شناسه خبر : 81895
شنبه 21 فروردين 1400 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رهبر عصائب اهل حق عراق:

تمام نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند!

رهبر گروه «عصائب اهل حق» وابسته به حشدالشعبی، تاکید کرد که همه نظامیان آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنند.
«قیس الخزعلی» ضمن تاکید بر اینکه آمریکا، عربستان و امارات عراق را به ورطه نابودی کشاندند، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق شد. رهبر گروه عصائب اهل حق گفت: «نیروهای آمریکایی، که در عراق به آنان نیازی نیست، باید طبق یک جدول زمانی معقول، از عراق خارج شوند». الخزعلی با تأکید بر استقبال عصائب از اخراج اشغالگران، خاطر نشان کرد، اگر آمریکا در خروج نیروهای خود جدی نباشد، نمی‌توان این مسئله را پذیرفت.
الخزعلی گفت که پایگاه «عین الاسد» عراق به یک پایگاه آمریکایی تبدیل شده است. وی تصریح کرد:«نیازمند اقدامات عملی هستیم، تا ثابت شود که حضور نظامی آمریکا، واقعا پایان خواهد یافت...باید ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی، طبق یک جدول زمانی معقول، (از عراق) خارج شوند».
دبیرکل عصائب اهل حق عراق، در‌باره آمریکا، عربستان و امارات تأکید کرد که هیچ اعتمادی به این کشورها نیست. ریاض و ابوظبی، جز ویرانی، چیزی برای عراق نداشته‌اند.
وی گفت: «اگر عربستان و امارات در ایجاد صفحه تازه‌ای از روابط با عراق جدی هستند، باید به خاطر حمایت از تروریسم و ریخته شدن خون مردم عراق، عذرخواهی کنند».
الخزعلی تصریح کرد: «هر کشوری که امارات و عربستان سعودی وارد آن شدند، سرنوشتی جز نابودی، کشتار و جنگ داخلی نداشته است».
وی با بیان اینکه به آسانی نمی‌توان به ریاض و ابوظبی اطمینان داشت، تصریح کرد: «ما به خاطر این کشورها‌، خون‌ها و شهیدان زیادی داده‌ایم... عربستان سعودی به تنهایی 5000 انتحاری را(به عراق) فرستاده است و این افراد خود را در میان مردم عراق منفجر کرده‌اند».
این مسئول عراقی ضمن انتقاد از صرف میلیاردها دلار توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برای «نابودی و بی‌ثباتی عراق»، خاطرنشان کرد، ریاض برای جلوگیری از صدور فتواهای انفجار انتحاری توسط مبلغان خود، هیچ اقدامی انجام نداده است.
دبیرکل عصائب با بیان اینکه اقدامات امارات علیه عراق، بسیار خطرناک است، تصریح کرد، ابوظبی در تلاش است انتخابات عراق را بر اساس منافع خود دستکاری کند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi