شناسه خبر : 81457
جمعه 13 فروردين 1400 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز ۳۵% یاسوجی چه غریبانه پر کشید!/تصاویر

فرج الله عباسی جانباز ۳۵ درصد کهگیلویه و بویراحمدی و رزمنده ۸ سال دفاع مقدس روز گذشته از دنیا رفت.

فرج الله عباسی همان جوان 15 ساله برومند که همرزمانش او را اعجوبه‌ می‌نامیدند در عملیات های مختلفی حضور سرافرازانه داشت و در چندین مرحله به درجه جانبازی نائل آمد.

عروج غریبانه جانباز یاسوجی/عزت امروز را مدیون امثال «فرج‌الله عباسی» هستیم+تصاویر

 مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در ۸ سال دفاع مقدس حماسه بی‌بدیلی آفریدند به نحوی که این استان با کمترین جمعیت و وسعت بیشترین اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل را در طول این هشت سال داشت.

استانی که تنها با داشتن اندکی بیش از 300 هزار نفر جمعیت در آن زمان یک هزار و 800 شهید والامقام تقدیم کرد که از این حیث نیز روی سکو بود.

جوانان پرشور و ایثارگر و از خود گذشته‌ای که از غرب تا جنوب کشور در همه عملیات‌ها حضور جانانه و مردانه داشتند آنها که برای روی زمین نماندن امر ولی خود سر از پا نمی‌شناختند و حماسه‌های بزرگی در این هشت سال آفریدند حماسه‌هایی همچون پد خندق در عملیات کربلای ۴ و حماسه والفجر ۸ با گردان‌های معروف و کربلای ۵ در شلمچه که برای همیشه در تاریخ زرین این استان و در کارنامه جوانان فداکار ثبت و ضبط خواهد شد.

یکی از این جوانان برومند و ایثارگر با سن کم و در ۱۵ سالگی با جثه‌ای کوچک که در همه جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشت فرج الله عباسی بود همان جوان سبک وزن که همرزمانش او را اعجوبه‌ می‌نامیدند در عملیات های مختلفی حضور سرافرازانه داشت و در چندین مرحله به درجه جانبازی نائل آمد.

صحبت امروز ما در مورد جانباز فداکاری است که متأسفانه در اوج غربت و مظلومیت و زجر کشیدن در یک مدت طولانی روی بستر عاقبت در روز 12 فروردین جان به جان آفرین تسلیم کرد.

عباسی در سخت‌ترین روزهای جنگ تحمیلی در سال ۶۱ به عنوان نیروی جهادی در در سن ۱۵ سالگی حماسه آفرید عباسی در اعزام‌های متعدد حضور داشت که یکی از آنها اعزام سپاه در بیست و چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ بود که در کربلای شلمچه و در کربلای ۵ به درجه جانبازی نائل آمد.

این رزمنده ایثارگر هشت سال دفاع مقدس در عملیات های مختلف به عنوان راننده لودر و آمبولانس در حوزه جاده سازی و باز کردن مسیر رزمندگان اسلام در سخت‌ترین شرایط و در خطرناک‌ترین مناطق مثل هورالعظیم و کردستان حماسه‌های بی‌بدیلی آفرید.

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل آثار باقی مانده از جراحات دفاع مقدس روزها و ساعت‌های سخت و دردناکی را سپری و درد بسیاری را تحمل کرد در روزهایی که جز همسر باوفایش یاوری نداشت همسری که حق پرستاری را برای یک رزمنده زخم دیده به خوبی ادا کرد.

اکنون روی سخن با مسئولانی است که مدیریت‌ها را مدیون فداکاری و ایثار امثال فرج الله عباسی‌ها هستند و کمتر سراغی از آن رزمنده کم سن و سال و چابک و چالاک دیروز و جانباز رنج دیده و دردمند سال‌های اخیر گرفتند؛ یادمان باشد که تا همیشه تاریخ مدیون حماسه‌های فرج‌الله عباسی و همرزمانش بوده و عزت امروز خود را مدیون حماسه آن‌ها هستیم.

همین چند هفته پیش بود که به اتفاق مدیرکل بنیاد  شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد از منزل آن رزمنده ایثارگر و جانباز جنگ تحمیلی سرکشی کردیم و دیدیم که در بدترین وضعیت قرار داشت و همسر باوفایش با دشواری و رنج زیاد از او پرستاری می‌کرد.

با همسر جانباز فرج‌الله عباسی به گفت‌وگو نشستیم که از روزگار سخت و غریبانه خود و فرزندانش می‌گفت از روزهایی که مسئولان کمتر در کنار این خانواده زجر کشیده بودند.

دفتر خبرگزاری فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت این جانباز دفاع مقدس را به جامعه بزرگ ایثارگری استان و خانواده وی تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi