شناسه خبر : 81884
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نبود حمام در جبهه و پزشک همشهری

یادم هست سال شصت‌ و‌ چهار وقتی مجروح شدم کردستان بودیم. از مریوان به دزلی رفتیم و از دزلی هم رفتیم پاسگاه شهدا در نقطه صفر مرزی. وقتی دقت می کردی شهرهای حلبچه سید‌صادق و خرمال پیدا بود.

امکانات زیادی آنجا نبود، چند روزی نتوانستیم برویم حمام، و نبود امکانات، مشکلات زیادی به بار می‌آورد.

یک روز همه بدنمان تاول‌های ریز‌ ریز زد، بزرگترها می‌گفتند گال گرفته‌اید. می‌گفتند: قبلا هم بچه‌ها اینطوری شدند، چون استحمام نبود و بهداشت نبود، ولی ما گویی حالت تهوع داشتیم می‌خواستیم همه درونمان را بالا بیاوریم.

بالاجبار راهی شدیم به سمت مریوان و رفتیم بهداری.

پزشکی آنجا بود بنام "سعید قاسم‌پور" جوانی خوش سیما که اتفاقاً برادرش هم‌رزم من بود و دیگر برادرش هم‌کلاسی‌ام و از قضا در یک محله زندگی می‌کردیم، ولی نه او اطلاع داشت من کردستانم و نه من اطلاع داشتم ایشان پزشک شده و در منطقه جنگی خدمت می کند! وقتی بلندگوی داخلی درمانگاه اسم ما را خواند و گفت "رضاامیریان فارسانی" برود فلان اتاق، دکتر قاسم‌پور نام من را از بلندگو شنید و از آسایشگاه کادر بهداری آمد بیرون و گفت امیریان کیه؟

من گفتم، من هستم امر بفرمائید.

کمی دقت کردم دیدم پسردایی "ولی الله قاسم‌پور" است. خیلی وقت بود ندیده بودمش، شاید ده سال. من هیجده ساله بودم و او تقریباً سی ساله بود. دکتر با خوشحالی زیادی مرا همراه دو نفردیگر از هم شهریانم بنام‌های نظری و محمدی به اتاقش برد.

این دیدار وقتی اتفاق افتاد که پدرم شهید شده بود.

خودش مرا برد پیش دکتر مافوقش و به دکتر گفت: آقای دکتر این رزمنده فرق دارد برای ما چون فرزند شهید است.

با این جمله دکتر، احساس شرمندگی می‌کردم. دکتر معاینه کرد و برایم دارو نوشت. دکتر قاسم‌پور مجدداً ما را به اتاق خودش برد و درخواست کرد تا مدتی نزدش بمانیم. ما هم که مرخصی نداشتیم، باید برمی‌گشتیم پاسگاه شهدا، چون نیروی رزمی قرارگاه حمزه سیدالشهدا بودیم.

نبود حمام در منطقه عملیاتی شمالغرب و مشکلاتی که داشت مرا در مسیری قرار داد که یکی از همشهریانم را که حالا دیگر پزشک شده بود و در درمانگاهی در جبهه خدمت می کرد پس از سالها پیدا کردم.

* رضا امیری فارسانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi