شناسه خبر : 81279
سه شنبه 10 فروردين 1400 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جریانی مشکوک که ابطال قوانین ایثارگری را دنبال می کند!

جریان مشکوکی طی چند سال اخیر در حال ابطال قوانین و مصوبات و حقوق جامعه ایثارگری است.

فاش نیوز - جریان مشکوکی طی چند سال اخیر در حال ابطال قوانین و مصوبات و حقوق جامعه ایثارگری است. اگر آقایان امروز حقی را به راحتی از فرزندان جانباز می‌گیرند، مطمئنا فردا کم‌کم و به تدریج بقیه حقوق را هم پایمال می‌کنند و به جایی خواهیم رسید که در خوش بینانه ترین حالت، از شهدا فقط نام نیکی باقی خواهد ماند. بنا بر این با شرایط و اوضاع فعلی مسئولین مجلس و دولت هم نه اینکه خواب بوده باشند، بلکه گمان می رود که همدست آقایان شده باشند.

 این در حالی است که جانبازان شیمیایی و اعصاب روان (شامل جانبازان ۲۵درصد تا 75 درصد) مشکل‌دارترین گروه ایثارگری در جامعه هستند. بعد از اقدامات چند ساله اخیر برخی از ارگان ها در محدود کردن تسهیلات ایثارگران، سازمان بازرسی کل کشور هم در سال 96 به کمک آنها آمد و با هماهنگی دیوان عدالت اداری در سال 97 فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر را نیز از ماموریت آموزشی محروم کرد.

هماهنگی هر سه قوه کشور (مقننه، مجریه، قضاییه) در محدود کردن خدمات و تسهیلات ایثارگران جای بسی تامل دارد. در حالی که حقوق مسلم و قانونی جامعه ایثارگری درحال تضییع است، جای بسی شگفتی دارد که مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری سکوت معنی داری را در این زمینه اتخاذ کرده اند. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به عنوان نهاد متولی امر، خود جرقه اصلی این موضوع را زده و منفعلانه نظاره‌گر امور است.

 در شرایطی پُر از تناقض، سازمان بازرسی از هیأت دولت و بنیاد شهید شکایت کرده است اگر چه ممکن است نماینده خواهان در محکمه حضور پیدا نکند و رأی صادر و خواهان و خوانده در رأی صادره هیچ نفع و ضرری نداشته باشند؛ اما این امر ممکن است که جامعه ایثارگری و فرزندان جانبازان از رای صادره زیان ببینند.

هنگامی که خبر ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر از محل اشتغال به ما (فرزندان جانبازان) ابلاغ شد، شوک بسیار بزرگی وارد و سبب شد تا با جستجو، رای دیوان عدالت اداری را پیدا کرده و چندین بار موضوع، روند شکایت، فرد و ارگان شکایت‌کننده و سیر اداری پرونده و در نهایت رای دیوان عدالت را مطالعه تا متوجه شویم این بلای بزرگ آسمانی چگونه بر سر ما نازل شده است.

گرچه ملاقات آقای نوروزی نماینده رباط کریم در اوایل مهر سال 97 در دیوان عدالت و مصاحبه 18 مهر ایشان مبنی بر ارائه طرح دو فوریتی به مجلس، بارقه امیدی را در دل‌های‌مان زنده کرد.

اما با پیگیری های بیشتر متوجه شدیم ایشان با علم به اینکه تنها نماینده ای است که به مشکل و معضل ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان واکنش عملی نشان داده است. اما ایشان تنها به دنبال امتیازات جامعه جانبازان زیر 25 درصد بود و در هر جایی که مقدور بود این امر را عنوان کرد و کمترین ارزش را برای طرح خود قائل بود.

از سوی دیگر طرحی که جهت فرار از فشار به فرزندان جانبازان توسط معاونت حقوقی بنیاد شهید نگاشته شده بود را طوری اصلاح کرد که حتی در صورت تصویب - جهت اجرا برای فرزندان جانبازان 25درصد- نیاز به تفسیر  داشت؛ در حالی که ایشان عضو کمیسیون قضایی و مسلط به کار خود هستند.

شاید برکسی که ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان را ریشه ای پیگیری کرده است نامه سال 95 آقای عندلیبی، معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید در خصوص نحوه ابطال ماموریت آموزشی که به سازمان استخدامی کل کشور ارسال شده از نظرش پوشیده نباشد.

آقای عندلیبی بلافاصله پس از رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان، از محل کار خود منتقل و بازنشسته می شوند. علی‌رغم وجود چنین شاهکاری در طرح آقای نوروزی، از بنیاد شهید به عنوان متولی و مدافع حقوق فرزندان جانبازان در دیوان عدالت تشکر شده است. بنیاد شهیدی که حتی یک نامه هم در دفاع از فرزندان جانبازان به دیوان عدالت ارسال نکرده است؛ چه رسد به حضور نماینده حقوقی آن در هیات عمومی. 

به هر صورت طرحی که مسئولین حقوقی بنیاد شهید نگاشتند و به آقای نوروزی تحویل دادند با پیگیری های ایثارگران برای اخذ امضای نمایندگان و علی‌رغم به حد نصاب رسیدن امضاها جهت تحویل به هیات رئیسه مجلس، بیش از 2 ماه نزد آقای نوروزی معطل ماند. سرانجام نیز در 28 آذر 97 و با فشار از بالا برای حفظ آبروی خود نزد جامعه ایثارگران، مجبور به ارائه طرح به هیات رئیسه شد.

بعد از اعلام وصول طرح و در هر زمان که فرزندان جانبازان مشمول طرح، در خصوص ماموریت آموزشی با خبرگزاری ها  مصاحبه می کردند، بلافاصله آقای نوروزی نیز مصاحبه و  عنوان می کرد که طرح در حال پیگیری و مصوب شدن است.

به طور مثال در مصاحبه 21 بهمن 97 با شناسه خبر63750 با فاش نیوز در روز 22 بهمن توسط آقای نوروزی پاسخ داده شد که "در حال پیگیری هستیم". با علم به عدم پیگیری آقای نوروزی در مجلس، در روز سوم اسفند 97 با شناسه خبر 63855 مصاحبه ای با فاش نیوز توسط احدی از فرزندان جانبازان انجام شد. در 22 اردیبهشت 98 و با شناسه خبر 66013 آقای نوروزی سخنگوی کمیسون قضایی بیان کرد: بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، فرزندان جانبازان بالای 25 درصد می توانند از مزایای طرح ماموریت آموزشی استفاده کنند، اگر چه در دولت دهم، این حق به فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز تعلق گرفته بود و برای حل مشکل در حال تصویب استفساریه ای هستیم) طبق آیین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر ماموریت آموزشی به ایشان نیز تعلق می گرفت و شامل فرزندان جانبازان زیر 25درصد نبوده و در رای دیوان عدالت نیز چنین موضوعی بیان شده بود.

ضمنا برای ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان، قانونی مصوب مجلس وجود نداشت که نیازی به ارائه استفساریه باشد. اگر چه همه این موارد از کسی که خود قانون گذار و قاضی و اهل فن است بعید به نظر می رسید. علی‌رغم درج طرح اصلاح تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون اجتماعی، هر بار بدون کوچک‌ترین بررسی، طرح به زمان دیگری موکول می شد. هربار نیز که با آقای نوروزی ارتباط حضوری و تلفنی می گرفتیم، مدام با بیان این جمله که در هفته بعد بررسی انجام می شود، کار را به هفته های بعدِ دیگری موکول می کرد.

به همین جهت در 30 خرداد 98 و باشناسه خبری 66684 مصاحبه علیه آقای نوروزی و منفعل بودن ایشان در راستای عدم فعالیت برای پیشرفت طرح ماموریت آموزشی انجام شد و با پیگیری های مجدانه از دست‌اندرکاران کشوری، بررسی اصلاح تبصره ماده 61 قانون خدمات مدیریت کشوری در برنامه هفتگی 10 شهریور 98 و برای ساعت 14:30 الی 15 گنجانده شد.

مسئول امور حقوقی و صنفی فرزندان جانبازان کشور به نمایندگی کل فرزندان جانبازان و با راهنمایی و آفیش آقای بیگدلی، نماینده محترم خدابنده در کمیسیون حضور یافت و از طرح دفاع کرد. اما آیا در همه جا باید از خودی ها ضربه خورد؟ نماینده مردم شریف مشهد (آقای شیران) در کمیسیون اجتماعی که خود دکتری حقوق و دست بر قضا از ایثارگران دفاع مقدس است با میراث‌خوار نامیدن و مفت‌خور خطاب کردن تمامی فرزندان جانبازان، حجت را بر اعضای کمیسیون اجتماعی تمام کرد و طرح در آن روز رد شد!

پس از آن جلسه کمیسیون، و در پاسخ فحاشی های نماینده مشهد، توسط فرزندان جانبازان اقصی نقاط ایران فشارهای اجتماعی به آن نماینده وارد شد؛ به طوری که وی آبروی خود را نزد جامعه ایثارگران در معرض خطر دید که نتیجه آن بررسی مجدد طرح ماموریت آموزشی در جلسه بعدی کمیسیون اجتماعی که در 15 مهر 98 بود، در دستور قرار گرفت.

در دومین جلسه بررسی و با همه حاشیه هایی نظیر جار و جنجال آقای شیران مبنی بر عدم حضور نماینده ای از فرزندان جانبازان در کمیسیون و امنیتی کردن جو کمیسیون و بیرون کردن کارکنان مجلس از کمیسیون و... طرح با اختلاف 2 رای و به صورت ناقص مصوب شد.

متن مصوبه: "ایثارگران، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان شهدا مستثنی هستند، ضمن اینکه فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا که تا تاریخ تصویب این قانون از ماموریت آموزشی برخوردار بودند هم می‌توانند ماموریت خود را ادامه دهند".

علی رغم پیگیری و فشارهای همه جانبه فرزندان جانبازان در تصویب طرح در کمیسیون اجتماعی، مجددا شاهد انفعال آقای نوروزی در پیگیری طرح در نوبت صحن علنی مجلس بودیم. ایشان در 23 مهر 1398 و با شناسه خبر 70106  طی مصاحبه ای با فاش نیوز عنوان کرد (معافیت ماموریت آموزشی باید به فرزندان همه جانبازان تعلق گیرد).

همانطور که قبلا ذکر شد گویا ایشان از طرح ماموریت آموزشی دنبال اجرایی کردن اهداف خود بود. در 24 مهر 98 و با شناسه خبر 70092 آقای شیران که خود عامل و مسبب تاخیر و تصویب نشدن طرح در کمیسیون بود طی مصاحبه ای با فاش نیوز خاطرنشان کرد( معافیت ماموریت آموزشی ایثارگران مجدداً اجرایی‌می‌شود).

آقای نوروزی در دی 98 با شناسه خبر 71779 ، طی مصاحبه ای با فاش نیوز گفت : ( طرح ماموریت آموزشی هفته آینده بررسی می‌شود) که متاسفانه این «هفته آینده» هیچگاه نیامد.

آقای نوروزی به همراه یکی از نمایندگان در آخرین شانس و نوبت کاری قبل از بررسی بودجه، به بهانه همراه نبودن نمایندگان فعلی مجلس و با وعده آمدن دوره جدید مجلس و به اصطلاح خودشان با مصلحت اندیشی جهت تصویب ماموریت آموزشی، با عدم پیگیری لازم علنا از دستور کار صحن مجلس خارج و تمامی زحمات و فشارهایی که از ناحیه فرزندان جانبازان آمده بود را هیچ و پوچ می کنند!

جالب اینجاست که در دیوان عدالت اداری نیز آرایی مبنی بر نقض رأی هیات عمومی و ادامه ماموریت آموزشی افردی که قبلا از آن استفاده می کردند صادر شده است. ولی از مجلس انقلابی و کسی که ملبس به لباس روحانیت است و در مجلس دهم نیز ریاست فراکسیون ایثارگران را دارا بود نباید این انتظار می رفت!؟

اما در حالی مجلس دوره یازدهم آغاز به کار کرد که نام انقلابی بر نمایندگان آن نهاده شده است. اگر چه حداقل انتظاری که از آن می رود برخورد انقلابی با مشکلات مردم و حل مشکلات و قوانین مرتبط با ایثارگران است.

البته هنوز حاشیه های انتخاب ریاست فراکسیون ایثارگران پابرجاست. از ریاست قبلی فراکسیون که کاملا در حل مشکل ماموریت آموزشی منفعلانه برخورد کرد گرفته تا ریاست فعلی که هیچ اعتقادی به حل این مشکل در شرایط فعلی ندارد و در جلسات حضوری این موضوع را نیز بیان کرده است از جمله حاشیه های حوزه ایثارگران در مجلس است.

اگر چه در این چارچوب با هر نماینده ای که فکر می کردیم می تواند تاثیر گذار باشد رایزنی کردیم و در فراکسیون ایثارگران با آقای نوروزی به عنوان نماینده ای که قبلا طرح ماموریت آموزشی را پیگیری کرده و توانسته مصوبه نصفه و نیمه کمیسیون اجتماعی را دریافت کند به دفعات تماس گرفته شد، چرا که فرد دیگری(نماینده) قبول نمی کرد طرح را از اول پیگیری کند.

 لازم به ذکر است طبق آیین نامه داخلی مجلس طرحی که در دوره قبلی مجلس به نوبت صحن نرسد به طور کلی بایگانی می شود و برای بررسی آن بایستی مجدد به هیات رئیسه با حداقل 15 امضا از نمایندگان تحویل شود. 

لذا پس از تشکیل فراکسیون ایثار و شهادت، با ریاست آقای نوروزی، مجددا وی برای پیگیری طرح ماموریت آموزشی پیشقدم شد و طرح نگاشته شده توسط واحد حقوقی انجمن فرزندان جانبازان را در مرداد 99 تحویل گرفت. اما علی رغم تایید 15 امضاء نمایندگان تا اکنون که در انتهای سال هستیم هیچ اتفاقی نیافتاده است.
چه کسی را باید دید؟ به کجا باید رفت؟ چه باید کرد؟ چرا در کشور و سرزمینی که برایش خون و آبرو دادیم باید مانند غریبه و خارجی ها با ما برخورد شود؟

از سوی دیگر با آقای نوروزی در رابطه با مشکلات فرزندان جانبازان متوفی نیز گفت و گو کردیم و قرار شد در کمیسیون تلفیق برای ماموریت آموزشی و ... پیشنهاداتی ارائه کند. اما با پایان رسیدن زمان پیشنهادات از سوی آقای امیرآبادی مبنی بر اینکه تمامی پیشنهادات در کمیسیون تلفیق مصوب شده است، ما ماندیم و وعده های تو خالی که در هر دو صورت بازنده اصلی و نهایی آن، فرزندان جانبازان هستند.

مگر نه اینکه طبق بند ط ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، درصورت فوت جانباز و ایثارگر تمامی امتیازات آن به خانواده تحت تکفل او می رسد؟ در کجا و چه امتیازاتی تاکنون به فرزندان جانبازان متوفی ارائه شده است؟ چرا بنیاد شهید به فرزندان جانبازان متوفی خدماتی ارائه نمی دهد؟

باید به عمل کنندگان به ادیان کلیمی و آشوری آفرین گفت، "احسنت به شما و نماینده شما". جناب آقای "یوناتن بت کلیا" احسنت به شما و تمامی افرادی که چونان شما به نمایندگی خود و در دوره دهم انتخاب کردند. ایشان با شناخت از این مشکل حاضر به امضا و پیگیری این طرح شدند. چرا که طرح ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران کادرسازی راهبردی برای مدیریت کلان و تامین بانک مدیریتی کشور است و توانمند سازی استراتژیک ایثارگران به عنوان اهل بیت مورد وثوق نظام  تلقی می شود.

ضمنا تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی برای اشاعه عملیاتی منویات و شعائر نظام در سطح داخلی و بین المللی است "الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه". آقای یوناتن بت کلیا ای کاش جلسه ای برای درس اخلاق و مردم داری برای برخی مدعیان دین در مجلس برگزار می کردید.

ما به ظاهر مسلمانان، در دین مان متفرقیم و کافران در کفرشان متحد. پدران ما و تمام کسانی که به نوعی در جنگ حاضر بودند بدون هیچ چشم داشتی از جان‌شان مایه گذاشتند. با توجه به گذشت چندین سال از جنگ، اکثر این عزیزان در سن کهولت و پیری بسر می برند و تنها دلخوشی آنها موفقیت فرزندان شان است. مثل اینکه روزگار جنگ را یادتان رفته است. این کار ها را نکنید چرا که عاقبت خوبی ندارد.

جانباز هر لحظه می میرد و زنده می شود. اگر شهید می شد از همه این دردهای دنیوی خلاص می شد. در این شرایط روی تحصیل و ... برنامه ریزی کرده بودیم تا از ماموریت آموزشی استفاده شود. اما این موضوع را بدون اطلاع قبلی و یک شبه باطل کرده و آنرا هم با افتخار اعلام نموده اند.

این مملکت را چه شده است که نمک به زخم پدران ما می زنند. آن زمان که همه سایه پدر داشتند، ما یا پدری مجروح و معلول داشتیم و یا پدران مان چندی قبل درگذشته بودند. اگر این امتیاز را دادند برای جبران بوده و آقای نوروزی اگر کوتاهی کند در پیشگاه خداوند مسئول است.

آقای نوروزی یک سوال ذهن مان را مشغول کرده است. شما به دنبال امتیازات رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد بوده و هستید و این را می توان به وضوح از مصاحبه های شما متوجه شد، اما سوال این است اگر قصدتان کمک به فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و حل مشکلات ابطال ماموریت آموزشی نبود ( که واقعا نبود) چرا پیشقدم شدید و دو سال از زندگی مان را در سراسر رنج و درد دیدید و کاری نکردید؟

ما که مانند دوستانی که با صحبت و رایزنی می توانند برای فرزندان خود ماموریت آموزشی را در دوران پس از ابطال حکم دیوان، تمدید کنند، نیستیم! حکمت این دوران که عمرمان را تباه کردید و به دنبال امتیازات دیگر بودید، در چیست؟

چه بسا شما پیشقدم نمی شدید و نماینده دیگری اینکار را بهتر از شما انجام می داد. شما که در پیشبرد یک طرح این چنینی سکوت کرده و نخواستید آن را به نتیجه برسانید و در مجلس منفعل بودید، چگونه داعیه ریاست فراکسیون ایثارگران را داشته و دارید؟

** روح الله محسن زاده

اینستاگرام
با سلام؛
برادر بزرگوار ، کم کم در این کشور عنوان ایثارگری به جرم و مجرم بودن تبدیل خواهد شد !!!!!
دیوان عدالت اداری ومشخصا افرادی که در آنجا هستند فقط نشسته اند که قوانین مربوط به ایثارگران و خانواده شهدا را نابود کنند البته در این بین سازمان اداری و استخدامی از خدا خواسته رای دیوان را از بقیه رای ها ارمه تر میداند اصلا قانون برایشان اهمیت ندارد البته یکی آن بالا ها هست و حق ایثارگران و خانواده شهدا را از شما میگیرد
خدا پدران ما را بیامرزد که خالصانه رفتند وجنگیدن وتمام دردها وسختی ها راکشیدندوبعد از به رحمت خدا رفتن سریع فراموش شدند خود وخانوادهایشان
سلام. این جریان مشکوک البته عیان است و سرنخ را که بگیرید و دنبال کنید ازدولت دوازدهم و یازدهم و مجلس قبلی و شخص ناشخیص علی لاری جانی،و ایثارگرنماهایی مثل نوروزی، و دیوان ناعدالت اداری، و بنیادشهیدی، و الخ ، خواهیم رسید. و چه جالب و ناجوانمردانه توانستندمانع ازمتشکل شدن واقعی نخبگان ایثارگر و تشکیل بنیه های قوی بالقوه و بالفعل ایثارگران شوند. اگرجامعه ایثارگری میتوانست یا میگذاشتندتشکیل شودو به قوام واقعی برسد دیگر نخاله های نفوذی اینطوری قادربه عرض اندام درصحنه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی نبودند، اما نشد آنچه انتظارش را داشتیم، نشد آنچه را که زمان جنگ آرزوشو داشتیم که اگرجنگ تمام شود و این عناصرونیروهای آبدیده بتوانند درفرهنگ و اجتماع فعال شوند خیلی مشکلات اصلا پیش نخواهدآمد. نشد آنچه را در دوران اسارت بارفقا می نشستیم و ترسیم میکردیم، نشد و نشد ، و باوجوداین جریانات مشکوک
خداراشکر که درسایه پربرکت این عنایت خاص خداوند یعنی رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی دراین منطقه شلوغ و پرحادثه جغرافیایی و اینهمه توطئه و تحریم و کم کاری بعضی مسئولان، انقلاب و کشور و نظام بسوی آنچه که باید به پیش میرود. اگرهزاران سال عمرداشتیم و همه این عمررا درسجده شکر بسرمیبردیم بازهم حق مطلب برکت رهبری ولایت فقیه ادا نمیشد. شکرا لله.
سلام چرا تاریخ خبر را روی خبر درج نمیکنید
تاریخ خبر که بالاش سمت راست خورده برادر
10 فرودین!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi