شناسه خبر : 81394
شنبه 23 اسفند 1399 , 10:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی انقلابیون یمن از موشک، پهپاد و مین‌های دریایی جدید

همزمان با خط و نشان‌های دولت بایدن و رژیم سعودی برای متوقف شدن پیشروی‌های انقلابیون یمن در مارب و توقف حملات موثر یمنی‌ها به مراکز حساس عربستان، نیرو‌های مسلح یمن در نمایشگاه صنایع دفاعی خود از 3 موشک، 7 پهپاد‌ها و 111 مین دریایی جدید رونمایی کردند. سلاح‌هایی که تاکنون از آنها استفاده نکرده‌اند.
نیرو‌های مسلح یمن پنج شنبه‌ای که گذشت از صنایع نظامی جدید خود همزمان با افتتاح «نمایشگاه صنایع دفاعی» به نام «فرمانده شهید» به یاد شهید «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر سابق جنبش انصارالله رونمایی کردند. نیرو‌های مسلح یمن در این نمایشگاه از تعدادی از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد‌های جدید و جدیدترین اسلحه‌های نظامی خود رونمایی کردند. در این نمایشگاه موشک‌های بالستیک «سعیر» و «قاصم ۲» و موشک کروز «قدس ۲» رونمایی شد. همچنین هفت نوع پهپاد جدید و مدرن با نام‌های «وعید، صماد ۴، شهاب، خاطف، مرصاد، رجوم و نبأ» به نمایش گذاشته شد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین در این نمایشگاه از مین‌های دریایی به نام‌های «کرار ۱، کرار ۲، کرار ۳، عاصف ۲، عاصف ۳، عاصف ۴، شواظ، ثاقب، أویس، مجاهد والنازعات» رونمایی کردند.
این اقدام انقلابیون یمن در حالی صورت می‌گیرد که عربستان در 6 سالی که جنگ یمن را آغاز کرده، در بدترین روزهای خود به سر می‌برد و پیشروی‌های انقلابیون در جبهه مهم «مارب» نیز آنها و آمریکا را به وحشت‌انداخته است.
مرگ فرمانده ارشد سعودی
همزمان خبر رسیده که یکی از ژنرال‌های ارشد سعودی بنا به دلایل نامعلوم مرده است. ارتش و انقلابیون یمن در 2 هفته اخیر بارها به نقاط مختلف عربستان از جمله شهر جده حمله کرده‌اند. دولت سعودی معمولا یا این حملات را تکذیب می‌کند و یا مدعی می‌شود که موشک‌ها و پهپادهای انصارالله را منهدم کرده است. اما مرگ یکی از فرماندهان ارشد سعودی در جده باعث شده بسیاری، حملات انصارالله را موفقیت‌آمیز بدانند. گزارش‌های متعددی درباره دلیل مرگ این مقام نظامی سعودی منتشر شده است. مثلا برخی منابع دلیل مرگ «الظافری» را سقوط هنگام کوهنوردی یاد کرده‌اند. این در حالی است که یکی از اعضای نزدیک به خانواده این سرلشگر سعودی مرگ وی هنگام کوهنوردی را رد کرده و گفته «الظافری» در یکی از بیمارستان‌های جده جان خود را از دست داده است. برخی منابع نیز گفته‌اند او در جریان حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای جنبش انصارالله به اهدافی در عمق خاک سعودی کشته شده است. ارتش یمن یکشنبه گذشته از عملیات گسترده و شلیک هشت موشک بالستیک به اهداف نظامی و حیاتی در خبر داده بود.
خبر دیگر اینکه، "عزیز راشد" معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن تأکید کرد که نیروهای این کشور یقینا به حملات خود به عمق عربستان ادامه خواهند داد. راشد به پایگاه خبری «النشره» گفته که این حملات تا زمانی ادامه خواهد داشت که عربستان از تجاوز خود دست بردارد و محاصره مردم یمن را به پایان برساند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi