شناسه خبر : 82202
پنجشنبه 02 ارديبهشت 1400 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعیین درصد آنلاین، دیگه چی بشه!

مرتضی قنبری وفا- سال های زیادی است که مشاهده می کنیم، نهادهای دیگر مانند ارتش، خود جداگانه نسبت به تعیین درصد از کارافتادگی جانبازان ارتش، اقدام کرده و هر درصدی که ارتش اعلام می دارد برای بنیاد، ملاک نبوده و صرفا" به درصدهای کمیسیون پزشکی بنیاد، استناد می شود و این سئوال طرح می شود، که تعیین درصدهای تخصیصی ارتش، چه امتیاز و ملاکی دارد! چون همیشه شاهد بودیم، ارتش نسبت به بنیاد، درصدهای بالاتری اختصاص می دهد، اما در عمل لحاظ نگشته و انگار نمایشی است! اگر این درصدها ملاک نیست، پس چرا هم جانباز جماعت ارتشی و کمیسیون خودشان را، به دردسر می اندازند!

هفته گذشته در فضای مجازی، خبری منتشر شد، با این عنوان: کمیسیون پزشکی تعیین درصد از کار آفتادگی برای جانبازان، بصورت مجازی و آنلاین انجام می پذیرد و این اقدام باعث می شود کمیسیون های پزشکی، بدون تعطیلی اقدام به برگزاری کمیسیون پزشکی، به صورت هفتگی از سراسر کشور، اقدام کرده و جانبازان برای تعیین درصد به سرعت مورد ارزیابی، قرار خواهند گرفت.

حال با توجه به این خبر، گفتیم که دیگر تعداد اندکی جانباز نماها که سابقا" حضوری، با هزار دوز و کلک، درصدهای نابه حق می گرفتند، دیگر به کلاس های آزاد هنرپیشگی خواهند رفت و یاد می گیرند، چطور با فیلم بازی کردن در نقش جانبازان اعصاب و روان، به استناد از فیلم های مشهور با بازی بزرگانی مانند جک نیکلسون، داستین هافمن و کوین اسپیسی، در قالب یک بیمار روانی، در جلوی دوربین های فضای مجازی، در قالب نقش، انواع موارد حاد جانباز اعصاب و روان، قرار گرفته  و دست به نمایش می زنند.

موردی بود سال ها پیش که کلینیک درد بنیاد به جانبازان، سهمیه داروی رایگان می داد و فردی که می آمد با داد و بیداد، سهمیه خیلی بالا می گرفت و به اذعان خودش هر کجا، نیاز بود شیشه ها را پائین می آورد و به ناحق این تعداد بسیار زیاد را در بازار آزاد، به مبلغ چشمگیری به فروش می رساند، البته این موردی که ذکر کردم، هیچ پیش داوری و قضاوت بیجا نیست، چون خود بنده این شخص را از خیلی نزدیک می شناختم و هنوز هم می شناسم، حتی یک بار در برابر نگاه حیرت زده پزشکان 30، 40 قرص را به دهانش گذاشت و با یک لیوان آب هورت کشید!

آخر اگر این فرد واقعا" این تعداد سهمیه را مصرف می کرد، خسارت عوارض جانبی این دوز بالای مصرف این دارو، در قسمت های داخلی بدن، فاجعه آمیز بود! در برابر ما به مسئول مربوطه اعتراض می کردیم، حالا چرا ما داد و بیداد نمی کنیم و سرمان همیشه پائین است، از نجابت و سکوتمان، سوء استفاده می کنید! که هیچگاه جوابی قانع کننده نداشتند، ولی ما همچنان، سکوت پیشه می کردیم ! آیا این رویه به حق بود!

 حالا با ذکر این مثال، به جانبازنماها اشاره دارم که چگونه از راه دور، پزشگان مثلا" خیلی متخصص و متبحر را فریب داده، در برابر جانبازان واقعی، که حتی مدارک بالینی همزمان ندارند، قربانی این تصمیم و رویکرد جدید بنیاد شهید، قرار خواهند گرفت! مانند جانبازان زیر 25 درصدی که صرف نداشتن مدارک، دچار عوارض بسیار شدید جسمی، روحی و روانی بوده، از حق واقعا" مسلم خود و خانواده بسیار مظلومشان محروم خواهند بود!! ما صرفا" امیدواریم هر جانبازی، نسبت به تحمل مشکل جسمی، روحی و درد طاقت فرسائی که دارد که بار قسمت عمده و قابل توجه آن به گردن خانواده هایشان است، برسند و حق واقعی به حق دار واقعی خود برسد.

والسلام

اینستاگرام
باسلام خدمت همه پاکان. وپاک باختگان راه حق وحقیقت
وقبولی طاعات وعبادات.مخلصانه..ای برادر بزرگوارم جناب اقای قنبری وفا .اخه شما ومن از قافله این زیر وزبر سازن اینترنت جامانده ایم ..بازیاشان همه به روز وانلایین.....؟ اما من مادر مرده در این شرایط وخیم کرونا برای انتقال پرونده جانبازی که نیمه کاره در شهرستان و.رامین بنیاد جانبازان وایثارگران است سه مرتبه از کرج ایثارگران درخواست وگواهی بردم نه انان در جریان ادامه تکمیل پرونده در همان شهرستان اقدام میکنند .ونه پرونده را به خودم که منویسم ومهر وموم کنند بیاورم کرج .واینجا هم میگویند ما از همین جا طبق قانون جدید برای شما با سلسله مراتب تشکیل پرونده میدهیم ونه از این بنیاد کرج که با یک تلفن ساده متوانند هماهنگ شوند وکار من را پیگیری کنند.وپیش هر مسولی که بگوید رفتم چه بگویم که درد من هر دوسر ان درد است .چون صادقانه ویکرنگی باعث تمام بدبختیهای زندگیم شده .ما کشور پیشرفته در تمام دوز وکلکها به روز انلاین هستیم ..ولی در یک جا بجای یک پرونده ساده .برایشان امکان پذیر نیست .به خدای احد و واحد من چهار ماه است در گیرم وواقعان با این شرایط جسمی وبیماری ارتروز شدید در عذابم .بجز من وشما وامثال ما چه کسی معنی درد وعذاب واقعی را درک میکند .به خدا من از هیچ یک از انانی که حق مرا وباعث نابودی گانون گرم خانواده ام
شده .که بعضی مواقع پیشگیری بهتر از درمان است وبوده با یک سهل انکاری کوچک .یک کارمند وجواب سر بالا دادن به این حال وروز افتادم.که خدا خودش شاهد وناظر بر همه هست نخواهم گشت وسر پل سراط اخرت احیای وطلب حق خواهم کرد.خدای ما عذاب شده های بی کس وکار هم بزرگ .من بالای صدمرتبه در همین سایت از مشکلاتم نوشتم وشرمنده این عزیزان سایت بوده وهستم .اما یکی نگفت مرده ای یا زنده.عرض این حقیر اینم یک بازی وقت کشی.ودق دادن انسانهای پاکی که دنبال این حرف. ها نبودند بتوانند از شر وشور ما یکی یکی راحت شوند.ما در بوق وکرنا زدن ودمیدن را چهل سال است از بهر هستیم وحنا اینان برای من یکی دیگر رنگ ندارد.ما دیگر مهره های سوخته بازی این شطرنجیم.حالا هم بازی با ما همان بازی ولی راه روش ورنگ ولاب ان عوض شده .در تبلیقات در دنیا اولیم.اما در عمل کردها.زیر صفر .خانه ملت قانون تسویب میکند .اما مجری .در اجرا ی ان کوتاهی میکند پس چرا نمایندگان بعد از تسویب پیگیر قانون تسویب شده برای اجرا ان نیستند.اما دارد که ان راه برای ان باز میکند و
دیگری هم برای ان یکی وتا صدای ملت از بی داد ها بلند میشود.در نقش افرینی هم هر دو گروه استاد بوده وهستنند..ازاینطرف .گرانی ووضعیت اقتصادی درهم پیچیده مردم.واز انطرف غارت ودزدی اقا واقازادها ..وگاهی هم صدا خفه کن ومسکن لحظه ای پنج ریال میدهنذ به عناوین مختلف .مالیات . با ارزش افزوده..وغیره هر ادار ه یک پرچم بالا برده وشروع از کمبودها واینطوری به نفع همه هست.از ما میگیرندوتا حرفی در جامعه دوباره پیش میاد. این رئیس بر ناشی بود یکی بهتر را اورده با ظاهر حق به جانب اما با دوز وکلک های به روز وانلاین.وخودمان هم شدیم تما شاگر درد وعذاب یکدیگر .با این وضع اقتصاد ی مردم که شب خوابیده به قول خودش صبح بلند شده یکدفعه همه چیز ده برابر شده..بابا اونی که فکر میکنی مایم ...شما به ظاهر مبلقین دینی هستید ودشمن خوب فهمیده وخوب هم مهر چینی کرده .اما بترسید از خشم این امت صبور که همچون ذغال سرخ زیر خاکسترند ومنتظر امر رهبرند.وای به حالتان که دین ومذ هب .اعتقاد مردم را به بازی گرفتید.که خشم خدا شامل حالتان میشود.خداوند از عذاب بندهایش نخواهد گشت.حق همیشه حق است وناحق باطل .حضرت حق نگدار حق گو وحق طلب بوده و خواهد بود امام ره به سربازان خود بی باکی وشهامت وشهادت را خوب اموزش داده .ودر این چهل سال دو رویان خود را نشان دادند وخالصان ماندن ومیمانند وپایدار . حق یارتان.یامدد ای خدا.
سلام این دوستمون عجب مطلبی نوشته عین واقیعت جانبازنماها بنده خودم هم باچشم خودم همچین آدمهارا دیدم و دارم می بینم آدمی میشناسم که حالت اشتغال رد کرده اما از بنیاد حقوق میگیرد البته حقوق نه مستمری به قول دوستمون آنهابلد شیشه ها پایین بیاورند
حالا اگر تعین درصد هم مجازی باشه چه میشود البته تعین درصد یاحالت اشتغال در بنیادخیلی سختگیرانه هست یه جورهای حق هم دارند چون بعضی ها واقعا کلک میزنند امادر مورد در صدبالایی ارتشی ها چون از صد در صد تعین میکنند در بنیاد از هفتاددر صد یعنی سی وپنچ درصد بنیاد مساوی است باپنچاه در صد ارتشی ها
درسته که امکان همچین کارهایی توسط تعدادانگشت شمار وجودداره، اما این مطالب باعث میشه به جانبازان باچشم تردید نگاه کنند. البته ازمنظرمسئولین جانبازانی خوب هستندکه هیچگاه درهیچ موردی هیچ خواسته وتقاضایی هرچندکه محق باشند ازهیچ نهادوارگانی نداشته باشند، سکوت کنند و همیشه ترگل و ورگل آماده باشند تا مسئولان تشریف بیاورند و عکسی بگیرند و گزارش دیداری به بالادستیها ارائه فرمایند. بله،اینچنین است برادر . دراین مملکتی که شهدای والامقام و رزمندگان و آزادگان وجانبازان با بذل جان و جوانی وسلامتی خودشان کشور و انقلاب و نظام را حفظ و تثبیت کردند و حالا خارچشم مسئولین محسوب میگردند اما ورزشکاران مدال آور و فوتبالیستها و هنرپیشه ها همواره موردتوجه قراردارند و کوچکترین عطسه وسرفه ای بکنند اول درفضای مجازی و حقیقی و رسانه دیداری ونوشتاری منعکس شده و برای درمان حتی به اروپا اعزامشان میکنند و بعدازچندماه ورودشان و بازگشتشان را رسانه ای میکنند و خلاصه نورچشم مملکت بحساب می آیند که بایدگفت:" بیستون را عشق کند و شهرتش فرهادبرد" . براستی کاش این همه موادقانونی و تبصره هایی درموردخدمترسانی به ایثارگران نبود تا این مظلومان رزمنده جانباز و آزاده متوقع نمی شدند که لااقل همان موادوتبصره ها اجراشود.
مطلب جالبی نبود. بهانه دست ی سری ها میدی. به خاطر ی بی نماز در مسجد و نمیبندن. بزار حالا اونم فکر کنه زرنگه. ولی تو با این مطلبت باب خدمت نصفه و نیمه رو هم میبندی.
آقای قنبری وفا با سلام همیشگی اگر می توانید نام بازیگرانی که نام بردید ذکر مثال کنید در کدام فیلمهای بازی کردن یا فقط اسمشان را قید کردید
چون میخام این فیلما را حتمن ببینم .با تشکر
آقا محسن ، سلام و سپاس
برای جماعت ایثارگر ، زیاد مهم و چشمگیر نیست ، اما بابت علاقه شخصی خودتان ، برای دیدن این فیلم ها ، به روی چشم عرض می کنم .
جک نیکلسون ، فیلم : دیوانه ای از قفس پرید .
داستین هافمن ، فیلم : مرد بارانی
کوین اسپیسی ، فیلم : کی پک
ضمنا" همه این فیلمها ، از سیمای ایران پخش شده است . با سپاس
سلام سلام به شهدا و خوشبحال شهدا و وای به حال ماها خلاصه کنم (هرچه گشتم در این شهر دیار این روزگار ندیدم اهل دلی که بداند غم دلتنگی و تنهایی ما را جز خود خدا و شهدا.آه آه ای خدا خود شاهدی و بس خدایا عاقبت همه مارا ختم بخیر کن و آنی به خودمان وا مگذار
متن..جالب و عالی بود..انگاری همه حرفای نزده جانبازان واقعی که بامشکلات بسیاروحتی نداشتن مدرک بالینی..مورد ظلم واقع شده اند رایکجا بزیبایی بیان نمودند....کاشکی برای یکبار..بدرستی..ودرنهایت پاکی و صداقت....همه جانبازان را....چه انهایی که بعدازجنگ تاحالا حقوق میگیرند و چه انها که امسال پنج درصدصدقه سرمسعولین راگرفتند....مدارکشون رابازبینی وازلحاظ فیزیکی خودشون را معاینه و نتایج واقعی رادوباره اعلان میکردند..تااگربکسی ظلمی واقع.شده..رفع شود...به جرات قسم میخورم...که درین میان..جانباز پنج درصدبدون مدارک...هست..که به اندازه یک جانبازپنجاه درصد...مشکلات ناشی ازجنگ دارد.
با سلام و احترام به تمام جانبازان و خانواده محترم انان ما جانبازان ا رتش و سپاه و وزارت دفاع برابر قانون جمهوری اسلامی و شورای عالی پژشگی درصد گرفتیم اما بخدا من جانباز 57درصد با 8سال کامل جنگ و بعداز جنگ در کردستان هم بودم تا الان از بنیاد و ارتش بابت ایثارگری نه زمین و نه خودرو و نه 5میلیون وامی تا الان نگرفتم و 4 فرزند بیکار در منزل هم دارم بخدا قادر نیستم یک وزنه 5کیلوی را از یک طبقه بالا ببرم و قادر به 3دقیقه فعالیت جسمی نیستم برابر مدارک پژشگی در این 40سال حق و حقوق چانبازان مثل من در ن م از بین رفته درصورتی مسولین باید یک روزی جوابگو باشند اگر به روز رستاخیز اعتقاد داشته باشند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi