شناسه خبر : 82035
جمعه 27 فروردين 1400 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت اهتمامی به حل مشکل خودرو ندارد!

انجمن جانبازان در نامه ای، از به ثمر نرسیدن تلاش و پیگیری‌های مکرر موضوع واگذاری خودرو به جانبازان از طریق مراجع دولت خبر داد.

فاش‌نیوز - به دنبال پیگیری اجرای قانون واگذاری خودرو به جانبازان توسط انجمن جانبازان نخاعی و عدم نتیجه ملموس و قطعی، انجمن جانبازان در نامه ای خطاب به عزیزان جانباز، به ویژه جانبازان نخاعی کشور از به ثمر نرسیدن تلاش و پیگیری‌های مکرر موضوع واگذاری خودرو به جانبازان از طریق مراجع دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، متن این بیانیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام،

 به استحضار جانبازان گروه‌های ویژه خصوصا جانبازان نخاعی می رساند، انجمن جانبازان نخاعی در راستای اهداف و وظایف تعریف شده در اساسنامه انجمن در دولتهای مختلف پیگیر خودروی جامعه هدف بوده و توانسته است در این زمینه اقدامات مثبت و نتیجه بخشی انجام دهد. در دولت دهم ویازدهم نیز تلاشهای خود را برای تحقق سهمیه خودرو به شرح ذیل صورت داده است: در اولین دیدار با معاون اول ریاست جمهوری لزوم برخورداری جانبازان از خودوری مناسب یاد آوری شدو متعاقب آن در دومین دیدار در سال ۹۷ نیز موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

 آقای دکتر جهانگیری یکی از مدیران خود( آقای پالیزدار) را مامور اجرای در خواست نمودند، که متعاقب آن اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در چندین جلسه با ایشان در محل انجمن و نهاد ریاست جمهوری با ارائه پیشنهادات مشخص شرکت نمود.

 در این خصوص طی نامه ای رسمی از سوی انجمن چند پیشنهاد به ترتیب اولویت مطرح گردید و موضوع با حضور معاون تعاون بنیاد و نمایندگان وزارت صمت و هیئت مدیره انجمن در محل نهاد مورد بررسی قرار گرفت: 1- صدور مجوز واردات خودرو به مانند دولت نهم با معافیت گمرکی به نرخ روز. 2- واگذاری خودروهای اموال تملیکی. 3- ارائه سبد خودرو خارجی مونتاژ داخل. 4- تحویل خودروی مناسب داخلی. 5_خودروهای هیبریدی. 6_واردات از مناطق آزاد با امکان تردد در کشور.

 در این جلسه اعلام شد که طبق مصوبه سران سه قوه از خرداد سال 97 واردات هر گونه خودرو به کشور ممنوع شده است، به ناچار پیشنهاد سبد خودرویی خودروهای خارجی مونتاژ داخل و داخلی مورد پذیرش قرار گرفت. از آن زمان تا کنون انجمن جانبازان نخاعی با صبر تمام و متانت کامل از مراجع گوناگون پیگیر موضوع خودرو بوده است، لکن متاسفانه باید به اطلاع برسانیم علی رغم وعده های داده شده و تلاشهای انجمن تا کنون به نتیجه اجرایی نرسیده است.

 در اواخر سال 99 طرح یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تحویل خودرو با اقساط 5 ساله در مجلس به تصویب رسید،البته بدون راهکار قابل قبول اجرایی در خصوص پرداخت اقساط توسط جانباز وبدون توجه به ماده ۴۵قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران. ‌بعلاوه این طرح بدلایل زیر نیز مردود است:

1- ماده 45 قانون جامع خدمات به ایثارگران تکالیف دولت و بنیاد را برای واگذاری خودرو به جانبازان از طریق تسهیلات و کمک بلا عوض معین نموده است، لذا با توجه به این موضوع تصویب چنین قانونی با قانون جامع در تعارض قرار دارد. 2- بر فرض عمیلیاتی شدن چنین مصوبه ای بدون کارشناسی، مشخص نشده آیین نامه اجرایی راکدام نهاد, سازمان و یا وزارتخانه وتا چه زمان باید تهیه کرده و میزان تسهیلات ووام چقدر است؟ علاوه بر آن با توجه به تورم و گرانی خودرو مناسب، جانبازان مشمول طرح می بایست تا 5 سال حداقل اقساط ماهانه حدود ده میلیون تومان پرداخت نمایند، مگرحقوق جانباز به ده میلیون می‌رسد؟ به دلیل پایین بودن دریافتی جانبازان و نجومی نبودن آن، قطعا هیچ یک از جانبازان قادر به چنین پرداختی نخواهند بود.

در پایان ضمن عذر خواهی از عزیزان جانباز که تاکنون با صبر انقلابی خود منتظر نتیجه اقدامات بوده اند، به اطلاع می رسانیم برای انجمن جانبازان نخاعی محرز است که هیچ یک از مسئولین اهتمام به حل مشکل خودروی مناسب مورد نیاز ضروری عزیزان را ندارند و پیشنهاد این انجمن اجرای دقیق ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کوتاه‌ترین زمان می باشد.

پایان

اینستاگرام
بادرود به محضر یکایک عزیزان جانباز ان نخاعی ضمن تشکر از لطف شما عزیزان حقیر بعنوان یکی از هزاران جانباز 70 درصد حاضرم حتی بااین وضعیت کرونا وازطرفی وضعیت جسمانی خودمان بااین همه هرموقع شمابزرگوران امربفرمایید ما تا همین جسم نحیف را داریم پایه ایم فقط سماعزیزان بفرمایید کجا ودرچه زمانی 1000کیلومترراه رو می پاییم بادگردوستان همشهری خودم خدمت خواهیم رسید ولی لطفاً بانشان دادن یک بخشنامه وعده وعید خواهشی که داریم ما که از شهرستان های مختلف به محل وزمانی مه شماگرانقدران می‌فرمائید حاضر شده ولی تا حکم نهایی واگذاری خودرو را دریافت نکرده به شهرستانهایمان برنمیگردیم، التماس دعا سیدعلی
با درودی دوباره به محضر یکایک عزیزان جانباز انجمن جانبازان قطع نخاعی که در پایتخت سکونت دارین ماجانبازان فقط منتظر هستیم شما عزیزان امرکنیدباوجودهمه مشگلات جسمی و روحی خدمت خواهیم رسید واما اینکه دولت بنفش که از روز نخست برکرسی قوه مجریه جلوس کردند دشمنی اشان را باجانباز شروع کرده اما دردور دوم دولت فریبکاروریاءکار پرزیدنت فریدون دشمنی اش را با جانبازان آشکار کرده اندمثال قدیمی هست که آهن راآهن میبرد بنابراین به نظر حقیر چنانچه شما جانبازان عزیز پايتخت نشین یک هفته قبل اعلام بفرمایید که درمقابل نهاد ریاست جمهوری تحصن کرده وهیچ نگوئیم بلاخره یکی پیدا میشه که لااقل فرمایش حضرت آقا رهبرمعظم را به جان ودل خریده، همگان مطلعند که حضرت آقا باره فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان، بزرگواران خبرازشما عزیزان
عزیزم شما که دولت بنفش دولت بنفش میکنی....!
خوشم میاد همین مجلس آلبالویی طبق مقاله بالا با مصوبه خودرو ۵ ساله سنگ جلو پای قانون و جانبازانی که سال هاست منتظر حق قانونی خود بودند(مثل من که از سال ۹۵ ۵۰ درصد شدم) انداخت!
بنفش و صورتی دستشون تو ۱ کاسه ست!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi