شناسه خبر : 82012
چهارشنبه 25 فروردين 1400 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

متولی رسیدگی به امور ایستگاه هاص صلواتی مزارشهدا کیست؟

درحالیکه وضعیت انتشار ویروس کرونا بحرانی ست و توصیه به رعایت دستوران بهداشتی برای جلوگیری از اپیدمی دائما داده می شود، بهتر نیست متولیان بهشت زهرا سری به ایستگاه های صلواتی بزنند؟!

فاش‌نیوز - درحالیکه وضعیت انتشار ویروس کرونا بحرانی ست و توصیه به رعایت دستوران بهداشتی برای جلوگیری از اپیدمی دائما داده می شود، بهتر نیست متولیان بهشت زهرا سری به ایستگاه های صلواتی بزنند؟!

 در حالی که اکثر ما به دلیل محدودیت‌های کرونایی از مناجات های همیشگی در مسجد و جمع‌های همیشگی روضه و منبر و زیارت قبور نازنین شهدا بازمانده ایم و به جهت ترس از انتقال ویروس خودمان را محدودتر به رعایت دستورات کرده ایم، کمی خطرناک به نظر می رسد که ایستگاه های صلواتی مزار عزیز شهدا در این روزها که تهران از وضعیت قرمز هم درحال عبور است، همچنان به توزیع نذورات بپردازد.

 روی سخن با عزیزان عاشق شهداست و همچنین متولیان سازمان بهشت زهرا و بنیاد شهید و امور ایثارگران، به عنوان متولی مزار عزیز شهدا که باتوجه به شرایط سخت پیش آمده، آیا بهتر نیست نظارت بیشتری بر فعالیت ایستگاه های صلواتی مزار شهدا در دوران محدودیت ها بکنند که حداقل توزیع نذورات انجام نشود؟

 عاشقان شهدا و خانواده هایشان که سال هاست به این قدمگاه ملائک رفت و آمد می کنند، خوب می دانند که متاسفانه مزار شهدا در روزهای پنج شنبه به جز خانواده های عزیز شهدا و زائران، بعضا میهمانان ناخوانده دیگری از اقشار محروم جامعه مانند معتادان و کارتن خواب ها نیز دارند که فقط جهت کسب روزی و گرفتن لقمه ای نان و غذایی برای سیر کردن شکم خود یا خانواده شان به ایستگاه های صلواتی مراجعه می کنند.

هرچند ما کوچک تر از آنیم که بخواهیم رزقی که از سوی برکت شهدا نصیب ایشان می شود را نابجا یا بجا بدانیم، اما موضوع اکنون این نیست!

موضوع این است که درحال حاضر حداقل در دوران قرمزی تهران، بهتر است که رعایت بیشتری از سوی ایستگاه ها و بهشت زهرا صورت بگیرد چون این همشهریان عزیز محروم، متاسفانه به دلیل کمبود امکانات، سواد، بهداشت و تغذیه و بعضا عدم رعایت پروتوکل ها در صورت تردد و تجمع در کنار ایستگاه ها و دریافت نذورات یقینا ناقل خواهند بود.

متاسفانه عدم رعایت از سوی برخی باعث تشکیک در این قضیه می شود و سهل انگاری در این باب به گردن متولیان است اگر زائران شهدا به همین سادگی دچار بیماری گردند و قشر مذهبی و معتقد، محکوم به بی سوادی و دوری از علم و دانش و فهم شرایط این ویروس کشنده گردند. که این کار نه تنها فرهنگ سازی نیست بلکه ضد ارزش است اگر مدت کوتاهی دست نگه داشتن و رعایت ساده، باعث هجمه افکار غلط به سوی زائران گردد.

بنابراین توصیه می شود که عاشقان خدمت به شهدا صبر پیشه کنند و ان شالله به فضل الهی با کند شدن شیب کرونا، بتوانند مانند گذشته هر هفته و بدون نگرانی خدمتگزار شهدا و زائران باشند.

همه ما از دوری زیارت شهدا، زیارت ها و دور هم سینه زدن ها و کف زدن ها در روضه ها و مولودی ها سخت... سخت... سخت... دلتنگیم و در قفس!

از متولیان سازمان بهشت زهرا و مزار شهدا انتظار می رود که برای مدت محدودیت های وضعیت قرمز تهران، تدبیری بیندیشند که این عزیزان خادم شهدا کمی دست نگه دارند تا وضعیت بهبود یافته و خدای نکرده مادر و پدر شهیدی سالمند و جانبازی بیماراحوال، در مراجعه به مزار شهدا ناخواسته مبتلا نگردد.

اگر کسی خودش رعایت نکند، به گردن و عهده خود اوست اما اگر مسئولین در مراقبت از رعایت حداقل عدم توزیع نذورات در این مدت مشخص، کوتاهی کنند، مقصر آنها هستند.

امید که 5 شنبه ای نزدیک باز هم به مژگان، گرد از قبور شهدا بزداییم.

 

یادداشت از شهید گمنام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi