شناسه خبر : 82207
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد شدید فرزند شهیدصیاد شیرازی به اقدام رسوای شورای شهر تهران

این مصوبه به نظر من یک مصوبه خلاف حق، خلاف منطق، خلاف آرمان‌ها و اهداف انقلاب، خلاف اهداف و نظر و خط ولایت است و همچنین خلاف راه شهدا...

فاش‌نیوز - فرزند سپهبد شهید، صیاد شیرازی از اقدام شورای شهر تهران در انحلال اداره امور ایثارگران شهردای این شهر، ابراز تأسف، و شدیدا" از آن انتقاد کرد.

بر پایه این گزارش، دکتر مهدی صیاد شیرازی، فرزند رشید و ارشد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ما اقدام شورای شهر تهران در انحلال اداره امور ایثارگران شهرداری را مبهم و بی منطق توصیف کرد.

دکتر صیاد شیرازی در پاسخ به این سئوال که به عنوان فرزند شهید بزرگوار سپهبد شهید، صیاد شیرازی، نظرتان نسبت به این اقدام شورای شهر چیست، گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و همه دست اندرکاران در این خبرگزاری داریم. یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم و به روان همه آنها درود می‌فرستیم و همواره تاکید می‌کنیم که توجه به راه شهدا، توجه به آرمان‌های آنها و اهداف آنها و خط ولایت، همواره باید تداوم داشته باشد و زنده نگه داشته شود. به این تکلیف باید در هر جایی توجه شود؛ چه در مجموعه‌ی شهرداری و اداره‌ی ایثارگران شهرداری، مجموعه‌ی شورای شهر و در همه‌ی نهادهای مختلف شهر تهران و کشور. وظیفه‌ی همه ما ادامه‌ی راه شهدا و خط ولایت و اهداف آنهاست.

وی اظهار داشت: به نظر ما این حرکتی که انجام شد، در واقع، حرکت بسیار نامناسبی بود و در جهت زاویه گرفتن از اهداف شهدا بود و در جهت خلاف مسیر و راه نورانی و ارزشمند ایثارگران.

دکتر صیاد شیرازی افزود: نظر من این است که همواره ما باید خانواده‌های معظم شهیدان، خانواده‌های معظم جانبازان، ایثارگران و همه‌ی عزیزان آنها، فرزندان شهدا و همسران شهدا و مادران شهدا را تکریم کنیم.
ما نسبت به اینها بدهکاریم و هر چقدر در این زمینه قدمی برداشته بشود و کاری انجام داده شود، کم است. این وظیفه برای همه هست. لذا این حرکت و این مصوبه به نظر من یک مصوبه خلاف حق، خلاف منطق، خلاف آرمان‌ها و اهداف انقلاب، خلاف اهداف و نظر و خط ولایت است و همچنین خلاف راه شهدا.

فرزند شهید صیاد شیرازی در ادامه گفت: باید در این زمینه مطمئناً یک تجدید نظر جدی شود و به نظر ما باید این مصوبه ملغی شود و به طور کامل این مصوبه برگشت داده شود. یک تصمیم جدی گرفته شود. یک واکنشی و عکس‌العمل جدی نشان داده شود.

وی پرسید: برکناری مسئول امور ایثارگران به چه دلیلی بوده است؟! چرا باید برکنار شود و این اداره منحل گردد؟ اینها باید شفاف‌سازی شود. هرچه بخش ایثارگران و وجود این عزیزان در بدنه‌ی این مجموعه‌، مورد توجه قرار گیرد، برکت کار و ارزش کار به مراتب بیشتر خواهد شد و البته ساز و کارهای منطقی، ساز و کارهای در واقع علمی کارشناسان و برخاسته از اتاق فکر و برخاسته از کارهای خلاق و منطقی خوب است.

مهدی صیاد شیرازی در ادامه یادآور شد: به روز کردن و نوآوری یا کوچک سازی و چابک سازی تشکیلات اداری به خودی خود کار ارزشمندی است ولی این تصمیم که دلیل منطقی ای برایش متصور نیست؛ اینها را باید شفاف‌سازی کنند و مشخص کنند.

فرزند ارشد شهید صیاد شیرازی بیان داشت: با توجه به این ها از مسئولین ذیربط می‌خواهیم در درجه‌ی اول در واقع این مصوبه برگشت داده شود. یک کار کارشناسی و علمی انجام شود. شرایط و زمان اعلام هم مهم است. یعنی چه اعلام مصوبه‌ای با این اهمیت، نزدیک انتخابات انجام می شود؟ واقعا شرایط مناسبی نیست. هیچ دلیلی برایش متصور نیست. شما در این زمان به لحاظ سیاسی، به لحاظ شرایط بین‌المللی، باید نسبت به این مسئله دقت نظر داشته باشید و این کار، کار درستی نبود.

وی ادامه داد: مطلب بعدی هم این که برکناری دوست عزیزم آقای دکتر جلالی‌ست که ما از نزدیک با ایشان آشنا هستیم. یکی از جانبازان محترم که از عناصر ایثارگر هستند و از مسئولین اداره ایثارگران. ما همواره از ایشان خیر و خوبی دیده ایم و خدمت‌گزاری برای جامعه ایثارگران.

کارها و تصمیمات خاصی که بر اساس نظرات بی‌منطق انجام می شود، این واقعاً با ساز و کار اهداف انقلابی و اسلامی ما و ساز و کار نظام اسلامی ما مغایرت دارد.

وی در خاتمه گفت: آرزوی سلامتی و توفیق برای شما و همکاران محترم دارم. دعای خیر همه شهیدان عزیز، امام بزرگوار، مقام معظم رهبری، حضرت ولیعصر (عج)، شامل حال مجموعه ایثارگران شهرداری و شورای شهر تهران گردد ان‌شاءالله. امید که همه بتوانیم به وظایفی که داریم به نحو احسن عمل کنیم.

 

گفت و گو از فرزند شهید

محمدحسن نجفی

 

اینستاگرام

...

۱- از شهدای عزیز خرج نکنید .
۲- یعنی این همه انسان در شهرداری
کار می کنند .
خوب نیستند .
از خودم تشکر می کنم.
...
سلام حجمه علیه ایثارگران با یک شیب تند در دستگاه ها ی اجرایی هم شروع شده، اول برخلاف قانون آزادگان را باز نشست کردند،الان هم به جان جانبازان حالت اشتغال دستگاه ها افتاده اند،بعد هم در صورت سکوت فرزندان و خانواده های آنان هستند،بی شرمی هم یک حدی دارد
سلام برادر شیرازی چندین و چند سالیست ما و شما و دیگر برادران انتقاد می کنیم اعتراض می کنیم شکایت می کنیم به قانون مراجعه می کنیم ولی آخر ش چی میشه هیچی فقط می نشینند به ریش همه مان می خندند، نتیجه این را نشان می دهد قانون گزار و اجرا کننده دو لبه قیچی شدند
ســـرهایمان راکرده اندزیربرف واین دردناک ترین قسمت کاراست دردی بزرگ است

...
منحل نکردند .
در همه ادارات
ایثارگران زیر مجموعه
معاونت انسانی هستند .
فقط یک جابجایی ساده بود .
ولی اگر منحل شود بهتر است
زیرا ایثارگران ادارات
بسیار زیاد به ضرر
بچه های جبهه و جنگ است .
و اینکه
کارکنان ایثارگران هر اداره
از کارمندان همان اداره هستند
و ایجاد شدند که فقط به بچه های
جبهه و جنگ بگویند :
نه نمی شود .
...
بهتر است به شورای شهر و شهرداری در مورد وظایف و عملکرد شان تذکر بدهید . دو تا عکس یادگاری شد دلیل . برکناری شخص مهمه یا عملکرد یک سازمان . مجموعه شهرداری فقط دنبال درآمد و پر کردن خزانه خود از جیب مردم است . شهرداری سهم خود از دولت را از جیب مردم هزینه می کند .
سلام برخانواده معظم ومعززشهدای گرانقدر...
سلام برفرزندبزرگوار و برومندشهیدعزیزسپهبدصیادشیرازی...
بزرگوارلطفأبه موضوعات جامعه ایثارگری ورودکنید.
درکناردیگرفرزندان شهدای بزرگوار وایثارگران احقاق حق کنید.
نه فقط درحوزه شهرداری،،بلکه در کل موضوعات جامعه ایثارگری...
و..........
سلام دوستان با نظر جناب خاکپور موافقم اداره یا مسول ایثارگران فرقی ندارد وتوسط رئیس سازمان اداره میشود وکاش میگفتند نه هنوز دنبال اشکالتراشی هم هستند چون در این برهه آخرزمانی خودشیرینی ومنفعت طلبی مزه اش شیرینتر از خدمت صادقانه واحساس مسئولیت است یعنی دیگه اصلا این دنیا را نمیخوام .
سئوالی از مدیر مسئول محترم سایت فاش نیوز دارم که چرا این خبر در دو مرحله و دو نوبت چاپ شده و بعد از گذشت چند هفته از نشر اول آن هنوز مورد علاقه و در سرلوح اخبار قرار دارد ؟ این اقدام رسوای شورای شهر را از نظر ساختار ادبی و جمله بندی کجای دلمان بگذاریم به لحاظ معنایی یعنی چه ؟
خدمت جناب دکتر شیرازی حقیر هم فرزند شهید هستم خکدشان دستور العمل فوق العاده ایثارگری برای فرزندان شهید بازنشسته کشوری کردند که فرزندان سهدا بالاترین امتیار ۲۲۵۰ دار هستند بعد فقط دادن ۵۴۰ هزار تومان چه جوری محاسبه کردند این خوردنها درست نیست حق فرزندان را می خورند ای آقا اصلا درصد محاسبه نشده همین طوری یک مبلغی را دادند ای کاشک نمی دا ند این کارها روز قیامت جواب دار ه حدعقل باید به فرزندان شهید اگه درست محاسبه میکردند دومیلیون باید پرداخت میکردند فرزندان شهید بازنشسته کشوری فایده این جامعه بودند نه سر بار این جامعه اگه این مبلغ را نمیدا ید خیلی برایمان ارزشمند بودند سلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi