شناسه خبر : 81847
چهارشنبه 18 فروردين 1400 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین آمار شهدای سرباز در دفاع مقدس

سردار شکارچی با بیان اینکه یکی از ارکان قدرت ما در دفاع مقدس حضور سربازان بود، گفت: در دفاع مقدس ۶۰ هزار سرباز شهید و ۱۶۰ هزار سرباز هم جانباز شدند.

 

شهادت ۶۰ هزار سرباز در دفاع مقدس/ سربازان از ارکان قدرت کشور هستند سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع خدمت مقدس سربازی اظهار داشت: مدتی است در خصوص سربازی و خدمت وظیفه عمومی بحث‌هایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح می‌شود که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و لذا جلسه امروز به‌منظور آگاهی‌بخشی در همین زمینه است.

وی در ادامه گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس قریب به شش میلیون رزمنده داشتیم که از این تعداد سه میلیون سرباز بودند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه یکی از ارکان قدرت ما در دفاع مقدس حضور سربازان بود، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ۶۰ هزار سرباز شهید و ۱۶۰ هزار سرباز هم جانباز شدند.

سردار شکارچی با گلایه از کسانی که صحبت‌های غیرکارشناسی درباره خدمت سربازی می‌کنند، افزود: متأسفانه امروز برخی‌ها در این زمینه وعده‌های پوچ، بدون پشتوانه، غیرعقلانی و غیرمنطقی را مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این اشخاص بدون مشورت با نیرو‌های مسلح، اظهار نظرهایی می‌کنند، وعده‌هایی غیرقابل تحقق می‌دهند و دشمن را شاد می‌کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز برخی‌ها می‌گویند سرباز زیاد دارید و عمرشان تلف می‌شود، گفت: از ۱۰۰ سربازی که در نیرو‌های مسلح باید داشته باشیم، ۶۰ درصد حاضر هستند و ۴۰ درصد کسری داریم که بار آن‌ها بر دوش حاضرین است.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: امروز سربازان از هشت هزار کیلومتر مرز‌های کشور دفاع می‌کنند و اگر این سربازان حضور نداشته باشند، باعث نفوذ و ورود اشرار و ورود مواد مخدر به کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز برخی‌ها در حوزه سربازی، کشور سوئد را مثال می‌زنند، افزود: شرایط کشور ما با شرایط کشور سوئد که برخی‌ها مثال می‌زنند، تفاوت دارد. آن‌ها برای تأمین امنیت به سایر کشور‌ها پول می‌دهند تا امنیت خود را برقرار کنند، اما ما خودمان امنیت خودمان را تأمین می‌کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: امروز کشور‌های پیرامون خودمان هم امنیتشان را دیگر کشور‌ها تأمین می‌کنند و البته باوجود هزینه‌های زیاد، از ناامن‌ترین کشور‌های جهان هستند؛ لذا کسانی که راجع به موضوع سربازی صحبت می‌کنند، نباید بدون در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک کشور حرفی بزنند.

سردار شکارچی اینگونه صحبت‌ها را باعث آسیب رساندن به امنیت ملی و امنیت کشور عنوان کرد: ما امروز موضوعی به‌عنوان «سرباز اجباری» نداریم، بلکه «خدمت موظفی» داریم.

وی اظهار داشت: امروز نیرو‌های مسلح ما تنها نیرو‌های مسلح جهان است که مردم‌پایه است و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های امدارسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان، مقابله با کرونا و مقابله با اشرار حضور دارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما امروز به میزان دو برابر به نیرو‌های پایور نیاز داریم.

سردار شکارچی با بیان اینکه امروز حقوق کامل سربازان که در قانون مصوب شده پرداخت نمی‌شود و خیلی‌ها نسبت به این موضوع ایراد می‌گیرند، گفت: در دوسال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته حقوق سربازان افزایش بیش از ۳۵ درصدی داشته است.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: با تمامی افزایش‌های صورت گرفته، امروز میانگین حقوق سربازان نیرو‌های مسلح ۵۸۰ هزار تومان شده است.

وی در خصوص اینکه امروز برخی‌های صحبت‌های غیرکارشناسی در خصوص سربازی حرفه‌ای و بلندمدت را بیان می‌کنند، افزود: کسی که پنج تا ۱۰  سال خدمت می‌کند، پس از ۱۰ سال سن او بالا می‌رود و شرایط سنی را برای استخدام از دست می‌دهد و این باعث نارضایتی اجتماعی می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر مهارت‌آموزی سربازان و اشتغال آن‌ها پس از اتمام دوره سربازی، گفت: با ۳۰ دستگاه دولتی برای مهارت‌افزایی سربازان تفاهم‌نامه امضا شده است و به دنبال آن هستیم هر سرباز یک تحصص را فرا گیرد.

سردار شکارچی تأکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح مصمم است که ۱۰۰ درصد سربازان یک تخصص را فرابگیرند و با دریافت مدرک تخصصی بتواند پس از اتمام دوره سربازی، وارد بازار کار شوند.

این مقام ارشد نظامی در پاسخ به سوالی درباره حذف سربازی اجباری عنوان کرد: مطرح کردن موضوع سربازی جلوی دوربین‌ها و خبرنگار‌ها یک کار شعاری و انتخاباتی است؛ امروز کسی از نیرو‌های مسلح برای حل مشکلات سربازی دعوت نکرده است.

وی با بیان اینکه در موضوعاتی که مطرح می‌شود، هیچ‌گونه هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام نشده است، افزود: در کجای دنیا با مطرح کردن چنین مسائلی با امنیت ملی کشور خود بازی می‌کنند؟ برخی مسائلی که گفته می‌شود، حتی در زمین دشمن بازی کردن است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: نماینده مجلس شورای اسلامی از مجلس شورای اسلامی جداست و ما با مجلس هماهنگ هستیم؛ اینکه نماینده مجلس چنین مسائلی را مطرح می‌کند، باعث تشویش اذهان عمومی است.

سردار شکارچی با بیان اینکه امروز برخی‌ها در خصوص سربازی موضوع مناظره را مطرح می‌کنند، گفت: امنیت ملی را با مناظره نمی‌توان تأمین کرد، بلکه باید بحث‌های تخصصی شود.

وی تأکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح این آمادگی را دارد تا در مبحث تغییرات در سربازی ورود کند؛ اما ما با طرح حذف خدمت سربازی مخالف هستیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح بیان کرد: امروز کسانی با تبلیغ کردن رای مردم را می‌گیرند، اما پس از کسب رای، سیلی به سرباز می‌زنند؛ کسی که به سرباز سیلی بزند به نیرو‌های مسلح و امنیت کشور سیلی زده است.

سردار شکارچی افزود: هنوز با بازپرسی که در بابل با سرباز برخورد کرده است، هیچ‌گونه برخوردی نشده است و این جای گلایه دارد؛ ما به‌عنوان ستاد کل نیرو‌های مسلح از بازپرس بابلی و نماینده مجلس شاکی هستیم؛ زیرا آن‌ها به جای حل مشکلات سربازان به آن‌ها سیلی می‌زنند.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه قانون در جمهوری اسلامی ایران برای همه یکسان است، خطاب به افرادی که به سربازان تعرض کرده‌اند، گفت: هر سربازی سازمانی دارد و شما حق ندارید با آن برخورد کنید؛ شما در حالی که قانون‌گذار هستید، با مجری قانون برخورد می‌کنید!

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برخی کاندید‌اهای انتخابات برای رای آوردن موضوع سربازی را مطرح کنند، عنوان کرد: دست‌اندازی به امنیت برای رای آوردن کاری عاقلانه نیست و کسی که به با دست‌اندازی به امنیت بخواهد به سِمتی برسد، صلاحیت ندارد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ا امه با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار سرباز در دستگاه‌های دولتی در حال خدمت هستند، گفت: ۵۰ درصد از آن‌ها کار حساس حفاظت را انجام می‌دهند و ۵۰ درصد دیگر در حوزه دانشی خودشان انجام وظیفه می‌کنند؛ همچنین دو هزار سرباز توسط بنیاد ملی نخبگان به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شده‌اند و پروژه‌های نیرو‌های مسلح را انجام می‌دهند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi