شناسه خبر : 81852
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران:

رویکرد مجلس یازدهم رفع مشکلات و نظارت است

بعضی از مسائل ایثارگری هنوز هم بر زمین مانده است که از جمله آنها می توان به موضوع تعیین تکلیف وضعیت شهدای...

فاش نیوز - نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رویکرد مجلس یازدهم را رفع موانع و مشکلات ایثارگران و عمل به وظیفه نظارتی آن دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامرضا منتظری، نماینده ایثارگر مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در بیان جمع بندی مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم در قانون بودجه سال 1400 اظهار داشت: رویکرد مجلس یازدهم رفع موانع و مشکلات است به ویژه اینکه بدنه این مجلس کاملا ارزشی است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رفغ مشکل دوستان عزیز ما در عرصه های مختلف ایثار و شهادت اعم از آزادگان، جانبازان و رزمندگان سرلوحه کار مجلس و به ویژه فراکسیون ایثارگران قرار گرفته است. بنابراین در جریان رسیدگی به بودجه سال گذشته در فرصتی که برای ارائه آن به صحن پیش آمده بود و قبل از اینکه بودجه تصویب شود، اقدامات خوبی با یک نگاه مسئله محور شکل گرفت که در نوع خودش کم نظیر بوده است.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم ادامه داد: در مرحله تصویب بودجه هم هر جایی که نیازهای این بخش گره خورده بود انصافا همکاران آستین های همت را بالا زدند؛ چرا که به تعبیر امام عزیز، هر چه داریم مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و هر کاری هم که انجام دهیم وظیفه کوچکی در مقابل فداکاری های این فشر از جامعه است.

منتظری در پاسخ به این سوال که در مجموع آیا از مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم راضی هستید متذکر شد: بعضی از مسائل ایثارگری هنوز هم بر زمین مانده است که از جمله آنها می توان به موضوع تعیین تکلیف وضعیت شهدای سلامت و خدمت اشاره کرد؛ چرا که آنها از این موضوع ابراز نارضایتی کرده و گله‌مند هستند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی از این شهدا شاغل نبودند تا ما برای پیگیری کار آنها موضوع را به اداره ای ارجاع بدهیم افزود: امیدوارم این بخش از موضوع درآغاز سال جدید در دستور کار مجلس قرار بگیرد و مژده خوبی برای عزیزان باشد. اما در مجموع تلاش هایی که شکل گرفته قابل تحسین است اما به این  موضوع نباید اکتفا کنیم؛ چرا که اگر راضی شویم توقف خواهیم کرد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسائل معیشتی و تهیه ارزاق و مایحتاج ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: مجلس باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند و خوشبختانه این اتفاق هم دارد می افتد. در این چارچوب هم وزیر جهاد و صمت به طور مرتب در کمیسیون کشاورزی حضور پیدا می کنند. همچنین کمیسیون های تخصصی ما فعالیت های خوبی را با هدف پیشگیری از کمبودها شروع کرده اند؛ چرا که وضعیت معیشتی موجود شایسته مردم عزیزمان نیست که در صف های طویل قرار بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در پایان تاکید کرد: ما به اندازه کافی تولید داریم؛ اما نیاز به فرهنگسازی و عدالت نیز وجود دارد و نمایندگان عزیز هم خوشبختانه این موضوع را در استان ها سرلوحه کار خود قرار داده و ارتباطاتی را با مدیران اقتصادی و اجرایی دارند که امیدوارم در ماه مبارک رمضان، دیگر شاهد این نابسامانی ها نباشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi