شناسه خبر : 81523
دوشنبه 02 فروردين 1400 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت ۸ کودک یمنی و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر طی ۲۰ روز

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که تشدید درگیری‌ها در یمن در ماه جاری میلادی باعث کشته شدن هشت کودک و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

شهادت ۸ کودک یمنی و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر طی ۲۰ روز

«فیلیپ دومیل» نماینده یونیسف در یمن گفت که در نتیجه تشدید درگیری‌ها بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و نیروهای ارتش یمن در مناطق مختلف از جمله تعز و الحدیده، هشت کودک کشته و ۳۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دومیل با اشاره به اینکه کودکان و خانواده‌های زیادی بهای سنگین این درگیری‌ها را می‌پردازند، تأکید کرد که این حملات را بشدت محکوم می‌کنیم.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، این مسئول سازمان ملل گفت که در این حملات یک مدرسه و یک بیمارستان در تعز نیز هدف قرار گرفته است.

دومیل افزود که در دیگر استان‌ها از جمله مأرب واقع در مرکز یمن نیز چند کودک زخمی شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi