شناسه خبر : 82078
شنبه 28 فروردين 1400 , 13:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن

جنوب استان الجوف محور جدید برای قیچی کردن ائتلاف در شمال شهر مارب+عکس

رزمندگان یمنی.jpg

درگیری ها در مرکز یمن تا حدودی فروکش کرده و حملات ائتلاف در جنوب این کشور ناکام مانده اما در جنوب استان الجوف رزمندگان یمنی محور جدیدی را برای نزدیک شدن به شهر مارب باز کرده اند.

درگیری ها میان رزمندگان و نیروهای ائتلاف سعودی در حومه غربی و شمال غربی شهر مارب فروکش کرده است اما براساس آخرین گزارش های به دست آمده کانون درگیری ها در جنوب شرق و مرکز استان تعز در جنوب یمن است.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر پیشروی نیروهای ائتلاف از محور «غباری، شمال الکدحه، الطویر، سه راه الوازعیه و ... » در مرکز استان تعز با واکنش قاطع و به موقع رزمندگان بی نتیجه مانده و متوقف شده است.

عناصر ائتلاف درصدد بودند با اشغال این محدوده مهم و حساس از جمله مناطق «القشعه، البرح و ... » جاده راهبردی «المخاء - تعز» را برای جابه جایی و انتقال تجهیزات و نیرو باز کنند که ناکام ماندند و به در بسته خورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف (شورشیان وابسته به منصور هادی و طارق صالح) در این عملیات نیروهای زیادی را به همراه تجهیزات گسترده نظامی در اختیار داشتند و با وجود حمایت هوایی نتوانستند در این مناطق پیشروی کنند و موفق شوند.
 

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن/ جنوب استان الجوف محور جدید برای قیچی کردن ائتلاف در شمال شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

تازه ترین خبرها از محور شمال غربی منطقه الکدحه حاکیست، عناصر ائتلاف حملاتی را از شرق کوه «رحنج» علیه مواضع نیروهای یمنی در مناطق «القشعه و قهبان» ترتیب دادند اما رزمندگان مستقر در منطقه متوجه تحرکات آنان شدند و به موقع واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین و گسترده توانستند حملات نیروهای ائتلاف را از دو محور متوقف کنند و آنان را عقب برانند؛ شماری از عناصر ائتلاف در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

به نظر می رسد بهترین ضربه ای که رزمندگان یمنی در این محدوده می توانند به عناصر ائتلاف وارد آورند پاکسازی «سه راه الوازعیه» و یا پیشروی از سمت کوه «عقمه» به سمت غرب می باشد که منجر به قطع جاده راهبردی «سه راه الوازعیه - الشقیره» می شود؛ پیشروی هفته گذشته رزمندگان در بخش حیفان در جنوب شرق تعز نیز در متوقف کردن عملیات ائتلاف در محدوده سه راه الوازعیه بی تاثیر نبوده است.

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن/ جنوب استان الجوف محور جدید برای قیچی کردن ائتلاف در شمال شهر مارب + نقشه میدانی و عکس


همزمان با ادامه درگیری های پراکنده در جبهه های غربی استان مارب و مرکز استات تعز، از جنوب استان الجوف خبر می رسد رزمندگان یمنی دور تازه ای از حملات گسترده را با هدف امن کردن مناطق جنوبی و هم مرز با محور شمال استان مارب آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان با حملات ناگهانی و غافلگیرانه از محور «النضود، العاقر، مناطق شرقی پایگاه اللبنات و...» موفق شدند محدوده جدیدی را در جنوب استان الجوف از اشغال عناصر ائتلاف خارج و پاکسازی و امن کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات توانستند مناطق مهمی از جمله «قرن عدوان، لحیضه، ام لفیفه، قرن الصیقری و ...» از توابع بخش «حویشیان» را بازپس بگیرند و به کنترل دربیاورند.
 

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن/ جنوب استان الجوف محور جدید برای قیچی کردن ائتلاف در شمال شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

مقصد بعدی رزمندگان پس از تثبیت مواضع در نقاط تازه آزاد شده به سمت مناطق و ارتفاعات «فریده، حویشیان، العلم الابیض، العلم الاسود» خواهد بود؛ نیروهای یمنی با پیشروی در این محدوده به مرزها و محور شمالی شهر مارب نزدیک می شوند.

به گزارش مشرق، رزمندگان با پیشروی در این مناطق راهبردی قصد دارند محور جدیدی را برای رسیدن به شهر مارب باز کنند؛ نیروهای یمنی پیشتر از سمت کوه خلفان، وادی البراء، سد مارب و منطقه مسقی آل ناصر» محورهای جدیدی را از سمت شمال غرب، غرب و جنوبی غرب برای رسیدن به شهر مارب باز کرده بودند؛ در حال حاضر رزمندگان از محور جنوبی استان الجوف (پایگاه اللبنات) با شمال شهر مارب حدود ۳۱ کیلومتر فاصله دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi