شناسه خبر : 81336
سه شنبه 19 اسفند 1399 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حلقه محاصره مأرب تنگ‌تر شد

حلقه محاصره مأرب تنگ‌تر شد/ انتقاد «عبدالسلام» از مشوقان جنگ علیه یمن

گفتگوکننده ارشد دولت نجات ملی یمن به‌شدت از کسانی که با ائتلاف سعودی ابراز همبستگی می‌کنند در حالی که محاصره ملت یمن و بمباران‌های این ائتلاف علیه ملت یمن را فراموش می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش المسیره، «محمد عبدالسلام» گفتگوکننده ارشد دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: کسانی که با ائتلاف سعودی ابراز همبستگی می‌کنند در واقع این ائتلاف را به‌سوی غرق شدن بیشتر در باتلاق یمن سوق می‌دهند.

وی افزود: خطاب به کسانی که با ائتلاف سعودی ابراز همبستگی می‌کنند می‌گوییم "شما حامی صلح نیستید و متجاوز را به ادامه جنگ و محاصره یمن و  تداوم حملات به یمن تحریک می‌کنید".

عبدالسلام اعلام کرد: عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کاملاً دفاعی است.

وی اضافه کرد: اقدامات ما در راستای دفاع از خود است، تأکید می‌کنیم که عملیات ما کاملاً دفاعی است.

دشمن نفس‌های آخر خود را می‌کشد

همزمان در تجمع قبیله‌ای که در استان «تعز» برگزار شد بر حضور در جبهه‌های جنگ در واکنش به جنایات وحشیانه ائتلاف سعودی و تداوم محاصره یمن از سوی متجاوزان، تأکید شد.

تجمع‌کنندگان از آزادگان و افراد شریف در یمن خواسته‌اند که صف واحدی علیه متجاوزان تشکیل و جبهه‌ها با مال و نیرو تقویت شود تا کشور از لوث متجاوزان، اشغالگران، مزدوران و مُهره‌های آنها، آزاد و استقلال یمن حفظ شود.

تجمع‌کنندگان مرحله کنونی را بسیار مهم دانستند و اعلام کردند که دشمن نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

در این گردهمایی در تعز همچنین به‌شدت اقدامات جنایتکارانه مزدوران علیه شهروندان بیگناه محکوم شد و پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های جنگ و نیز حملات پهپادی و موشکی به عمق عربستان، مورد تمجید قرار گرفت.

رئیس سازمان اطلاعات یمن: متجاوزان مرد هستند خود به میدان بیایند

همچنین نشستی در استان «ریمه» یمن با حضور «عبدالله الحاکم» رئیس سازمان امنیت دولت نجات ملی یمن برگزار شد.

در این نشست، «فارس الجباری» استاندار ریمه ضمن تمجید از عملیات بازدارندگی6 تأکید کرد: ساکنان ریمه آمادگی برای حمایت کامل از جبهه‌های جنگ با مال و نیرو را دارند.

«حنین قطینه» رئیس امور قبایل یمن هم بر ضرورت ارتباط و ایجاد کانال با فریب‌خوردگان برای بازگردانیدن آنها به راه راست تأکید کرد و گفت که آنها در امنیت خواهند بود.

شیخ «عنان شایع» از بزرگان قبایل ریمه هم گفت: ما ساکنان ریمه بر مقابله با متجاوزان تأکید می‌کنیم. ارتباط با فریب‌خوردگانی که از این استان به صفوف متجاوزان پیوسته‌اند، شروع شده است، فریب‌خوردگان برگردند و ابزاری در دست متجاوزان نباشند.

«عبدالله الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات یمن هم ضمن تأکید بر ادامه تماس با فریب‌خوردگان تأکید کرد: روند تحولات مأرب، ضرورت ارتباط با فریب‌خوردگان را طلب می‌کند.

وی متذکر شد: شیوخ و بزرگان باید تلاش‌های خود را تشدید کنند و با فریب‌خوردگان ارتباط بگیرند تا فریب‌خوردگان را بازگردانند.

الحاکم تأکید کرد: پس از اینکه حجت تمام شد کسانی که با بازگشت مخالفت کنند مسئول تبعات اقدام خود هستند و باید شاهد اقدامات کوبنده باشند.

وی افزود: ما خواهان رویارویی با متجاوزان هستیم اما آنها فریب‌خوردگان را به‌جای خود به میدان می‌فرستند.

تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

جنگنده‌های سعودی مناطق «الظاهر» و  «علاف» در استان صعده را بمباران کردند.

نظامیان سعودی مناطق مسکونی این استان در منطقه «رازح» در مرز با عربستان را نیز هدف حملات راکتی و توپخانه خود قرار دادند.

همچنین منطقه «الصوح» در «قباله نجران» در 5 نوبت، مناطق «مجزر و ماهلیه» در مأرب در دو نوبت و منطقه «صرواح» در این استان در 16 نوبت از سوی جنگنده‌های سعودی بمباران شد.

نقض آتش‌بس در الحدیده ادامه دارد

یک منبع یمنی از تداوم نقض آتش‌بس در الحدیده از سوی متجاوزان خبر داد و اعلام کرد: طی ساعات گذشته 133 بار آتش‌بس نقض شده است که شامل پروازهای جاسوسی و حملات توپخانه‌ای و نیز حملات با آتشبارهای دیگر بوده است.

متجاوزان بیش از بیست گلوله توپ به شرق «حیس» در الحدیده شلیک کردند.

بر اثر تیراندازی مزدوران به منطقه «الناصری» در شهر التحیتا در الحدیده یک دختربچه یمنی به شهادت رسید.

انتقاد از سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی

«علی الدیلمی» سرپرست وزارت حقوق بشر یمن با اشاره به جنایات ائتلاف سعودی علیه زنان یمن، بیان کرد: ما هیچ واکنشی از سوی جامعه بین‌المللی در قبال حقوق زنان و کودکان و آوارگان در یمن با وجود حملات مکرر دشمن سعودی به آنها نمی‌بینیم.

وی افزود: گزارش‌های بین‌المللی آنچه را در یمن می‌گذرد مورد توجه قرار نمی‌دهد بلکه به موضوعات دیگری می‌پردازد.

الدیلمی تأکید کرد: هنگامی که اهداف نظامی در عربستان هدف قرار می‌گیرد سروصدای جامعه جهانی بلند می‌شود و آن را محکوم می‌کنند. هیچ موضع‌گیری‌ای درباره محاصره یمن و بستن فرودگاه صنعا یا افزایش هدف قرار دادن کودکان یا مشکلات اقتصادی که مردم ما از آن رنج می‌برند، نمی‌شود.

به نقل از تسنیم

اینستاگرام
درود بر رزمندگان یمن .تا جان دارید این کثافتهای عربستان که سگ ترامپ هستند را ریشه کن کنید .اینها رحم ندارند دیدیدخاشقچی را چطور پادشاه عربستان خودش مستقیم دستور قطعه قطعه شدنش را داد پس این حرامیان را بکشید .بکشید تا زنده بمانید .....ایران هم8سال همین اوضاع را داشت ازچندین کشور نیرو وکمکهای مالی به عراق کردن اما اخر نتیجه اش پوچ شد وشکست خوردند .انشاالله به یاری خدا پیروزی ازان شماست ......پدران ما میگفتند .دریمنی پیش منی/پیش منی دریمنی .دلمان دعا کردنمان باشماست تا پیروزی راهی نمونده .عربستان دارد زور اخرش را میزند مثل صدام لعین .دیدید اخرای جنگ حتی از مجاهیدین منافق کمک گرفتند .باخواست خدا وهوشیاری فرماندهان انزمان جنازه های منافقین با تانک های سوخته شان کنار جاده اسلام اباد کرمانشاه قبرستانشان شده بود ..........پس خدا باشماست پیروز وموفق باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi