شناسه خبر : 81269
شنبه 16 اسفند 1399 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهره‌گیری مراکز پژوهشی دفاع مقدس از بانک جامع اطلاعاتی

سردار «حجت‌الله واعظی‌نژاد» با اشاره به تدابیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس، گفت: بر این اساس، قرار شد تا ما یک بانک جامع اطلاعات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم که تمام مراکز پژوهشی حوزه دفاع مقدس از آن استفاده کنند.

 

ضرورت بهره‌گیری مراکز پژوهشی دفاع مقدس از بانک جامع اطلاعاتیسردار «حجت‌الله واعظی‌نژاد» رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به اهداف نشست سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس که روز گذشته (یک‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی بیشتر با دستاورد‌های پژوهشی حوزه دفاع مقدس و شناخت بیشتر ظرفیت‌های پژوهشی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این زمینه وجود دارد و همچنین بررسی نیاز‌های پژوهشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از اهداف این نشست بود.

وی افزود: سالیانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نخبه‌وظیفه در اختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند که در زمینه تحقیق و پژوهش مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین سالیانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر سربازپژوهشگر یا محقق وظیفه در اختیار داریم که از این ظرفیت نیز در راستای تقویت تحقیق و پژوهش در نیرو‌های مسلح بهره گرفته می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه «دستاورد‌های پژوهشی» سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، گفت: شناخت ظرفیت‌های پژوهشی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، می‌تواند در جهت تقویت تحقیق و پژوهش در این بنیاد و استفاده بیشتر و هدف‌مندتر از ظرفیت نخبگان و محققان وظیفه در این خصوص موثر باشد.

وی با اشاره به فرایند به‌کارگیری نخبگان در سازمان‌های نیرو‌های مسلح، تصریح کرد: سازمان‌هایی که در نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کنند، اگر ظرفیت علمی و پژوهشی بالایی داشته باشند، این مجوز را دریافت می‌کنند که فرایند به‌کارگیری نخبگان و محققان را به‌طور کامل خودشان هدایت کنند و ما با شناخت بیشتری که امروز از فعالیت‌های پژوهشی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دست آوردیم، ان‌شاءالله این مجوز را برای این بنیاد صادر خواهیم کرد.

سردار «واعظی‌نژاد» با اشاره به تدابیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بر این اساس، قرار شد تا ما یک بانک جامع اطلاعات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم که تمام مراکز پژوهشی حوزه دفاع مقدس از آن استفاده کنند تا از موازی‌کاری جلوگیری شده و پژوهش‌ها را تکمیل کند. همچنین، داشتن درختواره پژوهشی و نقشه جامعی علمی و پژوهشی، موجب می‌شود تا مراکز پژوهشی حوزه دفاع مقدس، از ظرفیت نخبگان هدفمندتر و با رعایت اولویت‌های پژوهشی بهره ببرند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi