شناسه خبر : 81919
یکشنبه 22 فروردين 1400 , 08:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه اعتراضی ایثارگران شرکت نفت به رئیس و نمایندگان مجلس

اعضای کانون حمایت ایثارگران شرکت نفت، در بیانیه ای به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مشکلات کارکنان ایثارگر شرکت نفت شدند...

فاش‌نیوز - اعضای کانون حمایت ایثارگران شرکت نفت، در بیانیه ای به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مشکلات کارکنان ایثارگر شرکت نفت شدند.

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم

موضوع: مصوبات کمیسیون تلفیق

حسب اخبار واصله و بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان محترم مجلس مستند به اخبار و اطلاعات غیرواقع و علیرغم وجود تورم اقتصادی لجام‌گسیخته‌ی موجود قصد دارند نظام حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت کشور و بالاخص ایثارگران (خصوصاً جانبازان و آزادگان) را در قانون بودجه سال 1400 دچار تغییر و آسیب جدی نمایند!

 متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق در اقدامی غیرمنصفانه، کوته‌بینانه و غیرواقع و از طریقی ناصواب اقدام به تقطیع برخی از فیش‌های حقوقی کارکنان شاغل در مناطق جنوب (بهره‌مند از فوق‌العاده‌های خاص مناطق جنوب بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری) نموده و با استناد به گزارش‌های خلاف واقع، سهواً یا عامداً با سوء تدبیر و بدون درک صحیحی از شرایط واقعی کشور و صنعت نفت و گاز کشور و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، احتمال بهره برداری های ناصواب برخی در این خصوص، قصد برهم زدن نظم موجود و ایجاد بحران در نظام انسانی صنعت نفت و ایجاد تشویش اذهان عمومی را در کشور دارند.

 این گروه معدود مغرض و ناآگاه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص نظام حقوق و دستمزد کارکنان این صنعت مواردی را بیان نموده‌اند که خلاف بین شرع، قانون و به‌دور از انصاف و اخلاق اسلامی و چه‌بسا موجب ایجاد فتنه در کشور و صنعت عظیم نفت گردد. این گروه در هماهنگی و با تأسی از اسناد تقطیع شده و اخبار غیر مستند برخی افراد معلوم‌الحال جهت‌دار و مخالف بافرهنگ ایثارگری و آرمان‌های انقلاب اسلامی در داخل صنعت نفت، در خصوص مطالبات ایثارگران وزارت نفت نیز فتنه نموده و قصد تضییع مطالبات قانونی این قشر معزز را نیز دارند.

 لذا اعلام می‌دارد به‌منظور دفع شر و کینه‌توزی آشکار و دروغ‌پردازی جریان فکری مذموم، جامعه ایثارگران که عموماً دارای بیشترین سوابق و تجارب ارزشمند در صنعت نفت کشور می‌باشند، مستند به موارد ذیل اعتراض شدید خود را اعلام و عندالزوم در صورت عدم شفاف‌سازی و عدم اعاده حقوق قانونی و حقه خویش، درخواست تعیین تکلیف جریان فکری این گروه معدود از نمایندگان خاص که در موضع تخاصم با جامعه کارکنان صنعت نفت و خصوصاً ایثارگران قرار دارند، سکوت نخواهند کرد.

گزیده‌ای از بیانات ولی امر مسلمین در جمع کارکنان صنعت نفت در عسلویه

... این ثروت متعلق به ملت ایران است. گاز ثروت است، نفت ثروت است؛ اما از این ثروت‌ها خیلی مهم‌تر، نیروی انسانىِ با استعداد و علاقه‌مند و دارای توان کار است. ما این ثروت را داریم؛ اصل این است. اگر یک ملتی این نیروی انسانی را داشت، می‌تواند ثروت‌های طبیعی خودش را هم استحصال کند و در خدمت ملت قرار دهد؛ اما اگر این را نداشت، ثروت‌های طبیعی‌اش هم در خدمت دیگران قرار خواهد گرفت؛ برای دیگران بیشتر سود خواهد داد تا برای خود او. ما بحمدالله این ثروت راداریم...

 امروز جمعی از خانواده‌های شهدای این منطقه هم در این جمع حضور دارند. حتماً باید بدانیم که آنچه امروز ما موفقیت به دست می‌آوریم، به برکت مجاهدت شهیدان و خون شهیدان و ایثار شهیدان است. شهیدان، جانبازان، ایثارگران، بعضی به میدان جنگ رفتند، جان‌های خودشان را هم عرضه کردند، اجر ایثار فی‌سبیل‌اللَّه را بردند، اگرچه خدای متعال جان‌های این‌ها را بحمدالله حفظ کرده است و این‌ها در خدمت انقلاب و در خدمت کشور قرار دارند. این ایثارگری‌ها و این مجاهدت‌هاست که امروز ملت ما را به این عزت و به این توانائی رسانده است و به او فرصت داده است که بتواند این‌کاره‌ای بزرگ را انجام دهد.

مواضع و دیدگاههای این گروه از نمایندگان چه سنخیت و تناسبی با رهنمودهای مقام معظم رهبری دارد؟

و امـا نظام حاکم بر حقوق و مزایای صنعت نفت

  1. اساساً حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت همانند سایر دستگاه‌های اجرایی کشور از سوی دستگاه‌های متولی (شورای عالی حقوق و دستمزد) تعیین و ابلاغ می‌گردد؛ و صنعت نفت در طول چهل سال گذشته قانوناً صلاحیت تعیین حقوق و دستمزد برای کارکنان صنعت را نداشته و منطبق بر قوانین مجری عمل نموده و می‌نماید.
  2. مزایای دریافتی کارکنان صنعت نفت براساس فصل دهم - حقوق و مزایا، قانون مدیریت خدمات کشوری مجری می‌باشد. (متأسفانه علیرغم گذشت بیش از یک دهه از ابلاغ این قانون بند 2 ماده 68 و باگذشت بیش از سه دهه از بخشنامه 2727 سازمان اداری و استخدامی کشور مزایای مرتبط با ایثارگران در صنعت نفت به اجرا درنیامده است)، خدمات بهداشت و درمان اعمال نگردیده است و علیرغم تمامی اعتراضات و تجمعات بعمل آمده توسط جانبازان و آزادگان و مکاتبات عدیده با نمایندگان محترم، چرا در مقام دفاع از قوانین مصوب خود هیچگونه اقدام حمایتی در خصوص مطالبات قانونی ایثارگران صنعت نفت بعمل نیاورند؟ و اکنون نیز تقطیع قانون را با هدف تضییع حقوق جانبازان و آزادگان پیشه نموده اند؟
  3. محدودیت‌ها و خطرات ذاتی و شرایط اختصاصی کار در صنعت نفت، صعوبت ناشی از فعالیت در مناطق عملیاتی و سکوها و چاه‌ها و ایستگاه‌های تقویت فشار، ریسک بسیار بالا، خطرات و تهدیدات جانی بالقوه کار در صنعت نفت (نشت گازترش، ضریب انفجارهای مهیب، ضریب بالای تصادفات و تصادم، آلودگی های زیست محیطی، کاهش طول عمر کارکنان بواسطه تماس مستمر با مواد شیمیایی، کمبود امکانات و خدمات عمومی و بهداشتی و درمانی و اجتماعی و...)، تعطیل ناپذیری هیچ‌یک از بخش‌های صنعت نفت تحت هیچ شرایطی(حتی کرونا)، برخلاف مشاغلی مانند اعضای هیئت‌علمی که در طول یک سال گذشته، هیچ‌گونه حضور فیزیکی در محل کار نداشته‌ و حسب اتفاق در بودجه سال آتی از افزایش حقوق انحصاری و ویژه نیز برخوردارند، و از بد روزگار متولی طرح کاهش حقوق کارکنان صنعت نفت نیز هستند.
  4. گستره خدمات و مسئولیت‌های متصور برای وزارت نفت با حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت در مقایسه با سایر کشورهای همسایه هیچ‌گونه تناسبی ندارد. و این بی توجهی در گذشته موجب خروج نخبگان صنعت نفت از کشور و جذب آنان توسط سایر کشورها گردید.(مسبوق به سابقه است).و از مبانی تصویب قانون نفت و دغدغه های متولیان نظام و مقام معظم رهبری می باشد.
  5. حتی در صورت اعمال تمامی ضرایب قانونی (قانون مدیریت خدمات کشوری) زحمات خالصانه کارکنان صنعت نفت قابل جبران نیست و حقوق اکثریت کارکنان صنعت نفت و خاصه جانبازان و آزادگان هیچ قرابتی با اعداد موهوم و خیالی مطرح‌شده از سوی برخی نمایندگان در کمیسیون تلفیق ندارد.
  6. طرح مطالب واهی و خطای عجیب محاسباتی برخی نمایندگان در کمیسیون تلفیق سبب خواهد گردید در بودجه سال 1400، از مجموع 34.000 نفر ایثارگر شاغل در وزارت نفت حدود10.000 نفر حقوق (جانبازان و آزادگان) که دارای بیشترین سابقه و بالاترین تجربه و تخصص نیز هستند، با کاهش حقوق و مزایا مواجه گردند.
  7. دستاویز قرار دادن برخی ارقام و اعداد واهی به تضعیف روحیه سربازان صنعت عظیم نفت کشور و تشویش افکار عمومی موجب تضعیف توان صنعت نفت در جهت «حفظ قدرت نفتی» جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم جنگ اقتصادی خواهد شد.
  8. بودجه شرکت ملی نفت ایران همانند دیگر دستگاه‌های دولتی از سوی مجلس شورای اسلامی در سرفصل‌های مشخص تعیین و تصویب می‌گردد و توسط دیوان محاسبات کشور به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کشور به‌عنوان بازوی نظارتی قوه قضاییه در وزارت نفت کنترل می‌گردد، لذا صرف بودجه‌ها و تطابق آن با قوانین کشور به‌طور مستمر بررسی و بازرسی می‌شود و شرکت نفت مانند سایر دستگاه‌های اجرایی دخل و تصرفی در آن ندارد.
  9. توصیه ما به برخی از نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی آن است که علیه کارکنان نفت جوسازی ننموده بلکه از صحن و صندلی‌های مطبوع مجلس شورای اسلامی و دانشگاه مجازی منفک گردیده و طی برنامه‌ای، چند روزی در تأسیسات صنعت نفت مهمان کارکنان این مجموعه عظیم در مناطق عملیاتی باشند شاید بتوانند شرایط کاری موجود را برای چند روز تاب آورده و آنگاه مانند اسلاف خویش در مقام حق و واقعیت سخن برانند.
  10. از سال 1395 لغایت حال حاضر و بر اساس دستورالعمل صادره از سوی وزیر محترم نفت، کارکنان صنعت نفت به نسبت سایر دستگاه‌های اجرایی، همواره از سقف حقوق مصوب (بخشنامه شماره 647444؛ شورای حقوق و دستمزد در جلسه مورخ 23/4/1395 به استناد ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری) از حقوق کمتری برخوردار بوده و مورد ظلم واقع گردیده‌اند؛ و علیرغم ابطال دستورالعمل وزارت نفت از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری طی آرای شمار ه ٢٧۶٠ الی ٢٧۶٢ هیچ‌گونه اقدامی از سوی هیچ نماینده انقلابی و بی تفاوت در جهت حمایت و احقاق حقوق مکتسبه و قانونی کارکنان صنعت نفت به عمل نیامده است.و باز هم سکوت نمایندگان مجلس در این خصوص معانی بسیاری را در پی دارد و کارکنان صنعت نفت تصمیم کمیسیون تلفیق را تیغه دوم قیچی حق ستیزی علیه کارکنان صنعت نفت می داند.
  11. در صورت تصویب بی‌چون‌وچرای مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال 1400 بیش از 9.000 نفر از جانبازان و آزادگان (حدود 74.000 نفر خانواده) با کاهش معنادار حقوق و مزایا به نسبت سال 1399مواجه گردیده و در شرایط تورم لجام‌گسیخته موجود با مصائب اقتصادی شدیدی مواجه خواهند شد!

جناب آقای قالیباف و نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی

در طول عمر انقلاب اسلامی، جامعه ایثارگران کشور و صنعت نفت هیچ‌گاه ویژه خوار و زیاده‌خواه نبوده و نیستند، اما جهت حصول مطالبات قانونی خویش صبرشان لبریز گردیده و از هیچ اقدام قانونی با توجه به ظرفیت های قانون اساسی قصور نخواهند نمود.هیچ ایثارگری در صنعت نفت مطالبه خودروی دنای پلاس توربوی اتوماتیک، وامهای چندصد میلیونی اجاره مسکن و... نداشته و ندارد. اما نجابت ایثارگران باعث نمی شود اجازه جسارت و هتک حرمت از سوی عده‌ای معدود از نمایندگان را به کیان خانواده جانبازان و آزادگان را نمی‌دهند.

ما این روزها نسبت به اخلاص و شعارهای انتخاباتی اغلب نمایندگان مجلس دچار تردید شده‌ایم. فراکسیون ایثارگران را همراه و همدل با جامعه ایثارگران نمی‌دانیم. زیرا علیرغم مکاتبات متعدد تاکنون از برگزاری حتی یک جلسه با کانون ایثارگران صنعت نفت دریغ نموده است.مگر نه آن که ارتباط با رعیت و ایثارگران از وظایف ذاتی و شئونات نمایندگی است؟ حال و هوای مجلس رویی دیگر از سکه شیوه مدیریتی سرشار از انتقاد به رئیس محترم جمهور در برخورد با مردم است. نمی‌دانیم چرا برخلاف رویه عملی رئیس محترم مجلس، نمایندگان واکسن کرونا زده، چرا جسارت و شهامت حضور در جمع مردم و خاصه نمایندگان ایثارگر صنعت نفت را ندارند! این گروه از نمایندگان مبتنی بر کدامین منطق اداری و اقتصادی در جهت کاهش حقوق مکتسبه، برای چند هزار نفر از کارکنان کرونا زده صنعت نفت کشور مصلحت‌اندیشی می‌نماید؟

النهایه یادآوری می‌گردد؛ جامعه ایثارگران صنعت نفت ضمن محکوم نمودن دیدگاه‌های متضاد با فرهنگ ایثار، آمادگی برخورد با هرگونه تنگ‌نظری و عداوت با جانبازان و آزادگان را داشته و به استناد ادله قانونی و مستندات موجود آمادگی خویش را جهت تنویر افکار عموم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و شفاف‌سازی شرایط حقوق و مزایای دریافتی اعلام می‌دارد. و با توجه به بروز آسیب‌های متصور، یقیناً خانواده‌های شهدای معزز، جانبازان و آزادگان و رزمندگان صنعت نفت مطالبه گری را حق مسلم، قانونی و غیرقابل‌اغماض خویش می‌دانند. بنابراین امیداست مجلسی که داعیه انقلابی گری و اصول‌گرایی دارد در حفظ و تکریم ایثارگران عرصه ایثار و جهاد و شهادت و جبهه اقتصادی کشور قصور ننماید و مبتنی بر انصاف و قانون و رعایت اخلاق حسنه قانون‌گذاری نماید.

و السلام علی عبادالله الصالحین 

 کانون حمایت ایثارگران صنعت نفت

اینستاگرام
متاسفانه همچنان نگاه بخشی بر وزارتخانه ها حاکم است.عزیزان نفتی آیا کار معلمان که استعدادهای انسانی را پرورش داده و یک دهم شما هم دریافتی ندارند،مهم نیست.شایسته است ایثارگران عزیز بیشتر مراعات نموده و تنگنای مالی شدید دولت را مد نظر قرار دهند
حالا اینجاست حکایت : ایثارگران ، چوب دو سر سوز !!!
از یکطرف ، حق و حقوق مسلم آنان ، پایمال میشود !
از سوی دیگر عنوان می شود ، ایثارگران در شرکت نفت ، ارقام نجومی دریافت می کنند !
خواننده باید عاقل باشد ، یکطرفه قضاوت نکند !
هر چه ضربه میخوریم ، بابت پیشداوری و قضاوت عجولانه است ، که همه ما دچار آن هستیم !
(قضاوت نکنیم ، تنها قاضی عادل ، خداوند متعال می باشد)
سلام من فرزند جانباز هستم.دارای لیسانس زبان و کار با آفیس.رایانه.ورد و اکسل. بایگانی.امور دفتری. منتها هرجا واسه استخدام میرم رد میکنن .آزمونم شرکت کردم قبول شدم اما دوباره رد کردن . چرا بنیاد خرمشهرو ماهشهر بفکر ماها نیست.؟؟
سلام برادران جانبازدرشرکت تنها شرکت نفت نیست همه ادارات باایثارگران همین کارها را میکنند
همه اینها چه دولت وچه مجلس اموال مملکت را به تاراج بردن فرستادندبرای بچه هاشون به اروپا آمریکا اروپااناگلیس انجادارن عشق حال میکنند دروغگو کلک بازبی ادب هستندبقول حضرت امام راحل فرمودروزی ملت بفهمنددرباطن ذات شما چیست اون موقع دیگه ایام الله دیگه رخ خواهد داد که از۲۲ بهمن ۵۷بدترخواهدامادیگه ملت فهمیدنددرباطن ذات اینها چیست دها با مقام معظم رهبری به اینهاهوشداردادنداما اینهاگوش شنواندارندهمه این دولت مردان ومجلسیهاباید پاسخ اعمال خودباشندکم‌موندبخصوص دولت روحانی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi