شناسه خبر : 81407
یکشنبه 24 اسفند 1399 , 08:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درتحقق گام دوم انقلاب

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خودسازی، جامعه پردازی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میسر می‌شود.
 
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تحقق گام دوم انقلاب ضروری است

مهندس سعید اوحدی عصر روز جمعه 22 اسفند ماه در بیست و یکمین کنگره سرداران و 4000 شهید منطقه ۱۷ تهران که در روز بزرگداشت شهدا در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار شد، با تأکید بر اهمیت برگزاری مستمر این کنگره، گفت: شهدا و خانواده معظم شهدا نیازی به برگزاری این کنگره‌ها ندارند و این ما هستیم که برای هدایت به برگزاری این نوع برنامه‌ها نیازمندیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تکریم مقام و منزلت شهدا، افزود: شهدا برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی دغدغه داشتند و امروز اگر در این کنگره حضور داریم به دنبال بشارت شهدا هستیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان حدیثی از امام صادق (ع)، گفت: انسان باید در طول حیاتی که خداوند به او عنایت کرده است شناخت قلبی به آن نعمت داشته باشد و شکر آن نعمت را به جای آورد.
مهندس اوحدی با بیان اینکه برای شناخت آرمان‌های شهدا باید در این گونه مراسم‌ها حضور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضور در این مراسم‌ها باید با شناخت قلبی باشد و امروز به برکت فرهنگ ایثار و شهادت کارنامه قابل قبولی در بخش سلامت داریم و شهدای مدافع سلامت گواه این موضوع هستند که با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت در این مسیر گام برداشتند.
معاون رییس جمهور ادامه داد: شهدا مظهر اقتدار معنوی در کشور هستند و روز شهید تنها یک مناسبت تقویمی نیست و باید در همه روزها شهدا مورد تجلیل قرار بگیرند و باید همواره در مسیر آن‌ها حرکت کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی دشمنان علیه کشور تحمیل شده است، تصریح کرد: کشورهای غربی با وجود ادعای دفاع از حقوق بشر امروز داروهای جانبازان و بیماران ما را تحریم کرده‌اند و در افکار باطل خود غوطه‌ور هستند.
مهندس اوحدی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مطرح کردند و برای تحقق و رسیدن به آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.
گفتنی است، در کنگره سرداران و 4000 شهید منطقه ۱۷ (دارالشهدای تهران) آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه و سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور سخنرانی کردند و از خانواده شهیدان سلامت «اصغر آقا محمدی»، «موسی فتح‌آبادی» و «مهدی وریجی» تقدیر و تجلیل شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi