شناسه خبر : 81960
دوشنبه 23 فروردين 1400 , 15:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرایی نشدن ماده ۴۰ قانون جامع برای بازنشستگان جانباز

جانبازان بازنشسته‌ی کشوری مشمول حالت اشتغال، با گلایه از عدم پیگیری بنیاد، نامه اعتراض آمیزی مبنی بر عدم اجرای ماده ۴۰ قانون جامع به مسئول ایثارگران سپاه نوشتند...

فاش‌نیوز - جانبازان بازنشسته کشوری مشمول حالت اشتغال، با گلایه از عدم پیگیری بنیاد شهید، نامه اعتراض آمیزی مبنی بر عدم اجرای ماده 40 قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران به مسئول ایثارگران سپاه نوشتند.

 

متن نامه به شرح ذیل است:

 

سردار ابوالقاسم شریفی

با سلام

  با احترام به استحضار می رساند به دلیل عدم پیگیری عزیزان بنیاد شهید در خصوص عدم اجرایی شدن ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران برای بازنشستگان جانباز مشمول حالت اشتغال صندوق بازنشستگی کشوری و عدم تصویب ماده۶۱ قانون جامع خدمان رسانی ایثارگران پس از حدود ۹ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران و عدم صدور دستورالعمل ماده ۳۹ پیش گفته و پس از بیش از سه دهه از اتمام جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس جانبازان مشمول حالت اشتغال در سردرگمی و بلاتکلیفی در اجرای حقوق بازنشستگی برابر ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران مکاتبه بسیاری با نماینده رییس وقت فراکسیون ایثارگران جناب نوروزی و همچنین با جناب اوحدی و جناب نوبخت و در راستای تاکیدات جناب سردار صفری مشاور ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسفندماه ۹۸ با افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم صدور دستورالعمل ماده ۳۹. بازنشستگان کشوری با توجه به افزایش حقوق شاغلین از مزایای افزایش ازدو مسیر قانونی محروم شدند.

الف: بازنشستگان کشوری: مشمول قانون حالت اشتغال از مزایای و امتیازات ماده ۳۹ براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محروم گشتند.

ب: بازنشستگان کشوری: مشمول قانون حالت اشتغال از مزایای وامتیازات ماده ۴۰ مشابه شاغلین از اول سال ۹۹ باتوجه به پیگیرهای مدام محروم و متاسفانه بدلیل عدم همراهی وپیگیری بنیادشهید حقوق مشمولین براساس دستورالعمل بازنشسته عادی از اول آبان ماه ۹۶ همسانسازی گردید. و عزیزان مسئول بنیادشهید دستورالعمل همسانسازی ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه را با اجرای دقیق ماده ۴۰ به اشتباه محاسبه و برداشت داشتن .

 برادر سردار شریفی با عنایت به آرای بسیار کمیسیون از کار افتادگی کلی بسیاری از جانبازان مشمول حالت اشتغال وقید قانون برخورداری از قوانین ومقررات استخدامی نیروهای مسلح از تاریخ صدور رای کمیسیون با عنایت بسیاری از عزیزان در آستانه ورود به دهه ۶۰ الی ۷۰ سالگی می باشند متاسفانه بر خلاف منویات مقام معظم رهبری این قشر جانبازان حالت اشتغال را بلاتکلیف در پرداخت حقوق قرار دادیم.

  با عنایت با اینکه بیش از ۱۴ ماه از افزایش حقوق شاغلین می گذرد و حسب مکاتبه جناب صفری مشاور امور ایثارگران رییس سازمان برنامه و بودجه با دکتر نوبخت وحسب متن ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران که اشعار می دارد: حقوق مشمولین حالت اشتغال بازنشسته صندوق کشوری لشکری معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه می شود متاسفانه با کم لطفی و بی مهری متولیان مواجه شده است. با عنایت به افزایش ۵۰ درصد فصل دهم در اسفندماه سال ۹۸، متاسفانه بدلیل کم لطفی مسئولین در بنیاد شهید دستورالعمل همسانسازی حقوق بازنشستگان عام را وفق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم را در راستای اجرای ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگان برداشت می کنند که این امر با روح حاکم در تضاد آشکار می باشد. با عنایت به قانون افزایش حقوق بازنشستگی مشمولین حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، از کارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ۲۶ بهمن ۱۳۸۳ و در حال حاضر تدوین لایحه همسانسازی حقوق بازنشستگان پیشنهاد به تدوین کننده دکتر محمدزاده لحاظ مورد براساس ماده ۴۰ را خواستار شدیم که دکتر محمد زاده عنوان داشتن به دلیل قانون مادر امکان لحاظ این امر در لایحه پیشنهادی نیست!!

 و مجدد عدم تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ و صدور دستورالعمل ماده ۳۹ بازنشستگان مشمول حالت اشتغال متضرر شده که باتوجه به نرخ تورم آسیب فراوانی متوجه این قشر متصور می شود لذا ضمن بررسی مساعدت نمایید که مشکلات پیش رو بازنشستگان کشوری - لشکری مشمول حالت اشتغال ماده۴۰ در راستای اجرای صحیح قانونی حل شود. با توجه رویکرد مثبت به منافع وحقوق ایثارگران على الخصوص جانبازان از کار افتاده کلی جنگ تحمیلی درخصوص مکاتبه این تشکل دستور و رهنمود لازم را عنایت فرمایید.

 

 

اینستاگرام
...
آقایان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری :
لطف نموده تعیین تکلیف نمایید که ؛
آیا ،
به بچه های جبهه و جنگ
رزمندگان و جانبازان
حقوق ۱۰ ملیون تومان ماهانه می دهید.
چلوکباب می دهید
مرغ می دهید .
لطف نموده سریع و واضع
در تبلیغ اعلام نمایید
تا بدانیم که به چه کسی رای دهیم.
که ندانستن موجب غفلت است
و غفلت موجب فقر بیشتر .
...
و اینکه :
حقوق و حالت اشتغال و کمک معیشت و معسر و دارا و ندار ؛
این مسخره بازی ها را جمع کنید .
و به همه رزمندگان عزیز
و به همه جانبازان ۵% تا ۹۰%
حقوق مکفی یکسان پرداخت نمایید .
و البته که برای معالجات بیشتر باید که
حقوق مجزا پرداخت کنید .
...
که اگر تبعیض بگذارید .
و بچه های جبهه و جنگ را از فقیر نجات ندهید .
خدا
شما را تنبیح کرده .
و مجازات می نماید .
و حدا اقل از میلیاردها دلار
بی نصیبتان می کند .
از گذشته پند گیرید .
و حق و حقوقمان را بدهید .

تا خدا
و اسرائیل
و آمریکا
شما را تنبیح نکند .
ربط دارد .
هیچ قانونی
و هیچ تحریمی
بدون دلیل نمی شود .
این نمی شود که
تو به ما ظلم کنی .
و خدا تو را تنبیه نکند .
مگر اینکه ایمان نداشته باشی .
و دیندار نباشی .
( تو نیکی می کن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد غاز )
...
این مسخره بازی کمک معیشت را جمع کن .
و به رزمندگان و جانبازان ۵%
ماهیانه ۱چ ملیون تومان حقوق مستمری دائمی بدون شرط و تبعیض
بدهید ؟!
تا از تحریم و قهر خدا
نجات یابید .
آیا به فرمان خدا گردن می نهید .
یا اینکه یاغی میشوید.
و عذاب الهی
و عذاب تحریم را
می پذیرید .
و شکست می خورید.
و فقیر می شوید .
و نالان می شوید .
و آواره می شوید .

...

...
به زبان شیرین

رشته خوشکاری
( شیرینی خوشمزه ماه رمضان گیلان زمین )
ماهیانه ۱چ ملیون تومان:
ماهیانه ۱۰ ملیون تومان است.
که به رزمندگان و جانبازان ۵% بدهید .
که
اگرحق رزمندگان وجانبازان ۵% را دادید.
که هیچ .
و گرنه
خدا عذابی سخت از تحریم برای شما
دارد .
که خلاصی ندارید .
یا به ظلم به بچه های جبهه و جنگ پایان دهید .
یا خدا به کار شما پایان می دهد ؟!
...
باسلام .. چراجانبازان حالت اشتغال بازنشسته هیچ کس جوابگو نیست مدیران قلب تعدادی از جانبازان حالت اشتغال قانون دوگانگی بین جانبازان شاغل بازنشسته تقسیم کردند قبل بازنشستگی حقوق جانبازی و حقوق پرسنلی دادند به تعدادی امثال ما ها ندادند قانون دوگانگی بین جانبازان چندین سال است ادامه دارد هیچ کس جوابگو نیست چه در زمان شاغل چه در زمان بازنشستگی بنده و امثال بنده فقط یک حقوق می گرفتیم حالا که بازنشسته شدیم فقط یک حقوق بازنشستگی می گیریم حالا بنده ۲۵درصد جانباز حالت اشتعالم جانبازی داریم ۷۰درصد است فقط یک حقوق بازنشستگی میگیرند یک ظلم تا کی ادامه دارند ما از سردار صفری و سردار شریفی خواهش میکنیم حق و حقوق جانبازی بنده و امثال بنده ۹ سال است بلاتکلیف است در سن بیری سه تا فرزند دارم بیکارو سه تا نوه دارم مشگلات مالی ساکت کرده با حقوق بازنشستگی نان خالی یا با تخم مرغ نمیشود خرید شرمنده خانواده هستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi