شناسه خبر : 81264
شنبه 16 اسفند 1399 , 08:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس به کتب درسی و دانشگاهی

«مهدی امیریان» با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در زمینه ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس در سرفصل‌های کتب درسی و دانشگاهی فعالیت می‌کند، گفت: درس‌آموزهای دفاع مقدس در تمامی رشته‌ها و سرفصل‌های دانشگاهی که قابلیت این را دارند تا موضوع دفاع مقدس در آن‌ها وارد شود، وارد خواهند شد.

 

ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس به کتب درسی و دانشگاهی/ بانک موضوعی دفاع مقدس پژوهش‌ها را هدفمندتر می‌کند«مهدی امیریان» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگویی به تشریح وظایف و فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، یک سازمان تازه‌تأسیس است؛ البته سابقه فعالیت آموزشی طولانی‌تری دارد و قبلاٌ زیر مجموعه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به وظایف اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: وظیفه اصلی این سازمان در حوزه تحقیقات، پژوهش‌های غیرراهبردی دفاع مقدس و دفاعی امنیتی است. همچنین یکی دیگر از وظایف سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، مدیریت واحد درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس»، هم در حوزه اساتید و هم در حوزه محتوی است؛ البته این سازمان از یک بخش ترویجی نیز برخوردار است؛ چراکه ما باید در حوزه تحقیقات و آموزش، نگاه ترویجی داشته باشیم.

«امیریان» با اشاره به تدریس دو واحد «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها، گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ استاد دانشگاه در این زمینه وجود دارند که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس برای آن‌ها پرونده تشکیل داده و مجوز صادر و تمدید می‌کند.

وی با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در زمینه درس‌آموز‌های دفاع مقدس در سرفصل‌های کتب درسی و دانشگاهی، هم در حوزه آموزش و پرورش و هم در حوزه وزارت علوم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش، یکی از وظایف ما ورود درس‌آموز‌های دفاع مقدس به کتب درسی، کمک‌درسی معلمان و بسته‌های کمک آموزشی و مجازی در تمام پایه‌هاست؛ همچنین به‌غیر از دو واحد درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس»، در تمامی رشته‌ها و سرفصل‌های دانشگاهی که قابلیت این را دارند تا موضوع دفاع مقدس در آن‌ها وارد شود نیز درس‌آموز‌های دفاع مقدس وارد خواهند شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس با اشاره به آماده‌سازی بانک موضوعی دفاع مقدس در این سازمان، گفت: بانک موضوعی دفاع مقدس برای تمامی رشته‌ها، اعم از علوم انسانی، پزشکی، مهندسی و... توسط سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در حال آماد‌ه‌سازی است تا طبق توافقی که با دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، دانشجویان مقطع «کارشناسی ارشد» و «دکتری» که می‌خواهند پایان‌نامه تهیه کنند، ترجیحاً یک بانک موضوعی دفاع مقدس برای آن‌ها وجود داشته باشد، تا هم نیاز‌های پژوهشی دانشگاه‌ها برطرف شده و هم پژوهش‌های هدفمندتر انجام شود.

وی ادامه داد: در سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، آموزش‌های عمومی در حوزه دفاع مقدس، آموزش‌های دست‌اندرکاران دفاع مقدس؛ اعم از راهیان نور، راویان، مسئولان یادمان‌ها و... و در واقع مجموعه آموزش‌هایی که دست‌اندرکاران دفاع مقدس نیاز دارند نیز راهبری کلی می‌شود.

«امیریان» با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، یک سازمان محتوایی است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف دفاع مقدس این است که درس‌آموز‌های دفاع مقدس وارد بستر علمی و دانشگاهی شود و اگر این درس‌آموز‌ها از بستر دانشگاه عبور کنند، جلوی تحریف آن تا درصد بالایی جلوگیری شده و برای آیندگان نیز ثیت می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi