شناسه خبر : 81286
یکشنبه 17 اسفند 1399 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۴۴شهیدمدافع سلامت در فهرست مصادیق شهدا

بررسی پرونده 44 نفر از شهدای والامقام مدافع سلامت روز شنبه 16 اسفند ماه در هفتمین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت نهایی شد و شمار قطعی شهدای مدافع سلامت تاکنون به 144 شهید رسید.
 
144 شهید مدافع سلامت در فهرست مصادیق شهدای خدمت قرار گرفتند

 مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از پایان این نشست گفت: امروز هفتمین جلسه کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای عزیز و مظلوم مدافع سلامت تشکیل شد. تاکنون 17 جلسه کمیته کارشناسی در سطح ملی تشکیل و پرونده‌هایی که از استان‌ها به کمیته کارشناسی رسیده، با دقت بررسی شده است.
وی افزود: با تشکیل جلسات کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای سلامت به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با نهایت دقت اما با سرعت، پرونده شهدای مدافع سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مهندس اوحدی یادآور شد: تا امروز 277 پرونده به کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت ارسال شده است که امروز با تأیید 44 پرونده دیگر، 144 پرونده شهدای مدافع سلامت، تعیین تکلیف شد و این پرونده‌ها در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرد و افتخار و توفیق بسیار بزرگی برای ما است که بتوانیم در خدمت خانواده‌های این عزیزان باشیم که انصافاً صفحات زرین دیگری را بر کتاب تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، به رشته تحریر درآوردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: 91 پرونده ارسالی به کمیته ملی، نقص مدارک داشت که مقرر شد در آخرین نشست این کمیته در سال جاری که هفته آینده برگزار می‌شود، این پرونده‌ها مورد بررسی قرار گیرد. پیش‌بینی ما این است که با تعیین تکلیف این 91 پرونده، بیش از 85 درصد از پرونده‌های تکمیل شده، تعیین تکلیف شده باشد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه هفتم کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت همانند جلسات قبلی وقتی پرونده شهدای مدافع سلامت را بررسی می‌کنیم، فضای بسیار سنگینی بر جلسات حاکم است چون می‌بینیم که در لیست ما ژنرال‌های بزرگی اعم از متخصصان قلب، بیهوشی، اطفال، ریه و عفونی و پرستاران و کادر خدوم بهداشتی و درمانی که همه چیز خود را برای سلامت و دفاع از حریم سلامت مردم، در طبق اخلاص گذاشته‌اند، حضور دارند. قطعاً پیام کادر بهداشتی و درمانی این است که مردم حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون شرایط بسیار سخت است.
مهندس اوحدی اظهار داشت: امروز کارنامه وزارت بهداشت و کادر بهداشتی و درمانی کشور که با همت و عزم آنها و پشتیبانی و رعایت مردم به دست آمده، نسبت به دیگر کشورها، قابل قبول است. امیدواریم که با همکاری مردم به پیک چهارم بیماری نرسیم و شاهد روزهای خوبی برای مردم ایران باشیم.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi