شناسه خبر : 81719
جمعه 13 فروردين 1400 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدامات بنیاد شهید و ایثارگر در دانشگاه‌ها

 رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنیاد شهید و ایثارگر در دانشگاه برای سال جدید نیز در قالب و تدابیر بهتر و مناسب‌تر و دستاورد‌ها مختلفی در جهت تهیه دفترچه که از جمله راهبرد‌های سند دانشگاه اسلامی، کارگروه‌هایی را تشکیل می‌دهد.

 احمد صالحی آرا، رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با میزان در خصوص اجرای برنامه‌ها، طرح‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های امور شاهد و ایثارگران، گفت: برنامه‌های مرکز امور شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی در چند قالب قرار می‌گیرد؛ بعضی از این برنامه‌ها قالب‌های قانونی داره و یا دستورالعملی است که از خارج از دانشگاه مثل بنیادشهید یا سیستم‌های آموزشی و یا ستاد کل نیرو‌های مسلح مثلا در خصوص چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همه مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی برای اجرا ابلاغ می‌گردد.

 صالحی آرا ادامه داد: یکسری از برنامه‌ها هم تولیدی خود مرکز شاهد و ایثارگران هست از جمله مباحثی مثل نامگذاری اماکن و معابر در واحد‌های دانشگاهی، اجرای طرح تقویت بنیه علمی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر، تهیه نظام موضوعات دفاع مقدس، بحث فرآیند صدور مدرک تحصیلی افتخاری برای شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری اجرا و تحقق امتیازات مرتبط با اساتید و کارکنان ایثارگر و موضوعاتی از این دست برای ایثارگران اجرا می‌شود.

 رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از سال گذشته به همت همکاران مرکز شاهد به این ترتیب برنامه ریزی شد که همه عملیات اجرایی برنامه‌ها را واگذار کنیم به مراکز استان‌ها و در واقع تمرکز از مرکزیت به استان‌ها محول شود بر همین اساس برنامه‌ها را در قالب یک دفترچه تدوین کردیم که شامل ۴۷ عنوان برنامه که به همه استان‌ها ابلاغ شد.

 وی ادامه داد: برای سال جدید نیز در هم همین قالب با تدابیر بهتر و مناسب‌تر و البته دستاورد‌ها مختلفی که برای تهیه دفترچه داشتیم از جمله راهبرد‌های سند دانشگاه اسلامی، کارگروه‌هایی را تشکیل دادیم نظرات استان‌ها را جمع آوری کردیم و نهایت در آغاز سال مالی دانشگاه که اول شهریور ماه در هر سال می‌باشد برنامه‌ها در قالب یک جزوه مدون تدوین شد و به همه استان‌ها جهت ابلاغ به واحد‌های تحت پوشش ارسال شده است. طبیعتاً استان‌ها هم می‌بایستی این دفترچه را بومی‌سازی کنند و به واحد‌های تحت پوشش خودشان ابلاغ کنند.

 صالحی آرا اظهار کرد: کار مهمی که در همین راستا از سوی مرکز صورت می‌گیرد رصد کردن اجرای این برنامه‌ها است در واقع کار بسیار حرفه‌ای در طراحی تنظیم و تدوین برنامه‌های کاری در مرکز شاهد و ایثارگران صورت می‌گیرد و بعد از آن برنامه‌ها توسط مسئولین ما در مرکز رصد می‌شود این رصد در واقع با توجه به فرم‌های گزارش عملکردی که هر سه ماه یک بار از واحد‌ها جمع‌آوری می‌شود و بازدید‌های اعلامی و غیر اعلامی که توسط مرکز در استان‌ها صورت می‌گیرد به سرانجام می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

میزان پرداخت شهریه برای دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر به چه صورت است

منبع: میزان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi