شناسه خبر : 82173
چهارشنبه 01 ارديبهشت 1400 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاتح «نبل‌» و «الزهرا» به یاران شهیدش پیوست

سردار «محمد علی حق بین» فرمانده گیلانی فاتح نبل و الزهرا بعد از تحمل دوره ای بیماری امروز درگذشت.

فاتح «نبل‌» و «الزهرا» به یاران شهیدش پیوست

به گزارش سردار سرافراز محمدعلی حق‌بین از فرماندهان بنام گیلانی، فاتح نبل و الزهرا عصر دیروز پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستان پارس به ملکوت اعلی پیوست.

سردار محمدعلی حق‌بین سال ۱۳۴۵ در روستای تازه‌آباد شهرستان لنگرود متولد شد. بهار سال ۱۳۶۱ در ۱۶ سالگی به‌عنوان امدادگر به عضویت تیپ ۲۵ کربلا در آمد و به‌تدریج نیروی رزمی شد.

سال ۱۳۶۲ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌نویسی کرد و به همراه تیپ قدس گیلان در قامت فرمانده گروهان عمار در عملیات‌های متعدد پاکسازی کردستان و چند مأموریت برون‌مرزی حضور داشت. از پایان سال ۱۳۶۴ تا ابتدای سال ۱۳۶۷ جانشین فرماندهان گردان کمیل، شهیدان حسن رضوانخواه و محمد اصغریخواه بود و پس از شهادت شهید اصغریخواه با حکم فرمانده لشکر قدس، فرمانده گردان کمیل شد و تا سال ۱۳۷۶ فرمانده گردان بود. پس از آن مسئول عملیات تیپ ۲ لشکر و یک سال و نیم بعد، مسئول ستاد تیپ شد، مسئولیتی که تا سال ۱۳۸۰ ادامه داشت. در این دوره با فعالیت‌های تیپ در کردستان، احزاب قدرت خود را از دست دادند و امنیت پایدار به کردستان برگشت.

بعد از شروع فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه، لشکر قدس گیلان مأموریت یافت به مصاف نیرو‌های تروریست برود. عملیات برجسته این لشکر در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ تحت عنوان نصر ۲ بود که رزمندگان لشکر، منطقه شیعه‌نشین نبل و الزهرا را پس از چهار سال محاصره از دست تروریست‌ها پس گرفتند و ۵۵هزار نفر مردم شیعه در محاصره را آزاد کردند. عملیاتی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پس‌از آن، بر دست و صورت سردار حق‌بین فرمانده لشکر قدس گیلان بوسه زد و این عملیات را «فتح خیبر» نامید و فرمود: «ما چهار سال پشت این در گیر کرده بودیم.»

در سال ۱۳۹۸ سردار حق‌بین مفتخر به دریافت نشان فتح ۳ شد. او در آخرین مسئولیتی که بر عهده داشت به‌عنوان مسئول اداره رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه فعالیت می‌کرد.

سردار سرافراز گیلانی با وجود جراحات بسیار یادگار جنگ تحمیلی و نیز دفاع از حرم اهل بیت (ع)، به کرونا مبتلا شد و پس از تحمل دوره‌ای بیماری به همرزمان شهیدش پیوست.

تسلیت فرمانده کل سپاه

در پی عروج سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی حق بین، فرمانده سابق لشکر ۱۶ سپاه قدس استان گیلان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام سردار سلامی آمده است: عروج مظلومانه سردار رشید سپاه اسلام جانباز سرافراز سرتیپ دوم پاسدارمحمدعلی حق بین فرمانده سابق لشکر پرافتخار ۱۶ سپاه قدس استان گیلان و از فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در اثر ابتلا به بیماری کرونا را به خانواده مکرم و آحاد مردم شریف و فهیم استان شهیدپرور گیلان و همرزمان حماسه ساز وی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

آن سردار عالیقدر و جانباز مخلص که از نماد‌های ایثار و پایداری و روایتگران صدیق دفاع مقدس ملت عظیم‌الشأن ایران در جنگ تحمیلی جهانی ۸ ساله و همراهان سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام به شمار می‌رفت، الگویی صالح و راستین از فداکاری و همت و خدمت بی منت برای اعتلای اسلام، انقلاب و ایران عزیز را فرا روی نسل جوان امروز به ویژه جوانان غیور گیلانی گشوده است. از درگاه حضرت کبریایی برای آن مجاهد به عرش پیوسته، رضوان و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش و برای خاندان و یادگاران ارجمند او صبر، شکیبایی، سکینه قلبی و ثبات قدم در صراط نورانی شهیدان طلب می‌کنم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi