شناسه خبر : 81804
دوشنبه 16 فروردين 1400 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جایزۀ مردمی و ادبی شهید سید علی اندرزگو

بسمه‌تعالی
جایزۀ مردمی و ادبی شهید سید علی اندرزگو با همراهی ناشران، نویسندگان و پژوهشگران متعهد و دلبستۀ به انقلاب اسلامی  توانست خلأ وجود یک جایزۀ مردمی، هدفمند و راهبردی برای تقدیر از کتاب‌های تولید شده در بیان و روشنگری حقایق دوران رژیم پهلوی‌ را در دورۀ نخست تا حدی برطرف نماید. جایزه‌ای که علاوه ‌بر تقدیر از مؤلفان و ناشران منجربه شکل‌گیری یک جریان‌سازی تولیدی برای مقابله با تحریف و تطهیر تاریخ رژیم پهلوی‌ها شود.

 اینک در دهۀ پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم این انقلاب شکوه‌مند، مجمع ناشران انقلاب اسلامی درنظر دارد با همکاری سایر تشکل‌های فرهنگی و مراکز انقلابی مرتبط با کتاب و محتوا، دومین دورۀ جایزۀ مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو را برگزار نماید. رویکرد این جایزه بیان و روشنگری حقایق دربارۀ دورۀ منحسوس پهلوی‌هاست و اینک قرار است پس از گذشت دوسال از برگزاری نخستین دورۀ این جایزه، دومین دورۀ آن با آرمان برجسته‌نمایی و تقدیر از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها به همت مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.


• فراخوان
دبیرخانۀ دائمی جایزۀ مردمی و ادبی «شهید سید علی اندرزگو»، برای برگزاری دومین دورۀ جایزه، از کلیۀ پدیدآورندگان و ناشران در سه‌گروه داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ دعوت می‌کند تا آثار خود با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و همچنین بیان حقایق و روشنگری دربارۀ آن‌ دوران را به دبیرخانۀ جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو ارسال نمایند.
• پذیرش آثار
دبیرخانۀ دائمی جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو آن‌دسته از آثاری را که دارای شرایط زیر باشند، پذیرش و به هیئت‌های علمی مختلف ارجاع می‌دهد:
1. کلیۀ آثار چاپ اول سال‌های 98 و 99 در موضوعات جایزه؛
2. آثار منتشرنشده در قالب‌ها و موضوعات موردنظر جایزه از نویسندگان دارای حداقل یک کتاب چاپی؛
3. دارای درون‌مایه‌های مقابله‌گری با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و روشنگری دربارۀ آن دوران؛
4. روایت زندگی شخصیت‌های مؤثر و برجسته در پیروزی انقلاب اسلامی.

• مهلت و شیوۀ ارسال آثار
پدیدآورندگان می‌توانند دونسخه از آثار خود را، از چهاردهم فروردین‌ماه لغایت دهم اردیبهشت‌ماه 1400 برای دبیرخانۀ دائمی جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو به نشانی تهران، خیایان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک 140، مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به آدرس www.mananashr.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانۀ جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو تماس حاصل نمایند.
شمارۀ تلفن: 02166976482، داخلی 208 و 209
کد پستی: 1314673884
• زمان برگزاری جایزه
زمان برگزاری جایزه، شهریور‌ماه سال 1400و همزمان با ایام شهادت شهید سید علی اندرزگو برگزار خواهد شد. زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقباً توسط دبیرخانه از طریق رسانه‌ها اعلام می‌گردد. برگزیدگان جایزۀ شهید اندرزگو در آیین سالانۀ اهدای این جایزه معرفی و تجلیل خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جوایزه نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو اهدا خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi