شناسه خبر : 82196
پنجشنبه 02 ارديبهشت 1400 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به راستی‌آزمایی نیاز داریم نه مذاکره با آمریکا

رئیس اسبق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی گفت بیشتر از مذاکره با آمریکا و غرب، به راستی‌آزمایی آنها نیاز داریم.
حسین آبنیکی، با بیان اینکه غنی‌سازی 60 درصد، توان فنی ایران را نشان داد، به روزنامه فرهیختگان گفت: ما به شدت باید بحث صنعت هسته‌ای را جدی بگیریم، نیازهایی که ما در این صنعت داریم و برنامه‌هایمان را باید به طور جدی دنبال کنیم. بحث پیشران‌های هسته‌ای‌مان را که مصوبه مجلس هم دارد (و اتفاق قابل قبولی در این مدت در این حوزه نیفتاده است) باید به سرعت دنبال کنیم. رآکتور اراک را باید به سرعت اصلاح و ساخت و راه‌اندازی کنیم.
آبنیکی گفت: بخش قابل توجهی از نیروهای توانمند هسته‌ای در طول برجام رسما از سازمان اخراج شدند، نه اینکه از پست‌شان کنار گذاشته شده باشند بلکه از کل صنعت هسته‌ای بیرون رانده شدند.
بسیاری از آدم‌های توانمند هستند و حالا که استراتژی دولت در صنعت هسته‌ای عوض شده به شدت جای خالی این نیروها حس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در حوزه فنی از توان آنها استفاده کنیم و سرعت ارتقای صنعت هسته‌ای را با ورود این نیروهای توانمند بالا ببریم. این اقدامی است که مجلس می‌تواند روی آن تأکید کرده و سازمان را وادار کند، نیروهایی را که اخراج شده‌اند، برگرداند. در حوزه سیاسی هم ما هیچ عقب‌نشینی‌ای نباید در این موضوع داشته باشیم باید تأکید کنیم که آمریکایی‌ها تعهدات برجامی خودشان را انجام دهند و این را هم راستی‌آزمایی کنیم. این مسئله خیلی نیاز به مذاکره و رفت و آمد ندارد. آمریکا باید کار عملیاتی انجام دهد، هر جا لازم است مصوبه‌ای در کنگره بگذراند یا هر اتفاقی را که نیاز دارد، انجام دهد. راستی‌آزمایی این موضوع هم قطعاً زمان می‌برد، این طور نیست که یک روز یا دو روز باشد، این را باید جدی بگیریم. مباحث انتقال ارز و دلار و سوئیفت و... چیزی نیست که با یک روز بشود راستی‌آزمایی‌اش کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi