شناسه خبر : 81256
شنبه 16 اسفند 1399 , 08:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجدیدمیثاق روءسای بنیادشهیدبا آرمان های امام راحل

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران و کارکنان بنیاد در آستانه روز بزرگداشت شهدا با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
 
تجدید میثاق مدیران ارشد و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران با آرمان‌های امام خمینی (ره)/آغاز برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا

 مهندس سعید اوحدی در این مراسم ضمن ادای احترام به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره)، عنوان کرد: در آستانه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) هستیم که با عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است. شروع ایام بزرگداشت این روز را با تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و شهدای عزیز که صاحبان اصلی این انقلاب هستند قرار داده‌ایم تا دیگر برنامه‌ها هم معنا و برکت پیدا کند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، عنوان کرد: خداوند در این آیه نوید بسیار امیدبخشی برای انسان‌هایی که نگاهشان به رحمت الهی است داده و انسان‌های بزرگی که در طول تاریخ به عهد و میثاق با خداوند پایبندند را معرفی می‌کند.
معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: خداوند در این آیه نوید می‌دهد که انسان‌های بزرگی در طول تاریخ هستند که در رفتار، گفتار، عمل و میثاقی که با خدا بستند، صداقت دارند. عده‌ای در این راه به شهادت می‌رسند و عده‌ای هم «من ینتظر» هستند که با پویایی و نشاط حافظ ارزش‌های الهی، اهل بیت(ع) هستند. امروز در کنار مضجع شریف امام(ره) و ۳۶ هزار شهید عزیزمان در بهشت زهرا(س) اعلام می‌کنیم که تجلی و مصداق این میثاقنامه در عصر حاضر همین امام بزرگوار و شهدا و ارزش‌های امام و شهدا هستند.
اوحدی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از تجلی‌های مهم «من ینتظر» در آیه فوق خواند و افزود: حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال بر عهد خود با امام و رهبری و انقلاب در فراز و نشیب‌های فراوان ماند و در نهایت شهید شد. امروز تجلی «من ینتظر» بودن، مکتب سلیمانی است که در کنار بیانیه دوم گام انقلاب مهم‌ترین چراغ‌های راه و ادامه مسیر ما هستند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر نسل‌های گذشته ما در طول تاریخ و قبل از انقلاب مصداقی از کسانی که بر عهد خدا ماندند را ندیده بودند؛ امروز حجت بر ما تمام است، چون ما امام(ره) و شهدا را دیده‌ایم و با آنان زندگی کرده‌ایم. لذا در آغاز ایام بزرگداشت روز شهدا در کنار امام(ره) و شهدا عهد می‌بندیم که در این مسیر بمانیم و از آنان می خواهیم دعا کنند در راه خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران موفق باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه سخن گفتن درباره مرد بزرگ، باعظمت، حکیم و فرزانه‌ای چون حضرت امام خمینی(ره) کار سختی است، عنوان کرد: حضرت امام (ره) فیلسوف، فقیه و مجاهدی نستوه بود که تاریخ را تغییر داد و ذلت را به افتخار و عزت، جهالت را به فهم و شعور و اندیشه و ناتوانی‌هایی که عمری به خورد جامعه ما داده‌ بودند را به توانایی تبدیل کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) جامعه رخوت گرفته بعد از دوران پادشاهی پهلوی را به عزتی پایدار رساند، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند حق بزرگی که این سید عزیز بر گردن ملت بزرگ ما دارد، ادا کند.
حجت‌الاسلام شکری در ادامه گفت: پیش چشم حضرت امام(ره) راه خدا بزرگترین راه و کشته‌شدگان این راه با عظمت‌ترین انسان‌ها بودند که تا ابد زنده هستند و طبق نص صریح قرآن نزد خداوند روزی می‌خورند. شهدا در چشم حضرت امام(ره) آنقدر بزرگ بودند که مزار آنان را دارالشفایی نامیدند که انسان‌ها برای نیازهای خود به آنجا مراجعه می کنند. اگر این نگاه حضرت امام به شهید و شهادت را درک کنیم، هرگز از مجاهدت در راهی که خدا پیش روی ما گذاشته و در خدمت و رفع مشکل از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر دست نمی‌کشیم.
وی در پایان گفت: ما به شهدا، امام شهدا و رهبر معظم و گرانقدر که خود جانباز است، می‌بالیم و افتخار می کنیم که در نظام جمهوری اسلامی خدمت‌گزار خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم و با امام(ره) پیمان می‌بندیم با تمام وجود به آنانی که در راه تحقق اهداف امام و انقلاب شهید و جانباز و اسیر شدند، خدمت کنیم.
در ادامه مراسم اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در بنیاد و تعدادی از معاونان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi