شناسه خبر : 81362
پنجشنبه 21 اسفند 1399 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۲۰ جانباز شیمیایی آذربایجان شرقی و دریافت واکسن کرونا

220 جانباز شیمیایی آذربایجان شرقی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از تزریق واکسن کرونا به ۲۲۰ نفر از جانبازان حساس شیمیایی در دانشگاه علوم پرشکی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تبریز، عباس پورحسن به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند 1358، اظهار داشت: احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و تجلیل و تکریم خانواده معزز شاهد و ایثارگر از جمله وظایف مهم این بنیاد است.

وی با اشاره به این که رسالت بنیاد شهید در دو اصل خدمت رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اجرا درآمده است، گفت: درمان، اشتغال و مسکن سه اصل مهم و بیشترین دغدغه بنیاد شهید مورد تاکید بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خدمات درمانی ارائه شده توسط بنیادشهید به جامعه هدف پرداخت و ابرازداشت: ابتدای کار مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی 10 درصد بود که در حال حاضر نزدیک به تمام بیمارستان ها طرف قرارداد بیمه دی است.

وی گفت: مراکز جمع آوری اسناد پزشکی در شهرستان های بالای پنجاه بیمه شده وجود دارند و تا 48 ساعت هزینه ها واریز می شود، کمیسیون پزشکی و تعیین درصد در مراکز استان ها با پزشکان مجرب به ارائه خدمات خواهیم کرد.

پورحسن خاطرنشان ساخت: تا دو سال پیش حدود ده درصد از مراکز درمانی با بیمه دی طرف قرار داد بودند اما حالا تمام مراکز درمانی طرف قرارداد هستند.

وی با بیان این که میز خدمت بانک دی در شهرستان‌های میانه، سراب و مراغه اجرایی شده است، ادامه داد: در شهرستان های جلفا و مرند در شرف افتتاح و در بستان آباد جانمایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به اشتعال جامعه هدف اشاره کرد و گفت: طبق قانون 30 درصد از استخدام های بنیاد شهید و دولت باید به ایثارگران اختصاص یابد. طبق برنامه ششم توسعه باید خانواده شهدا و جانبازان هفتاد درصد تا پایان این برنامه استخدام شوند که طبق دستور رییس جمهوری تا آخر امسال انجام خواهد شد.

پورحسن خاطرنشان ساخت: تا پایان سال و یا فروردین ماه حدود بیست هزار نفر از مشمولین استخدام می شوند، البته باید یادآور شد که این انتخاب از طریق مبادی آزمون استخدامی انجام می شود.

وی با بیان این که این میزان استخدام کفاف مشمولین نمی دهد، اذعان داشت: بنیاد شهید با ارائه تسهیلات خود اشتغالی به ایجاد اشتغال کمک می کند، چنانچه  تنها 862 نفر استخدام دولتی در سال 99 وجود داشت که با ایجاد فرصت شغلی برای 482 نفر از طریق خود اشتغالی توانستیم برای این عزیزان خدمت ارائه نماییم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از تزریق واکسن کرونا به 220  نفر از جانبازان حساس شیمیایی در دانشگاه علوم پرشکی خبر داد.

وی کل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را 156 هزار و 129  عنوان کرد و گفت: 9 هزار و 843 شهید در استان، 291 شهیده، 26 شهید مدافع حرم، 13 شهید مدافع سلامت، 13 شهید اقلیت مذهبی، 141 شهید روحانی و 14 شهید رسانه داریم.

پورحسن با گرامیداشت یاد والدین شهدا و ابراز نگرانی از کم شدن این عزیزان به آمار والدین شهدا پرداخت و گفت:  4 هزار و  996 خانواده شهید در قید حیات هستند که 7 خانواده سه شهید، 274 خانواده دو شهید و همچنین 4 هزار و 572 نفر فرزند شهید در استان داریم.

وی از وجود 24 هزار جانباز در استان خبر داد و اظهارداشت: 371 نفر جانباز بالای 70 درصد، 13 هزار و 606 نفر جانباز زیر 25 درصد، 10 هزار و 226 نفر بالای 25 درصد و 281 جانباز  خانم و 17 جانباز مدافع حرم در استان، همچنین هزار و 900 نفر آزاده‌ در استان وجود دارد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکید کرد: تمام آمارها از سیستم سجایای بنیاد شهید استخراج می شود.

وی در خصوص فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای تبریز خبر داد و عنوان کرد: این طرح تقریبا نهایی شده و سعی داریم تا سه ماهه ابتدایی سال جدید به اتمام برسانیم.

وی افزود: شهرداری همکاری خوبی را با ما دارد فقط زیرمجموعه ها سستی می کنند که عمده دلیل آن هم مالی است. سعی داریم بحث کف سازی را بدون دست زدن به سنگ ها به اتمام برسانیم.

پورحسن خاطرنشان ساخت: در گلزار شهدای شنب‌غازان 47 مزار شهید و در گلزار شهدای ستارخان 140 مزار شهید داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از افتتاح 4 طبقه از 6 طبقه بیمارستان اعصاب و روان تبریز خبر داد و اذعان داشت: این بیمارستان با 110 تخت خواب در 6 طبقه که 30 تخت آن به بانوان اختصاص دارد که کنار آن مرکز درمانی قدیمی فجر ساخته شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi