شناسه خبر : 82253
یکشنبه 05 ارديبهشت 1400 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسیرم در عوارض دو بار اسارت

جلال خزایی- جناب اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران

 اینجانب آزاده و جانباز اعصاب و روان و برادر شهید می باشم. در سال ۶۱ سرباز جمعی لشگر ۶۴ ارومیه بودم و در تیپ ۳ مهاباد، گردان ۱۱۵، گروهان ۱ و دسته یک در پایگاهی به نام درمان مشغول خدمت بودم.

 در زمستان سال ۶۱ مورد حمله ضدانقلاب قرار گرفتیم که متاسفانه از ۱۲۰ نفر همرزمان پایگاه، تنها ۱۲ نفر باقی ماندیم و همگی با اینکه زخمی و موجی بودیم، چهل روز در بدترین شرایط در اسارت بودیم که البته با پاک سازی آن مناطق از اسارت آزاد شدیم. بعد از آن، مارا به مرخصی فرستادند. زمانی به خانه آمدم که برادرم نیز در سومار شهید شده بود.

 پس از پایان مرخصی به سمت کردستان حرکت کردم که بین راه مورد شناسایی قرار گرفتم و باز اسیر شدم. اسارت دوم یک سال طول کشید تا اینکه یک شب از راه فاضلاب موفق به فرار شدم.

 به خانه که رسیدم همسرم من را نشناخت. بر اثر موج گرفتگی و شکنجه در زمان اسارت، با سوء تغذیه ای که بر من وارد شد، وزن من از ۸۰ کیلو به ۵۵ رسیده بود و از نظر روحی روانی هم به کلی تخریب شده بودم. آنچنان که حتی دیگر توان دنبال کردن پرونده‌م را نداشتم.

 مخارج زندگی ام را مرحم پدرم از مستمری که از بنیاد شهید بابت شهادت برادرم می گرفت تامین می کرد، تا زمانی که دار فانی را وداع نمود و آن مستمری هم قطع کردید. از سال ۸۵ به بعد چندین بار برای پیگیری پروندام به لشگر ۶۴ مراجعه نمودم ولی هر بار در جوابم گفتن پرونده شما گم شده! دست به دامن دفتر مقام معظم رهبری شدم با همکاری دفتر آقا، پرونده م پیدا شد و در ۱۱/۷/۹۹ پرونده م به شماره ۹۷۳۷ به بهداشت و درمان فرستاده شده که هنوز هم هیچ اطلاعی از روند آن ندارم!

 آیا خدا را خوش می آید بعد از چهل سال زیر بار فشارهای روحی و روانی و با ۶۰ سال سن، اینگونه در مضیقه تامین مخارج اولیه زندگی باشم؟ شمارا به مقدسات قسم هرچه زودتر برایم تعیین درصد نمایید تا بتوانم از خدماتی که دیگر جانبازان برخوردار هستن استفاده کنم. الان نه دفترچه بیمه ای داریم، نه درآمدی و نه کاری.

ریاست محترم؛

به خدا که ما در زمان جنگ نه برای گرفتن درصد رفتیم و نه برای چیز دیگر.

 آری ریاست محترم، جانبازانی که تمام دارای خود را که همان جسم و روح خود و خانواده‌شان بود فدای این انقلاب و نظام و کشورشان کردند و همراه آرمان های نظام مقدس بودیم، امروز به دلیل نداشتن صورت سانحه و پرونده و... در فقر مطلق زدگی خود را سپری می نمایند. به خدا قسم که فردای قیامت مسئولین باید جواب بدهند که چرا به فریلاد امثال ما نرسیدند!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi