شناسه خبر : 81911
یکشنبه 22 فروردين 1400 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدیدسردارکارگراز معاونت فرهنگی بنیاد شهید

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس ستاد مرکزی راهیان نور روز شنبه 21 فروردین ضمن بازدید از مجموعه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی صمیمانه با معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و مدیران کل این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
بازدید رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران
 سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سپهبد صیاد شیرازی در سالروز شهادت او، حضور سردار کارگر در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان جایگاهی که در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تلاش می‌کند، را گامی مثبت خواند و گفت: این دیدار و این دست جلسات بستر و زمینه‌ای جهت تعامل، هم‌افزایی و همکاری بیشتر است.
 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه سال گذشته توجه و تمرکز مجموعه بنیاد و به‌ویژه معاونت فرهنگی بر تکریم زنان شهیده، جانباز و آزاده بود، عنوان کرد: امسال سیاست مجموعه فرهنگی بنیاد بر چند محور است که تکمیل خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا با توجه به تأکید چندباره مقام معظم رهبری بر آن؛ یکی از این محورها است. محور دیگر تکریم جانبازان است،که در همین راستا  برنامه‌ریزی شده است تاریخ شفاهی جانبازان 70 درصد را طی سال جاری به انتها برسانیم و برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم حول محور تجلیل و تکریم جامعه ایثارگران خاصه ایثارگران باشد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به نقش تشکل‌های ایثارگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های کلی بنیاد و بخش فرهنگی در سال جاری، عنوان کرد: در بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی فعالیت‌های خوبی انجام شده که در سال جاری آن‌ها را پی خواهیم گرفت. مثلا در بخش آموزش بنیاد بیش از 90 درصد بدهی به دانشگاه‌های مختلف کشور، اعم از دولتی، غیرانتفاعی و خاصه دانشگاه آزاد به حول و قوه الهی و تلاش رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت‌های مختلف پرداخت شد و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه مابقی آن هم تسویه حساب شود.
سردار سلیمانی ضمن تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم همکاری و هم‌افزایی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ترویج این فرهنگ، اظهار کرد: «ایثار» و «شهادت» دو محور اساسی و عامل بقای اسلام و نظام اسلامی هستند که مقاومت پیامبر گرامی اسلام(ص) در شعب ابی‌طالب، تا نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران و جنگ سی و سه روزه لبنان و مبارزه در فلسطین و ... همه به برکت همین دو واژه است.
 سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، خاصه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید مرتضی آوینی و سپهبد صیاد شیرازی، گفت: هدف از این بازدید و دیدار، مشاهده فعالیت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از نزدیک و اعلام آمادگی برای همکاری نزدیک‌تر با این مجموعه است.
 رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را یک توفیق بزرگ خواند و افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران بالاترین خدمت‌ها و از عبادات بزرگ است. هر قدمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به بهترین بند‌گان خدا روی زمین است، که خیلی ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.
 سردار کارگر ضمن اشاره به سخنان حاج قاسم سلیمانی درباره دفاع مقدس، عنوان کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از خطراتی که امروز دفاع مقدس را تهدید می‌کند، تحریف است که باید به هر طریقی جلوی این خطر را گرفت.
وی «زمان شناسی» و «مخاطب شناسی» را از مسائل مهم کار فرهنگی برای شهدا خواند و افزود: جامعه هدف ما باید جوانان و نوجوانانی باشند که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند. برای انتقال مفاهیم به این جامعه هم باید از زبان هنر توسط هنرمندان استفاده شود.
وی همچنین به اهمیت فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروز زندگی ما با فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی گره خورده است که باید از آن به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد تا عقب‌ماندگی‌هایی که هست با سرعت بیشتری جبران شود.
سردار کارگر یکی از آفات فعالیت‌های فرهنگی را کارهای تکراری خواند و گفت: باید دست به دست هم بدهیم، هم‌افزایی داشته باشیم و یک کار مشترک خوب و موثر به جامعه هدف ارائه دهیم و از دوباره کاری و کارهای تکراری بپرهیزیم.
رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با اشاره به تفاهم‌نامه بین این بنیاد و بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: باید تفاهم‌نامه بین دو بنیاد که قبلا امضا شده مورد بررسی قرار گیرد و اگر نکته یا مساله‌ای هست به آن اضافه و دوباره تمدید شود.
در این نشست برخی از مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم به تشریح برخی فعالیت‌های فرهنگی خود در سال گذشته پرداختند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi