شناسه خبر : 81832
جمعه 03 ارديبهشت 1400 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حالا دیگر توپ در زمین بنیاد است!

تقاضای ما از بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که مصوبه واگذاری خودرو به ایثارگران دارای محدودیت جسمی و حرکتی و بالای ۵۰ درصد را جدی گرفته و پیگیری کنند و هرجا که به مشکل برخورد کردند...

فاش نیوز - رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، پیگیری اجرای قانون مصوب مجلس برای واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط را وظیفه جدی بنیاد شهید  در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدصالح جوکار، نماینده ایثارگر مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با ابراز خشنودی از مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: این مصوبه در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی و به تصویب رسیده است و خوشبختانه تامین منابع مالی آن نیز دیده شده است و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: تقاضای ما از بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که مصوبه واگذاری خودرو به ایثارگران دارای محدودیت جسمی و حرکتی و بالای 50 درصد را جدی گرفته و پیگیری کنند و هرجا که به مشکل برخورد کردند گزارش آن را به مجلس بدهند تا ما هم موضوع را دنبال کنیم.

جوکار اظهار داشت: در این صورت دستگاهی که در این مورد متولی است، باید عدم اجرای مصوبه از سوی دولت را پیگیری کند و ان‌شاالله مجلس شورای اسلامی هم آن را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس یکی از مصوبات ایثارگری ماده 16 قانون بودجه سال 1400، دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور موظف به واگذاری خودرو در سال جاری به جانبازان جسمی و حرکتی و جانبازان بالای 50 درصد در سال 1400 شده اند. 

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس یازدهم همچنین درخصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته ماده 21 مجدداً در دستور کار مجلس شورای اسلامی برای تبدیل وضعیت ایثارگران مصوب شد. در این چارچوب بر اساس وضعیتی که در ادارات از لحاظ استخدامی برای ایثارگران و فرزندان ایثارگر وجود دارد، امیدواریم که این مصوبه هر چه زودتر تبدیل به قانون شود و در سال جاری اجرایی گردد تا مشکل ایثارگران در این بخش حل و فصل شود.

عضو فراکسیون ایثارگران در پایان یادآور شد: بیشترین تلاش و صرف وقت فراکسیون ایثارگران در سال گذشته بر روی موضوع طرح تبدیل وضعیت بوده و در سال 1400 نیز به عنوان بعد نظارتی مجلس، اجرای آن را دنبال خواهیم کرد. اگر چه بیشتر بحث‌ها، نظارت بر اجراء است، اما با این وجود، مجلس یازدهم مصوبات خوبی برای ایثارگران در قانون بودجه سال 1400 به تصویب رسانده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص قابلیت اجرایی مصوبات ایثارگران در سال جاری متذکر شد: مصوبات ایثارگران در لایحه بودجه سال 1400 از الان قابلیت اجرایی دارد و دولت باید این مصوبات را اجرایی کند.

اینستاگرام
باسلام خدمت آقای جوکارنماینده محترم مردم یزدوعضوفراکسیون ایثارگران انشااله که مصوبات نمایندگان که به تصویب رسیده بانظارت شمانمایندگان تااجرای آن پیگیری شود واجراشود باتشکرجانبازمعسرساتا
امسال پنجمین سال است که مقرر شده بود طبق مصوبه مجلس هرسال به 50 هزار رزمنده وام مسکن بدهند اما دریغ از حتی پرداخت یک وام !!!! مصوبات مجلس زمانی ارزش دارد که اجرا شود !!!!سند راهبردی رزمندگان را در بوق وکرنا کردند وکلی منت سر ایثارگران گذاشتند وحتی با عضویت 28وزیر ونمایندهمجلس و سردار و........دبیرخانه هم تشکیل دادند اما درنهایت بایگانی شد
سلام علیکم. مجلس محترم،عزیزان انقلابی،که بعضیهاتون همرزم و هم زخم و هم اسارتی ماها هستید، شماکه بهترجانبازان میدونید قانون تخصیص خودرو به جانبازان واجدشرایط تحویل خودروتولیدداخل به قیمت کارخانه هست، آیا دوشرکت خودروسازیعنی ایران خودرو و سایپا این خودروهارا به قیمت کارخانه تحویل میدهد؟، خودروسازها به تعهدات عادی خودشون درقبال مشتریان که پول واریزکردند پایبندنیستند و نمیتونندتامین کنند، آیا ایران خودرو و سایپا به مجلس و بنیاد تعهدتحویل خودرودبه جانبازان را داده اند یا نه؟، اگرخودروسازان تعهددادند لطفا متن آن را منتشرکنید. آیا نوع خودروها مشخص شده؟،اگرتعهدی ندادند شماچطورمصوب میکنید؟، همین تخصیص خودرو به جانبازان بالای50% مگه مصوبه قانونی نبود؟،پس چرا عمل نکردند و چرا مجلس وبنیاد نتونستند کاری بکنند؟، حالا واقعا جانبازان نمیدونند این مصوبه مجلس چه ضمانت اجرایی دارد و آیا اصلا شدنی هست یا نه؟، بابا به پیر به پیغمبر(ص) به همه مقدسات قسم ماها باشهدا پیمان بستیم و همیشه درهرانتخاباتی اول صبح رفتیم و رای دادیم بازهم وظیفه شرعی و قانونی و انقلابی ماهست و میریم و رای میدهیم. پس خواهشا منبعد مواردی که بعیدالممکن هست را بنام ایثارگران رسانه ای نکنید، حرف توی دهن مردم نذارید، الآن همه جا میگن خوبه دیگه شماها ماشین ازدم قسط با اقساط60ماهه میگیرید بایدهم مردم را تشویق به رفتن پای صندوقهای رای بکنید، آش نخورده و دهان سوخته، آخرعمری نمیدونیم درد و رنج بیماریها و مصدومیتها و اعصابهای داغون و ریه های تاریخ مصرف گذشته را تحمل کنیم یا متلکهای بعضی افرادرا؟. شمارابخدا بیایید و این مصوبه خودروجانباران را لغوکنید،خودتون هم میدونیدکه شدنی نیست و اجدانمیشه، بخدا دعاتون میکنیم.
سلام دوستان اجرای قوانین از تصویب اون سخت تر است چرا که در کشور هزار یک سلیقه ما مدیران خود را مافوق قانون میدانند در این خصوص پیش بینی من این است که دولت با هدف تبلیقی قانون واگذاری خودرو آنقدر طول خواهد تا بعد انتخابات البته بستگی دارد به جناب مهندس اوحدی و تیم پیگیری او چرا که اجرای قانون بوجه 1400 از اول برج دواجرا میشود چرا که اگر بنیاد جانبازان واجد شرایط را آماده و معرفی نماید میشود گفت برد برد را پیش گرفته در غیر این صورت تا منتظر ابلاغ سازمان برنامه بوجه شود باید مانند ده ها قانون نوشته واجرا نشده از این قانون هم گذر کرد
بادرود به جناب جوکار ودیگرنمایندگان به اصطلاح انقلابی بنیاد شهید هم دست دولت تا بن دندان مسلح دشمنی ای دیرینه ای با جانبازان داشته وداردوالبته ابنراهم بگوئیم وظايف اصلی نمایندگان 90درصد پیگیری بر حسن اجرای قوانین تاحصول نتیجه البته درکوتاهترین زمان ممکن ودراسرع وقت وفقط 10درصدوظایفتان تصویب لوایح وتبدیل به قانون میباشد که البته قوانین درخصوص جانبازان والبته همه آحادمردم بایستی به روز شود چرا که قوانینتان بسیاراشگال داشته این همت شما نمایندگان رامیطلبدکه قوانين را بازنگری کرده ویادتان باشد امام خامنه ای بارها فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان دیگر خود دانید.
سلام.1367 باگاز خردل شیمیایی. سوختم. واز سال 1386.درحال گدایی هستم. ؟؟؟!!!!صاحب هنوز باید ادامه بدهم؟یا نه؟؟؟.
این موضوع تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا وجانبازان بالای 70 درصد یکحرکت نمایشی و بقول معروف روغن ریخته خرج امامزاده کردن است چون تعداد این فرزندان در مدت 40 سال گذشته بسیار کم است ونهایتا چندین تبصره مثل مدرک بالای تحصیلی و گزینش سفت وسخت به ان اضافه میشود که نهایتا تعداد کمی یا تعدادی از خودشان موفق به استخدام خواهند شد ولاغیر ودرآخر کسانی که موفق به استخدام شوند انگشت شمار است و این می شود حرکت نمایشی دولت ومجلس برادر نیمی از گله ما را سگ چوپان خورده در کدام فضا سیر میکنی.
باسلام خدمت تمامی خانواده محترم شهدا وسلام ودرود بی کران بر روح بزرگ شهدای عزیز وگرانقدر..من به سهم خودم نزد تک تک شما بزرگواران زانو زده واعلام بخشش از شما عزیزان وخدای بزرگگ را دارم ..به خدای احد و واحد شهدا ورزمندگان راه را درست انتخاب کردند و رفتند.اما من وامثال من نتوانستیم به تعهد خود ادامه دهیم .نه اینکه نخواهیم. از سادگی ویکرنگی وصداقت ما سو استفاده کردند وعده ای که برای ما بسیجی ها محترم بودند....وباعث دو دسته گی وتفرقه با شگرد های جدید البته من وامثال من پیش خود میگفتیم .در راس امور چشم بینا زیاد است مگر میشه غافل ماندیم .ونمی دانستیم درد ومشکل را کجا بازگو کنیم تا رسیدگی کنند.وحالا کار به اینجا کشیده شده.ومن به سهم خودم منتظر امر رهبرم وتا پای جان ایستاده ام وفقط از خدای خود میترسم .نه از کسی ویا قدرتی .یک جان در سبد اخلاص تقدیم به همرزم وخانواده شهدا عزیز خواهم کرد.باید یکی شد وباید که کوشید برای بهتر شدن.انشاالله که با هم بستگی وبا دلگرمی در پوش امر رهبری اماده امادهایم.وخداوند بیش از این نگزارد شرمنده شما بزرگواران شویم.انشاالله .امین حضرت حق یارو یاورتان باشد. انشاالله.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi