شناسه خبر : 82168
چهارشنبه 01 ارديبهشت 1400 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر خاص خبرنگاران از نیرو‌های فنی هوانیروز در عملیات «خیبر»

 
 

سرهنگ «ترکمانی» با بیان خاطراتش از دفاع مقدس به تشریح واکنش خبرنگاران پس از تماشای زحمت نیروهای هوانیروز و قول مساعدشان برای انعکاس زحمات و تقدیر از نیروهای این یگان پرداخت.

 
کد خبر: ۴۴۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ - 21April 2021
 

اتونشر عید/ تقدیر خاص خبرنگاران از نیرو‌های فنی هوانیروزبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ بازنشسته فنی هوایی «بیژن ترکمانی» در خاطره‌ای از روز‌های دفاع مقدس که در کتاب «باد سرخ» آمده است، روایت کرد: در عملیات خیبر تعداد ۶۰ فروند از انواع مختلف بالگرد هوانیروز و نیروی هوایی و دریایی در منطقه مستقر بودند. من هم به عنوان سرپرست تیم فنی انجام وظیفه می‌کردم. افسر عملیات منطقه، مرحوم سرهنگ «محسن همراه» بود و بالگرد‌ها در داخل یک خاکریز بلند، پارک شده بودند. بنده و مرحوم همراه بالای خاکریز در حال گفت‌وگو بودیم که دیدیم یک گروه خبرنگار و فیلمبردار وارد منطقه شدند و مستقیما رفتند سراغ رزمندگان هم‌جوارمان.

بنده به مرحوم همراه گفتم که چرا رسانه‌ها به مسئولیت خطیرشان که ثبت حوادث کل رزمندگان و جبهه‌هاست کمتر عمل می‌کنند؛ ایشان ضمن تأیید مطلب من به سمت خبرنگاران و فیلمبردار‌ها رفت، از آن‌ها خواست به منطقه ما بیایند. سپس من را به آن‌ها معرفی کرد و گفت اگر فعالیت‌ها و تلاش کارکنان هوانیروز را می‌خواهید ببینید، با ایشان به محل تجمع بچه‌های هوانیروز بروید که خبرنگاران مشتاقانه همراه من آمدند و من از بالای خاکریز محل استقرار ۶۰ فروند بالگرد را که واقعا خیره‌کننده بود به آن‌ها نشان دادم، یکی از آن‌ها با حالت تعجب گفت: «این همه بالگرد! باورم نمی‌شه.»

مشتاقانه همراه من به محل تجمع بچه‌های پروازی و فنی آمدند و کلی مصاحبه و فیلم از بچه‌ها گرفتند. وقتی برای آن‌ها توضیح دادم که کل این بالگرد‌ها را فقط ۲۲ نفر از کارکنان فنی تعمیر و نگهداری می‌کنند، قول دادند در اولین فرصت از عوامل شرکت‌کننده در این عملیات در صدا و سیما دعوت خواهند کرد تا مصاحبه‌ای در حد تقدیر و تشکر از بچه‌های خلبان و فنی هوانیروز به عمل آورند.

به هر صورت عملیات پیروزمندانه‌ خیبر شروع شد و ۱۲ روز طول کشید و پرواز شبانه‌روزی بود، حجم کار به حدی بود که به علت پرواز زیاد باید کلیه بالگرد‌ها هر روز موتورشان شست و شو می‌شد. بچه‌ها به طور شبانه‌روزی کار می‌کردند و استراحت معنی نداشت.

در این عملیات تعدادی وسیله‌ پرنده، مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار گرفتند که اولین آن یک فروند شینوک به خلبانی سرهنگ «امین طاهری» بود و بعدا یک فروند ۳۱۴ به خلبانی «اکبریان» و «شعبان‌پور» از گروه مسجدسلیمانی و سه فروند شینوک از گروه پشتیبانی عمومی اصفهان، یک فروند ۲۱۴ از نیروی هوایی که من با کمک بچه‌های فنی در منطقه کلیه‌ بالگرد‌های فوق را با هر وسیله‌ای که در منطقه موجود بود، ریکاوری کردیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi