شناسه خبر : 81835
چهارشنبه 18 فروردين 1400 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران کردستان

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان کردستان به منظور امضای تفاهم نامه تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی و اشتغال برای 1500 نفر از ایثارگران، در خصوص برگزاری آزمون جامع استخدامی ایثارگران گفت: دفترچه‌های این آزمون روز پنجشنبه هفته جاری منتشر و در دسترس فرزندان معزز شهدا و جانبازان قرار می‌گیرد و به دلیل گسترش بیماری کرونا این آزمون پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 
امضای تفاهم نامه تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی و اشتغال برای 1500 نفر از ایثارگران/ اعلام زمان انتشار دفترچه‌های آزمون جامع استخدامی ایثارگران
 مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 17 فروردین در ابتدای سفر خود به استان کردستان با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر سنندج با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام بلند شهدا ادای احترام کرد.
وی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها در خصوص نخستین سفر استانی در سال 1400 گفت: حضور در استان کردستان سی‌اُمین سفر از مجموعه سفرهایی است که تاکنون به استان‌های مختلف کشور داشته‌ایم. 
معاون رییس جمهور افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار محترم کردستان تفاهم نامه‌ای با موضوع تأمین 1500 شغل برای ایثارگران استان به امضا خواهد رسید. امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی ایثارگران استان کردستان برنامه دیگری است که در این سفر اجرا می‌شود. 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر جذب 16 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد گفت: جذب این عزیزان مطابق قانون باید تا پایان برنامه ششم توسعه انجام می‌شد که با درخواست از دکتر روحانی و دستور ایشان مقرر شد این کار تا پایان کار دولت دوازدهم انجام شود. بر این اساس دفترچه‌های آزمون استخدامی روز پنجشنبه هفته جاری منتشر و در دسترس فرزندان معزز شهدا و جانبازان قرار می‌گیرد. این آزمون به دلیل گسترش بیماری کرونا پس از ماه مبارک رمضان بین فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد برگزار می‌شود.
اوحدی در ادامه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تأمین زمین برای 75 هزار واحد مسکونی ایثارگران گفت: تأمین این تعداد زمین در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که طی سفر به استان‌های کشور با استانداری‌ها به امضا رسیده میسر شده است. کار واگذاری و ساخت بیش از 21 هزار مورد از این زمین‌ها تا پایان سال 1399 شروع شده است.
وی همچنین با اشاره به خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرکت بیمه دی حداکثر در مدت 48 ساعت هزینه‌های انجام شده توسط ایثارگران برای درمان را به آنان پرداخت می‌کند و در مراکز طرف قرارداد با این شرکت نیز تمام خدمات برای این عزیزان رایگان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص استخدام فرزندان معزز شهدا و جانبازان 70 درصد پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در جهت خدمات رسانی به ایثارگران به بیان مسائلی در خصوص شرایط ایثارگران استان کردستان پرداخت. 
اوحدی در ادامه با حضور در منازل «تهمینه پارسا» مادر گرانقدر سردار شهید «حاج جمیل شهسواری» و همسر شهید «علی شهسواری»، «صابر صادقی» جانباز معزز 70 درصد و «محمد زندی» جانباز و آزاده سرافراز از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
وی در پایان سفر خود به استان کردستان در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان و همچنین مراسم امضای تفاهم نامه‌های تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی و ایجاد 1500 شغل برای ایثارگران استان کردستان در استانداری این استان حضور یافت.
معاون رییس جمهور در این مراسم تصریح کرد: خوشحالیم که در نخستین سفر استانی در سال 1400 در استان شهیدپرور و افتخارآفرین کردستان حضور داریم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فلسفه خلقت انسان‌ها رسیدن به قله‌های کمال است ادامه داد: انسان‌ها با قوه اختیار می‌توانند مسیر خود را انتخاب کنند و یکی از این مسیرهای رسیدن به درجات بالا ماه مبارک رمضان است که در آستانه این زیباترین ماه که ماه مهمانی خداوند است قرار داریم.
اوحدی افزود: شهدا از منظر معنویت به چنان درجه‌ای از ثروت رسیده‌اند که تنها خداوند خریدار وجود آنان است. خداوند خود را جانشین شهید در خانواده او می‌داند و اگر ما می‌خواهیم نزدیک به خداوند باشیم باید در جوار خانواده این عزیزان باشیم و اگر دل فرزندان، همسران و والدین شهدا را شاد کنیم خداوند را شاد کرده‌ایم. ما باید قدردان نعمت عظیمی باشیم که خداوند به ما داده است که بتوانیم در خدمت این جامعه بلندمرتبه باشیم.
وی تصریح کرد: همه ما در برابر شهدا، جانبازان و آزادگان و فداکاری‌ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های آنان مسئول هستیم و عزت و عظمت امروز ما مدیون آنان است.
محمد ابراهیم زارعی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت 5400 شهید استان کردستان گفت: این کنگره پیش از همه‌گیری بیماری کرونا برگزار شد که مراسم بسیار فاخری بود و در کنار آن در 10 شهرستان کردستان نیز کنگره‌های بزرگداشت شهدا برگزار شد.
ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه همه مردم تا روز قیامت مدیون شهدا هستند، افزود: شهدا با نثار جان عزیز خود از کشور ما دفاع کردند و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند. شهیدان درس فداکاری، استقامت و ایثارگری را به ما آموختند و باعث شدند دشمنان جرئت حمله به کشور ما را نداشته باشند.
در پایان این مراسم تفاهم نامه‌های تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی و ایجاد 1500 شغل برای ایثارگران استان کردستان به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان رسید.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi