شناسه خبر : 81253
شنبه 16 اسفند 1399 , 07:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاشت ۱۶ هزار اصله درخت به یاد ۱۶ هزار شهید

مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر از اجرای طرح کاشت بیش از 16 هزار اصله درخت هم‌زمان با روز درختکاری و در آستانه روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا توسط سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر خبر داد.
 
کاشت ۱۶ هزار اصله درخت به یاد ۱۶ هزار شهید در طرح «نهال ایثار»

 علی دستجردی با اعلام این خبر عنوان کرد: طرح نهال ایثار به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام با توجه به موقعیت قرار گرفتن واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر گفت: در این طرح به یاد هر شهید، یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال و بر اساس ظرفیت واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر در روز شنبه 16 اسفند ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا به تعداد 16220 اصله نهال غرس خواهد شد.
دستجردی در بیان کیفیت این درخت‌ها هم عنوان کرد: با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته، نهال‌های تهیه شده متناسب با اقلیم محل کاشت و از انواع نهال‌های مثمر نظیر زیتون، انجیر، گردو، بادام، نارنج، لیمو، پرتقال، توت، آلوچه و غیر مثمر مانند سرو، چنار تبریزی، سپیدار، ارغوان، کاج و صنوبر با کیفیت مناسب هستند.
مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر افزود: در این طرح متناسب با ظرفیت موجود در استان البرز بیش از 10 هزار اصله نهال در مجتمع ایثار کردان و به یاد همه شهدای استان البرز، در استان خراسان رضوی 1200 اصله نهال در هتل ثامن به یاد شهدای شهرستان طرقبه و شاندیز و همچنین 20 اصله نهال در هتل امام رضا (ع) به یاد شهدای سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر غرس می‌شود.
وی افزود: در استان گیلان 2200 اصله نهال در هتل سفید کنار به یاد شهدای بندرانزلی و شهرهای اطراف، در استان مازندران بیش از 1000 اصله نهال در هتل کوثر رامسر به یاد شهدای شهرستان رامسر و تنکابن، در استان قم 500 اصله نهال در هتل شاهد به یاد شهدای محله، مدافعان حرم و شهدای اتباع، در استان اصفهان 1100 اصله نهال در مرکز فرهنگی ورزشی ایثار به یاد شهدای محله و مدافعان سلامت و در استان آذربایجان شرقی 200 اصله نهال در مرکز فرهنگی و اقامتی صدرا به یاد شهدای محله و شهدای گمنام کاشته می‌شود.
علی دستجردی با بیان اینکه در طرح نهال ایثار به یاد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام امام زمان (عج) یک اصله درخت سرو به طور نمادین و یکسان کاشته خواهد شد گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از 15 اسفند روز درختکاری تا 28 اسفند، روز جانباز به نام و یاد شهیدانی که به نیت آنها درختی غرس شده است، پلاک‌هایی تهیه شده و نام تمام شهیدان گرانقدر بر روی آنها به همراه QR کد درج شده است که با اسکن آن تمام مشخصات و یا وصیت‌نامه قابل دسترسی است.
مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر در پایان خاطرنشان کرد: طرح «نهال ایثار» با همت و خرد جمعی کارشناسان متخصص و هم‌افزایی با سایر نهادهای وابسته از جمله شهرداری‌ها، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و فرمانداری استان مربوطه در مسیر اجرا قرار گرفته است. این درختان در محل‌هایی کاشته می‌شوند که منافاتی با توسعه و نوسازی احتمالی واحدهای تحت پوشش نداشته باشد و برای حفظ، رسیدگی و نگهداری از آنها اهتمام لازم صورت می‌پذیرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi