایگاه آمریکایی عین الاسد که سال گذشته از سوی ایران موشک‎باران شد و به گفته یکی از فرماندهان ارتش آمریکا اگر تخلیه نشده بود، بیش از ۱۵۰ سرباز و افسر آمریکایی در این حمله موشکی کشته می‌شدند، روز چهارشنبه هدف حمله راکتی  قرار گرفت.
 
 همچنین منابع عراقی گزارش دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای نیرو‌های آمریکایی در شهر «السماوه» در جنوب این کشور هدف حمله قرار گرفته است.
 
گزارش دیگری، از حمله به کاروان آمریکا در شهر الحله واقع در جنوب عراق خبر داده است.
 
مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور، حضور نیرو‌های آمریکایی از جمله در عین الاسد غیرقانونی است.
 
گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی به پایان رسیده است.
 
دولت الکاظمی در زمینه اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از خاک عراق، تاکنون اقدامی انجام نداده و همین امر باعث شده تا گروه‌های مقاومت خود وارد عمل شده و آمریکایی‌ها را با حملات خود تحت فشار قرار دهند.
با توجه به تحولاتی که در عراق و منطقه دیده می‌شود، باید در انتظار واکنش‌های شدیدتر و بیشتری علیه اشغالگری نیرو‌های آمریکایی بود.
 
اما در این میان این پرسش مطرح است که آیا آمریکایی‌ها اقدام نظامی گسترده‌تری در عراق انجام خواهند داد یا مجبور به خروج از این کشور خواهند شد؟
 
گسترش جنگ در عراق برای آمریکایی که با بحران‌های داخلی روبرو است، خودکشی محسوب می‌شود.
 
اگر آمریکا که به تازگی یک انتخابات ریاست جمهوری پر تنش را پشت سر گذاشته و عمر ریاست جمهوری بایدن به ۲ ماه هم نرسیده است، یک جنگ تمام عیار را در عراق آغاز کند، باید در انتظار ارسال تابوت‌های زیادی از سربازان ارتش آمریکا به این کشور باشد.
 
عراق و مردم آن برای اخراج نیرو‌های آمریکایی جدی هستند و سیاستمداران آمریکا نیز باید به عواقب حضور در عراق بیندیشند.
 
نیرو‌های آمریکا هر اندازه که بر حملات خود به نیرو‌های عراقی بیفزایند، باید درانتظار پاسخ باشند.
 
تاکنون فرایند سیاسی و مصوبه مجلس عراق باعث نشده تا آمریکا ازاین کشور خارج شود و به نظر می‌آید که تنها راه باقی مانده برای مردم عراق مقاومت از جنس عملیات نظامی علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی است که اگرچه برای عراق هزینه خواهد داشت، اما نتیجه آن به اخراج آمریکایی‌ها خواهد انجامید و کشور استقلال خود را خواهد یافت.
 
آمریکا باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از تلفات سنگین، عراق را ترک کند، اما احتمال می‌رود که پیش از خروج آخرین زهر خود را بریزد.
 
انتهای پیام/
اینستاگرام
انتقاد مجدد آمریکا از برخورد دادگاه بین‌المللی کیفری با رژیم صهیونیستی/ آمریکا جنایتکار شماره یک حق صلاحیت دخالت و مداخله در دادگاه بین‌المللی کیفری را ندارد، رژیم صهیونیستی هم با حمایت آمریکا و اروپا مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در فلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه و منطقه شده است و باید محاکمه شود.
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۰۸:۴۸
آمریکا و اسرائیل می‌دانند حزب الله هیچ تجاوزی را بی پاسخ نمی‌گذارد
حزب‌الله:در صورت حمله درسی فراموش نشدنی به اسراییل می‌دهیم/ و ما هم همه جانبه حمایت و اسقبال می کنیم
مردم ایران خواستار مجازات ترامپ، پامپئو، پنتاگون، نتانیاهو، آل سعود و بن سلمان شدند
ترامپ، پامپئو، پنتاگون، نتانیاهو، آل سعود و بن سلمان عامل اصلی قتل عام مردم ایران، حمله تروریستی درتهران، اهواز دیگر شهرهای ایران و به پژه ترور سردار سلمیانی و محسن فخری زاده هستند.


هیلاری کلینتون: داعش را خودمان ساختیم
وزیرخارجه سابق آمریکا در کتاب خود با عنوان "گزینه‌های دشوار" سخنان غافلگیر ... نوشته روزنامه الاهرام، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات ... از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت ... توافق شده بود تا دولت اسلامی(داعش) در روز 5 / 7 / 2013 اعلام شود و ما منتظر ...

سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۵ تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرآمریکا و متحدانش در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
شورای امنی سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۵ تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۵ تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.


گانتز: در حال کسب آمادگی برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران هستیم
درپاسخ به گانتز
ما هم آماده برای حمله به تأسیسات هسته‌ای اسرائیل هستیم
در صورت لزوم به تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی حمله می‌کنیم
ایران هم به دنبال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای اسرائیل است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi