شناسه خبر : 82063
شنبه 28 فروردين 1400 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعطای نشان فداکاری به شهید«میرزایی چقاکبودی»

 

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «علی‌اصغر میرزایی چقاکبودی» تعلق گرفت.

 

اعطای نشان فداکاری به شهید «علی‌اصغر میرزایی چقاکبودی»برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «علی‌اصغر میرزایی چقاکبودی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید علی‌اصغر میرزایی چقاکبودی، در سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای نظامی در روستای چقاکبود سنجابی از توابع استان کرمانشاه دیده به جهان گشود. شهید در دوران کودکی به همراه خانواده به کرمانشاه عزیمت کرده و در آنجا به تحصیلات خود ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم با نمرات ممتاز شد.

وی در سال ۱۳۵۴ در آزمون دانشگاه افسری پذیرفته و به استخدام ارتش درآمد و برای طی دوره مقدماتی پیاده به مرکز آموزش پیاده شیراز منتقل شد، سپس برای ادامه خدمت به لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه رفت و پس از ورود به این لشکر در مناطق پاوه، نوسود و جوانرود مشغول خدمت شد.

پس از حمله اشرار مسلح به شهر پاوه، شهید میرزایی چقاکبودی جزء اولین گروه‍های نظامی بود که عازم منطقه می‌شد. رشادت‌های او در منطقه به‌حدی بود که از سوی شهید چمران به شش ماه ارشدیت تشویق شد. در خرداد ۵۸ او در فرماندهی یک ستون نظامی به منطقه جوانرود اعزام شد و به سبب شایستگی که در نابودی ضدانقلاب از خود نشان داد به دریافت یک درجه افتخاری نائل آمد.

سرانجام وی در هشتم مرداد سال ۱۳۵۸ در منطقه جوانرود و طی یک درگیری با عناصر ضد انقلاب به فیض شهادت نائل‌ آمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi