شناسه خبر : 82184
پنجشنبه 02 ارديبهشت 1400 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری کمیسیون‌های پزشکی مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری این کمیسیون‌ با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به اعتراضات خبر داد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران

 دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به دلایل برگزاری این کمیسیون‌ها گفت: نهادهای نظامی کشور مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی به صورت جداگانه درصدهایی را برای نیروهای خود که به درجه جانبازی رسیده‌اند مشخص می‌کنند که این درصدها تنها در داخل همان مجموعه مورد استناد قرار می‌گیرد.

 وی افزود: در بعضی از موارد و به دلایل مختلف ممکن است که درصدهای تعیین شده از سوی نیروهای نظامی با درصدهای رسمی تعیین شده توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاوت داشته باشد و این مسئله مورد اعتراض جانبازان قرار گیرد که این کمیسیون‌های مشترک به منظور رسیدگی به این اعتراض‌ها و صدور رأی نهایی برگزار می‌شود.

 مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه برگزاری این کمیسیون‌های مشترک گفت: این کمیسیون‌ها با حضور پزشکان کمیسیون پزشکی نیروی نظامی مربوطه و اعضای کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود و طی آن پرونده جانبازان معترض مشترکاً توسط پزشکان بررسی می‌شود تا رأی نهایی بر این اساس صادر شود.

 حبیب‌اللهی با بیان اینکه این کمیسیون‌ها به صورت مستمر در حال برگزاری هستند، افزود: آخرین کمیسیون در این راستا روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین با پزشکان سپاه پاسداران برگزار شد. طی این کمیسیون پرونده ۷ نفر از جانبازان مورد بررسی مجدد قرار گرفت که منجر به صدور رأی نهایی در این پرونده‌ها شد.

 وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان نیروی انتظامی به منظور اصلاح آیین‌نامه مربوط به صدور درصد جانبازان در این نیرو خبر داد و گفت: طی این جلسه موارد اختلافی درباره ۲۳۰۰ پرونده نیروی انتظامی بررسی شد و در نهایت طبق اصلاحات صورت گرفته در آیین‌نامه داخلی جانبازان این نیرو مقرر شد کار احراز و صدور درصد این پرونده‌ها در داخل خود مجموعه نیروی انتظامی انجام شود تا جانبازان از خدمات داخلی ارائه شده توسط این نیرو بهره‌مند شوند.

اینستاگرام
باسلام وعرض خسته نباشید
ضمن تشکرازآقایان دکتر عباسپور وحبیب اللهی وهمکارانشان این نحوه برگزاری کمیسیون به عدالت نزدیکتر خواهدبود.بهتر است علاوه برحضور متخصصین پزشکی بنیاد ویگان اعزام کننده مقام نظامی یگان اعزام کننده یا مقام نظامی ستادکل نیروهای مسلح که حضور فردومجروح شدن جانباز رادرتاریخ ومکان مشخص درمنطقه عملیاتی تایید مینمایند باحق رای برابرضروری بنظر میرسد.
قاسم سنچولی کدملی 2030460923-زاهدان
با عرض ادب و احتراما چه با نامه چه با این اداره محترم فاش نیوز
بارها وضعیت جانبازی خودم با شما بزرگوار و همکارانت چه در اسلام آباد چه در کرمانشاه چه در تهران در تماس کتبی و شفاهی بوده ام. سرباز 8 سال دفاع مقدس جنگ بودم در سال 13/1/1362 در جبهه فکه در اثر موج گرفتگی در گردان 141 لشکر 21 پیاده حمزه پرده گوشم را از دست دادم گواهی بهداری گردان 141 داشتم سالها پیگیری تا در سال 1391 سازمان ایثارگران ارتش 14 درصد جانبازی به من داد ارتش مجروحیتم تایید کرد دیوان عدالت تایید کرد و بنیاد شهید هنوز تایید نکرده در حالی که کمیسیون احراز سانحه ماده 120 قانون ارتش و شورای عالی پزشکی 14درصد جانباز ایثارگران ارتش به من داده آقای رییس در ایران ما چند قانون داریم مگر قانونی که با قران تشکیل بنام خدا حق به من داده شد چرا بنیاد شهید زیر دست شما سرپیچی با عدالت برای قشر ما مدارک همزمان بالینی نداریم عمل نمی کند درد می کشیم به آقای رییس جمهور محترم بگو من یا امثال من معاینه کنند آن وقت با دلگرمی حق به من حق دار بدهید سرباز ایثارگردان 141 پیاده تیپ 2 لشکر 21 حمزه شماره پرونده در سازمان ایثارگران ارتش 8090 و کدملی 6419336422 و دیوان عدالت هم رای و حق به من به شماره 609980902601397 رای صادر کرده اگر قانون حق به من داد شما هم حق بدهید درد سر با این وضعیت سرپیچی درست نکنید 28سال است همکاران شما به من ظلم میکنند اسناد و مدارک دارم پذیرش کنید مرا در بنیاد شهید و درمان کنید اگر خدا حق است این همه نا حق کرده ظلم و ستم چرا ارنش 14درصد داد در حالی که 100 درصد مجروح هستم حتی بنیاد شهید هنوز 14درصد مرا پذیرش نکرده در کرمانشاه شما بگویید به کدام قانون باید حق به ما بدهد ما عدالت میخواهیم ظلم و ستم از این بیشتر نمی خواهیم بار بر دوش ما از این بیشتر سنگین تر نکنید.رسیدگی و پذیرش و درمان کنید.غلامرضا نوروزی
سالهای زیادی است که مشاهده می کنیم ، نهادهای دیگر مانند ارتش ، خود جداگانه نسبت به تعیین درصد از کارآفتادگی جانبازان ارتش ، اقدام کرده و هر درصدی که ارتش اعلام می دارد برای بنیاد ، ملاک نبوده و صرفا" به درصدهای کمیسیون پزشکی بنیاد ، استناد می شود و این سئوال طرح می شود ، که تعیین درصدهای تخصیصی ارتش ، چه امتیاز و ملاکی دارد ! چون همیشه شاهد بودیم ، ارتش نسبت به بنیاد ، درصدهای بالاتری اختصاص می دهد ، اما در عمل لحاظ نگشته و انگار نمایشی است ! اگر این درصدها ملاک نیست ، پس چرا هم جانباز جماعت ارتشی و کمیسیون خودشان را ، به دردسر می اندازند!
هفته گذشته در فضای مجازی ، خبری منتشر شد ، با این عنوان : کمیسیون پزشکی تعیین درصد از کار آفتادگی برای جانبازان ، بصورت مجازی و آنلاین انجام می پذیرد و این اقدام باعث می شود کمیسیون های پزشکی ، بدون تعطیلی اقدام به برگزاری کمیسیون پزشکی ، بصورت هفتگی از سراسر کشور، اقدام کرده و جانبازان برای تعیین درصد به سرعت مورد ارزیابی ، قرار خواهند گرفت.
حال با توجه به این خبر ، گفتیم که دیگر تعداد اندکی جانباز نماها ، که سابقا" حضوری ، با هزار دوز و کلک ، درصدهای نابحق می گرفتند ، دیگر به کلاس های آزاد هنرپیشگی خواهند رفت و یاد می گیرند ، چطور با فیلم بازی کردن در نقش جانبازان اعصاب و روان ، به استناد از فیلمهای مشهور با بازی بزرگانی مانند جک نیکلسون ، داستین هافمن و کوین اسپیسی ، در قالب یک بیمار روانی ، در جلوی دوربینهای فضای مجازی ، در قالب نقش ، انواع موارد حاد جانباز اعصاب و روان ، قرار گرفته و دست به نمایش میزنند.
موردی بود سالها پیش ، که کلینیک درد بنیاد به جانبازان ، سهمیه داروی رایگان می داد و فردی که می آمد با داد و بیداد ، سهمیه خیلی بالا می گرفت و به اذعان خودش هر کجا ، نیاز بود شیشه ها را پائین می آورد و به نا حق این تعداد بسیار زیاد را در بازار آزاد ، به مبلغ چشمگیری به فروش می رساند ، البته این موردی که ذکر کردم ، هیچ پیش داوری و قضاوت بیجا نیست ، چون خود بنده این شخص را از خیلی نزدیک می شناختم و هنوز هم می شناسم ، حتی یکبار در برابر نگاه حیرت زده پزشکان 30 ، 40 قرص را به دهانش گذاشت و با یک لیوان آب هورت کشید! آخر اگر این فرد واقعا" این تعداد سهمیه را مصرف می کرد ، خسارت عوارض جانبی این دوز بالای مصرف این دارو ، در قسمتهای داخلی بدن ، فاجعه آمیز بود ! در برابر ما به مسئول مربوطه اعتراض می کردیم ، حالا چرا ما داد و بیداد نمی کنیم و سرمان همیشه پائین است ، از نجابت و سکوتمان ، سو استفاده می کنید ! که هیچگاه جوابی قانع کننده نداشتند ، ولی ما همچنان ، سکوت پیشه می کردیم ! آیا این رویه به حق بود!
حالا با ذکر این مثال ، به جانباز نماها اشاره دارم که چگونه از راه دور ، پزشگان مثلا" خیلی متخصص و متحبر را فریب داده ، در برابر جانبازان واقعی ، که حتی مدارک بالینی همزمان ندارند ، قربانی این تصمیم و رویکرد جدید بنیاد شهید ، قرار خواهند گرفت ! مانند جانبازان زیر 25 درصدی که صرف نداشتن مدارک ، دچار عوارض بسیار شدید جسمی ، روحی و روانی بوده ، از حق واقعا" مسلم خود و خانواده بسیار مظلومشان محروم خواهند بود!! ما صرفا" امیدواریم هر جانبازی ، نسبت به تحمل مشکل جسمی ، روحی و درد طاقت فرسائی که دارد که بار قسمت عمده و قابل توجه آن به گردن خانواده هایشان است ، برسند و حق واقعی به حق دار واقعی خود برسد .
والسلام
درود و سپاس به محضر جناب آقای قنبری وفا الحق و الانصاف نه تنها این مطلب درخصوص جانباز نماها که هرمطلبی درسایت محبت کرده میذارین واقعیتهای روز را بروز ادا می‌فرمائید، الهی دورت بگردم جناب آقای قنبری وفا عزیز دل وبزرگوار ممنون ومتشکرم از اینکه هم دردها رو هم دغل بازی ها رابه زبان ساده بیان فرموده که حتی من بیسواد متوجه میشوم، همیشه و در همه حال در پناه امن خداوند متعال محفوظ ومصون باشین آمین یارب العالمین، سیدعلی
باسلام وخسته نباشیدبنده درسال۶۵ و۶۶ درسه نوبت بعنوان بسیجی عازم جبهه شدم بمدت۹ ماه درشلمچه مجروح شدم وسال۶۶ درعملیات والفجر۱۰ درحلبچه حضورداشتم تاکنون هیچ مراجعه نکردم. لطفاراهنمای بفرمایید. ممنون اززحمات شماعزیزان
متاسفانه بنیاد هیچ توجه ای به جانبازان و خانواده شهدا ندارد بنیاد باید مدیریتش دست سپاه و یا ستاد مشترک باشد .سال یک کمیسیون در بنیاد به چه درد میخوره خدا نبخشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi