شناسه خبر : 81826
سه شنبه 17 فروردين 1400 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای عکسی که شهید همت در عملیات والفجر ۳ انداخت+عکس

عملیات والفجر ۳ در هفتمین روز از مرداد سال ۶۲ با رمز مقدس یا الله به منظور خارج کردن شهر مهران از تیررس دشمن آغاز شد. در آخرین روز عملیات شهید همت به همراه یک گردان وارد عمل شد و... .

هجدهم مرداد سال ۶۲ و آخرین روز از عملیات والفجر ۳ بود که پس از آزادی ارتفاعات کله قندی، تخریب چی های لشکر ۲۷ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، که همگی زیر ۲۵ سال سن داشتند، فرمانده محبوبشان، حاج ابراهیم همت(۱) را در میان گرفتند و تصویر زیر حاصل همین اظهار ارادت است.

شهید همت و تخریبچی های لشکر

شهید حاج ابراهیم همت در میان تخریبچی های لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص)

عملیات والفجر 3 با هدف خارج کردن شهر مهران از زیر دید و تیررس دشمن و ارتباط بهتر محورهای دهلران - مهران و ایلام - مهران و بازپس‌گیری برخی مناطق و ارتفاعات حساس از جمله «زالوآب»، «نمه کلان بو» و بخشی از ارتفاعات قلاویزان که باعث تسلط دشمن بر شهر مهران می‌ شد، انجام گرفت. پس از عملیات بیت‌ المقدس و آزادسازی مهران، دشمن تا این ارتفاعات عقب نشینی کرده، اما در ارتفاعات شمالی و جنوبی شهر مستقر بود. همین موضوع باعث شد تا شهر وضعیت عادی خود را به دست نیاورد و به طور مداوم آماج آتش خمپاره‌ ها قرار گیرد.

عملیات در هفتمین روز از مرداد سال 62 با رمز یا الله آغاز شد. 26 گردان از لشکرهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه لشکر و سه تیپ و یک گردان پیاده از ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند به اهداف خود رسیده و علاوه بر این 509 نیروی دشمن را به اسارت گرفته و بیش از دویست تانک و نفربر، صد خودرو و بیش از بیست انبار مهمات را منهدم کنند.

هجدهم مرداد در آخرین روز از این عملیات نیز حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به همراه یک گردان وارد عمل شد و در نهایت رزمندگان اسلام توانستند مقاومت عراق را درهم شکنند. تصویر  بالا  در همین عملیات و پس از آزادسازی ارتفاعات کله قندی به ثبت رسیده است. در این تصویر شهید حاج ابراهیم همت در حلقه تخریبچی‌ های لشکر ۲۷ محمد رسول الله که اکثر آنان را جوانان زیر 25 سال تشکیل می‌ دهند، دیده می‌ شود. در این تصویر شهید علی اکبر حاجی‌پور فرمانده گردان عمار و شهید محسن دین شعاری، فرمانده گردان تخریب این لشکر نیز حضور دارند.

شهید علی اکبر حاجی‌ پور از فرماندهان گردان‌ های لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در چهاردهم آبان سال 62 در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید و شهید محسن دین‌ شعاری فرمانده گردان تخریب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نیز در پانزدهم مرداد سال 66 در ارتفاعات «دوپازا» در غرب سردشت به شهادت رسید.

۱. سردار شهید حاج محمد ابراهیم همت، فرمانده لشکر ۲۷ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که در هفدهم اسفند سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید. وی به سردار خیبر شهرت دارد.

جی پلاس

اینستاگرام
شهید بزرگوار و یار قدیمی شهید حاجی پور، یعنی شهید ابراهیمعلی معصومی فرمانده گردان کمیل نیز در سمت راست شهید همت ایستاده است.
شهید حاجی پور نیز فرمانده تیپ یکم عمار بود نه فرمانده گردان عمار.
تیپ عمار خودش شامل چند گردان بود. گردان های مقداد و کمیل و مالک و عمار و احتمالا میثم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi