شناسه خبر : 81287
یکشنبه 17 اسفند 1399 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پویش مردمی «خانه هر ایرانی، یک عکس شهید»

 

هدف پویش مردمی «خانه هر ایرانی، یک عکس شهید» تحقق خواسته سردار سلیمانی است

نصراللهی از طلبه‌های جهادی، پویشی با عنوان «خانه هر ایرانی، یک عکس شهید» را راه‌اندازی کرده و از مردم می‌خواهد این حرف حاج قاسم روی زمین نماند.

«یاد شهیدان نباید در جامعه‌ی ما از ذهنیت‌ها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید.»

این بیانات‌ مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خراسان در تاریخ 1386/02/2 است. این فرمایش به همه ما یادآوری می‌کند که می‌بایست زندگی با شهدا را در زندگی خود آمیخته کنیم و همواره در یاد آنها باشیم؛ چراکه آنها بودند تا ما بیاستیم و چهل سالگی این انقلاب را نظاره‌گر باشیم. حال تعدادی از طلبه‌های جهادی با توجه به شرایط کنونی کشور در خصوص بیماری کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری این فرصت را مغتنم شمرده و در صدد زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا هستند.

آنها یکی از سخنان حاج قاسم سلیمانی را مبنی بر اینکه باید در خانه هر فرد ایرانی یک عکس شهید وجود داشته باشد را به عنوان پویش درآوردند و در صدد نهادینه کردن این تفکر و اندیشه هستند. علی نصراللهی، طلبه جوان جهادی به عنوان یکی از این عوامل پویش به تشریح این موضوع می‌پردازد. مشروح گفت‌وگوی او را با تسنیم بخوانید:

* سخنان حاج قاسم‌؛ ریشه اصلی پویش «خانه هر ایرانی یک عکس شهید»

نصراللهی با اشاره به سخنان شهید سپهبد قاسم سلیمانی مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران قرارگاه امام حسین بن علی علیه السلام است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نباید به حاج قاسم به عنوان یک فرد نگاه کنیم بلکه ایشان یک مکتب است؛ برای همین فرمایشات ایشان را دنبال کردیم و به موضوع جالبی برخورد کردیم.

وی به سخنان حاج قاسم سلیمانی در یکی از یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: حاج قاسم در این سخنرانی می‌فرمایند من معتقدم هر خانواده ایرانی باید یک عکس شهید در منزل نگهداری کند؛ این فرمایش حاج قاسم به تمام ملت ایران است نه یک قشر خاص مذهبی؛ برای همین تمام ملت ایران روی سخن ایشان هستند.

این طلبه جهادگر با بیان اینکه این نکته برای حاج قاسم آن‌قدر مهم بود که در وصیتنامه خود نیز به آن اشاره کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از دوستان طلبه ما در دوران کودکی تصویری از شهید همت می‌بیند و همین امر باعث می‌شود ایشان در دوران نوجوانی مسیر این شهید را دنبال کند و همچنان هم علاقه شدیدی به شهید همت دارد این مثال را عرض کردم که بدانید حتی تصویر شهید هم تأثیرگذار است.

*  یاد شهدا باعث آرامش قلب و روح انسان می شود

نصراللهی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از اساتید خود در حوزه آموخته‌ایم، اساس کار طلبگی فعالیت‌های تبلیغی است، افزود: ما آمده‌ایم بر اساس رسالت ذاتی طلبگی کار تبلیغی خود را به معرفی شهدا اختصاص داده‌ایم و این امر را بر اساس فرمایش حاج قاسم دنبال می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه یاد و نام شهید باعث آرامش قلب و روح انسان می‌شود، اظهار داشت: جمعی از طلبه‌ها در کنار هم جمع شدیم و پویشی کاملاً مردمی راه‌اندازی کرده‌ایم که در خانه هر ایرانی یک عکس شهید باشد.

این طلبه جهادگر پای کار آمدن مردم در این امر را باعث زنده نگه داشتن یاد شهدا خواند و گفت: در این پویش از مردم می‌خواهیم عکسی که از شهید در خانه قرار داده‌اند را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند تا سایر مردم نیز ز از آن بهره‌مند شوند همچنین از شخصیت‌های مردمی نیز  خواستیم در کنار عکس یک شهید عکس بیندازید.

* از مسئولین فقط حمایت‌های معنوی می‌خواهیم

نصراللهی از حمایت پیشکسوتان دفاع مقدس از پویش خبر داد و گفت: برای شکل‌گیری این پویش از مجموعه خاصی تقاضای کمک نکردیم بلکه به صورت خودجوش در بهشت زهرا(س) حضور پیدا کرده و این موضوع را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کرونا در کشور کلاس‌های حوزه علمیه به صورت مجازی برگزار می‌شود برای همین ما فرصت را مغتنم شمرده‌ایم و این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و در این شرایط به تبلیغ این پویش پرداخته‌ایم.

این طلبه جهادگر شهدا را چراغ راه برشمرده و با بیان اینکه امیدواریم شهدا ما را در مسیر درست و صحیح قرار دهد، افزود: الحمدالله مردم استقبال خوبی از این پویش داشتند و بسیاری از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس مخصوصاً بچه‌های لشکر 10 حضرت سیدالشهدا علیه السلام بسیار به ما کمک کردند و ما را در این امر یاری رساند.

* این پویش باید در سراسر کشور برگزار شود

نصراللهی ادامه داد: پس از اجرای این پویش افراد مختلفی به جمع ما پیوستند از جمله سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام موانع و مشکلات را از پیش روی ما برداشتند تا این تفکرات اثرگذار در جامعه اثرگذار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر مزاج مردم پرداخت و گفت: خوشبختانه یا متأسفانه مزاج مردم تغییر کرده و باید ما هم نوع تبلیغ خود را را تغییر دهیم تا مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

این طلبه جهادگر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای این پویش چه نیازهایی دارید، اظهار داشت: ما هیچ نیازی برای خود نداریم؛ فقط از مجموعه‌های مختلف می‌خواهیم از این پویش حمایت معنوی کنند تا مردم در اقصی نقاط کشور نسبت به این پویش اشراف و اطلاع کافی و وافی داشته باشند.

* هرچه کار برای شهدا انجام دهیم، کم است/ مردم پای کار شهدا هستند

نصراللهی با بیان اینکه امیدواریم تمامی ملت ایران پای کار این پویش بیایند، خاطرنشان کرد:  به قول مقام عظمای ولایت هرچه کار برای شهدا انجام دهیم کم است برای همین تقاضا داریم مسئولین نگاه ویژه به این پویش داشته باشد. یعنی راویان و طلبه‌های جهادی در اقصی نقاط شهرها حضور داشته باشند و این نگاه حاج قاسم را با صدای بلند به مردم ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه مردم با تمام مشکلات اقتصادی اما همچنان پای کار انقلاب و شهدا ایستادگی می‌کنند، یادآور شد: در تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم که هر فردی با هر دیدگاهی حضور داشت. این موضوع بیانگر آن است که مردم شاید نسبت به خیلی از عملکرد مسئولین انتقاد داشته باشند اما در برابر مقام شهید سر تعظیم فرود می‌آورند و نسبت به شهدا غیرت دارند.

این طلبه جهادگر به حضور سایر طلبه‌های جهادی برای معرفی این پویش در بهشت زهرا(س) تهران اشاره کرد، گفت: بسیاری از دوستان در بهشت زهرا(س) حضور دارند و مردم را نسبت به این پویش آگاه می‌کنند؛ پس از این ماجرا پیشکسوتان دفاع مقدس از ما خواستند که تصاویر شهدا را هم در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم مستقیماً‌ این تصاویر را در اختیار داشته باشند.

نصراللهی ادامه داد: برای همین به مراکز فرهنگی رفتیم تا تصاویر شهید را تهیه کنیم که متأسفانه بسیار گران‌قیمت بود؛ برای همین یکی از طلبه‌های جهادگر که در زمینه طراحی استعداد داشت، عکس‌های مختلفی از شهدا را طراحی کرد و با قیمت بسیار نازل در اختیار مردم قرار می‌دهد. البته این عمل را برای کار اقتصادی انجام نمی‌دهیم بلکه می‌خواهیم تصاویر شهدا از تولید به مصرف و با قیمت بسیار پایین در اختیار مردم قرار بگیرد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
اجرکم عندا...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi